Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Krótkie spodnie dla kierowców autobusów: Wrocław i Olsztyn

infobus
23.06.2019 08:00
0 Komentarzy

MPK w Olsztynie i Wrocławiu zgodziły się, aby w najbardziejupalne dni kierowcy autobusów mogli zakładać krótkie spodnie. Warszawa i Krakówmówią temu pomysłowi „nie”.

Fala upałów przechodząca nad Polską doskwiera nie tylkopasażerom miejskiej komunikacji. Zmęczeni temperaturą są też kierowcy imotorniczowie, którzy za kółkiem spędzają wiele godzin. Dlatego olsztyńskie i wrocławskieMiejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne nie pozostało głuche na prośby swoichpracowników i zgodziło się, aby w najbardziej upalne dni kierowcy,motorniczowie oraz kontrolerzy biletów mogli przyjść do pracy w krótkichspodenkach.

26 stopni

W miejskich spółkach obowiązuje dress code – kierowcy autobusówi motorniczy muszą pracować w odpowiedni stroju.

-„To koszula lub polo na krótki rękaw idługie spodnie – mówi jeden z nich. – Tyle że w takim ubraniu można sięugotować w kabinie”.

Pierwszy ruch w kierunku „letniej garderoby” wykonało MPK Wrocław.

-„Ufam, że takie rozwiązanie spotka się z Państwemakceptacją i w konsekwencji wpłynie pozytywnie na rozwiązanie rokroczniezgłaszanego problemu w zakresie odzieży służbowej noszonej w czasieupałów” – napisał w specjalnym komunikacie prezes MPK Wrocław KrzysztofBalawejder.

Odtąd pracownicy wrocławskiego MPK będą codziennieotrzymywać z Centrali Ruchu informację o planowanej pogodzie następnego dnia.

-„W przypadku otrzymania komunikatu potwierdzającegotemperaturę wyższą niż 26 stopni Celsjusza, dopuszcza się następujący rodzajubioru: pełne buty, koszulka, tj. t-shirt lub polo, biała lub niebieska bezwzorów i nadruków oraz spodenki czarne lub granatowe bez wzorów inadruków” – można przeczytać w komunikacie do pracowników.

Tego lata pracownicy wrocławskiego MPK muszą zdać się nawłasną garderobę. Od przyszłego roku krótkie spodenki mają być już częścią ichsłużbowego umundurowania. Dodajmy, że o lżejsze stroje pracownicy MPK zabiegaliod lat.

Potem Olsztyn

Sprawa letniego ubioru stała się także przedmiotem rozmówmiędzy związkowcami w MPK Olsztyn a kierownictwem spółki. Udało się jesfinalizować po myśli kierowców.

-„Uzgodniono, iż (…) do odwołania można pracować wkrótkich spodniach. Dodatkowo uzgodniono, że następna partia umundurowaniabędzie wyposażona w komplet letnich krótkich spodni – czytamy w komunikacieNSZZ Kierowców i Motorniczych MPK Olsztyn.

Warszawa i Kraków

Z kolei pracownicy MPK Kraków i MZA Warszawy na „letnie”zmiany będą musieli poczekać. O ile w ogóle wejdą one w życie. RzecznikMiejskich Zakładów Autobusowych Adam Stawicki mówi, że pracowników obowiązująwytyczne stołecznego Zarządu Transportu Miejskiego, których przewoźnicy muszą przestrzegać.

-„Wytyczne nie przewidują tego, żeby kierowcy mogli pracowaćw krótkich spodenkach – mówi Adam Stawicki.

W upały także kierowcy i motorniczy krakowskiego MPK nie mogąprzychodzić do pracy w krótkich spodniach. Tutaj komunikacyjny dress code to krótki rękawi brak krawata.

-„Nie ma takich planów – odpowiada nam rzecznik prasowy MPK Kraków,Marek Gancarczyk pytany o krótkie spodnie u prowadzących. – Myślę, że to dobre,że można łatwo zidentyfikować motorniczego i nawet kiedy jest poza pojazdemwiadomo, że to pracownik MPK i może nam udzielić pomocy.”

Gancarczyk podkreśla, że najważniejsze działanie, którepoprawia komfort pracy prowadzących w upalne dni, to wymiana taboru.

-„Nawet krótkie spodenki niewiele dadzą, jeśli w pojeździenie ma klimatyzacji. Dlatego nasze działania inwestycyjne idą w tym kierunku” – mówi rzecznik MPK Kraków.

Komentarze