TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Kto pojedzie Solarisami i Autosanami ZKG KM z Olkusza?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 06.12.2018 14:00:05
Kto pojedzie Solarisami i Autosanami ZKG KM z Olkusza?

ZKG KM z Olkusza ogłosił dziś, 6 grudnia wyczekiwany przetarg na dziesięcioletnie przewozy autobusowe. Zwycięzcy otrzymają od związku łącznie 23 nowe autobusy, a sami będą musieli podstawić jeszcze 11.

Związek Komunalny Gmin "Komunikacja Międzygminna" z Olkusza ogłosił dziś, 6 grudnia wyczekiwany przetarg na dziesięcioletnie przewozy autobusowe. Zwycięzcy otrzymają od związku łącznie 23 nowe autobusy, a sami będą musieli podstawić jeszcze 11, maksymalnie dziewięcioletnich pojazdów.

ZKG KM w Olkuszu tworzą cztery gminy. To Bolesław, Bukowno, Klucze i Olkusz. Związek organizuje 29 linii autobusowych, które zapewniają komunikację dla ponad 82 000 mieszkańców. Jest to więc jedna z największy sieci autobusowych w Polsce, w której w całości usługi przewozowe są zamawiane u operatorów wyłanianych w przetargach. Obecnie cała sieć jest obsługiwana przez czterech przewoźników:

  • Kurkowska z Kwaśniowa Górnego
  • Sioła-Trans z Olkusza
  • Natan z Płazy
  • Polkar z Mysłowic

Jednak w przyszłym roku nastąpi rewolucja jakościowa na liniach ZKG KM. Urzędnicy zamówili 23 nowe autobusy za prawie 25,84 mln PLN brutto. Dostarczą je Autosan (sześć sztuk SanCity 9LE) i Solaris (cztery Nowe Urbino 12 i 13 egzemplarzy Nowego Urbino 10,5). Dziś ogłoszono przetarg na dziesięcioletnie operowanie tymi autobusami oraz min. 11, które będą musieli podstawić operatorzy. SIWZ jeszcze nie ma, więc bazujemy tylko na ogłoszeniu o zamówieniu. A to nie jest zbyt obfite w szczegóły.

Do zdobycia są dwa dziesięcioletnie zlecenia. Wybrani przez ZKG KM przewoźnicy będą wykonywali usługi komunikacyjne w okresie od 1 lipca 2019 r. do końca czerwca 2029 r. Na każdym z pakietów będą musieli uruchamiać maksymalnie 17 autobusów. W pierwszym będą to:

  • 11 autobusów przekazanych operatorowi przez związek
  • 6 autobusów, które będzie musiał pozyskać operator
  • min. 3 autobusy rezerwowe

Na drugim zleceniu sprawa wygląda następująco:

  • 12 autobusów przekazanych operatorowi przez związek
  • 5 autobusów, które będzie musiał pozyskać operator
  • min. 3 autobusy rezerwowe

Niewiele wiadomo o pojazdach, które mają podstawić przewoźnicy. Pewne jest tylko to, że mają to być autobusy wyprodukowane nie wcześniej niż w 2009 r. i spełniające przynajmniej normę Euro 5. Nie wiadomo także- póki SIWZ brak- jaka będzie praca eksploatacyjna na obydwu pakietach, choć co nieco wydają się zdradzać warunki udziału. Należy więc przypuszczać, że chodzi o przewozy w wymiarze ok. 2,5 - 2,6 mln wzkm rocznie.

Skoro konkretów jeszcze brak to skupiamy się na formalnościach. Aby złożyć poprawną ofertę na pierwszy pakiet konieczne jest spełnienie następujących warunków:

  • posiadanie doświadczenia w zakresie usług komunikacji miejskiej- min. 1,2 mln wzkm w ciągu ostatnich trzech lat
  • zdolność finansowa na poziomie min. 4 mln PLN
  • dysponowanie min. 9 autobusami z min. 2009 r. i spełniających przynajmniej normę Euro 5
  • wadium 1,2 mln PLN

W drugiej części warunki są następujące:

  • posiadanie doświadczenia w zakresie usług komunikacji miejskiej- min. 1 mln wzkm w ciągu ostatnich trzech lat
  • zdolność finansowa na poziomie min. 3 mln PLN
  • dysponowanie min. 8 autobusami z min. 2009 r. i spełniających przynajmniej normę Euro 5
  • wadium 1,1 mln PLN

Termin składania ofert mija 14 stycznia. Będą one oceniane przy pomocy dwóch kryteriów. Cena ma 70% wagi. Pozostałe 30% to warunki techniczne, w których spodziewamy się, że premiowane będą jak najmłodsze autobusy operatorów.

Czekamy na szczegóły. Dla przewoźników na pewno sporym ułatwieniem będzie fakt przekazania większości autobusów przez ZKG KM oraz pięcioletniej gwarancji, którymi będą objęte. Pozostaje jeszcze kilka innych ważnych szczegółów, które wpłyną na wysokość stawek. Ale bez SIWZ można tylko gdybać. Np. o losie małych przewoźników z "olkuskiego podwórka".


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
linie
ZKGKM Olkusz
Autosan
Solaris Polkar
Natan
Sioła-Trans
Kurkowska
  • Krzysztof Zioło – 06.12.2018

    Wyczuwam konsorcja firm dotychczas wykonujących przewozy. 😋

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.