TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Kto wygra jutro we Wrocławiu? MAN? Solaris? [SONDA]
InfoBus.pl - Opublikowano: 02.03.2017 19:29:36 35 komentarzy
Kto wygra jutro we Wrocławiu? MAN? Solaris? [SONDA]

Zapraszamy do zabawy w typowanie zwycięzcy w przetargu MPK Wrocław na dzierżawę 60. nowych autobusów miejskich. Jutro - 3 marca 2017 r. - komisja przetargowa otworzy oferty z propozycjami producentów autobusów i firm finansujących. A może nie będzie żadnych ofert?

Przypomnijmy, że Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne we Wrocławiu ogłosiło przetarg 30 listopada 2016 r. Chodzi o dzierżawę 60 nowych autobusów miejskich. Szacunkowa wartość zamówienia to 85 547 440 zł netto. Za taką kwotę spółka chce wydzierżawić na 10 lat 20 autobusów klasy MAXI oraz 40 przegubowych pojazdów klasy MEGA. Zdaniem firm, które zadały liczne pytania do przetargowego SIWZ-u, Wrocław ma spore wymagania i dość skąpy budżet, dlatego wcale nie jest wykluczone, że to zamówienie nie zostanie szybko rozstrzygnięte.

Bez prawa opcji

I nie ma "marchewki" w postaci prawa opcji. Przegapiliśmy informację o zmianie treści SIWZ z 2 lutego br., gdzie MPK Wrocław rezygnuje z możliwości rozszerzenia dzierżawy nawet o kolejnych 100 autobusów. Pisaliśmy, wcześniej, że jest opcja, a jej nie ma. Przepraszamy za błąd. 

Volvo odchodzi

Nowo dzierżawione pojazdy mają zastąpić najbardziej wyeksploatowane autobusy marki Volvo. Będą miały udogodnienia dla osób niepełnosprawnych takie jak: niska podłoga, zapowiedzi głosowe wewnętrzne/zewnętrzne, jaskrawe wyświetlacze informacji pasażerskiej. Pojazdy będą także wyposażone w bramki liczące pasażerów, gniazda z ładowarkami USB i będą spełniały najnowsze normy spalania Euro 6. Dostawy pojazdów mają się rozpocząć 6 miesięcy po podpisaniu umowy. Autobusy będą dostarczane do Wrocławia w czterech partiach, co oznacza, że wszystkie pojawią się na ulicach miasta jesienią 2017 roku.

Czas na autobusową sondę

Jaki producent je dostarczy? Zapraszamy do zabawy w typowanie spośród pięciu prawdopodobnych scenariuszy:


Sonda: Kto wygra przetarg MPK Wrocław na dzierżawę 60 autobusów?

1. MAN z Lion`s City
28 (24.1 %)
2. Solaris z Nowym Urbino
65 (56 %)
3. Wygra inny producent
12 (10.3 %)
4. Nie wpłynie żadna oferta
7 (6 %)
5. Inne rozwiązanie
4 (3.4 %)
Sprawdź też:
MPK Wrocław
tabor
przetarg
sonda
  • pks_rulez – 02.03.2017

    Inne rozwiązanie: otwarcie ofert będzie przesunięte na bliżej nieokreślony termin ;)

  • marcin – 02.03.2017

    Marzy mi się ponowna wygrana Volvo.

  • Hotelarz – 02.03.2017

    Oj...otwarcie będzie pewnie ciekawostką dla wszystkich..., ale coś czuję, że te wyniki sondy się nie sprawdzą

  • Jacek – 02.03.2017

    Czemu Solaris z nowym produktem? Przecież nadal w ofercie jest 3 generacja i tu bym upatrywał pewniaka. Jeśli się mylę proszę mnie uświadomić.

  • Marcinek – 02.03.2017

    Dokładnie! Dla biedaków i skąpców solaris ma nadal w ofercie III generację.

  • pks_rulez – 02.03.2017

    @marcin: Volvo nie umie już produkować PRAWDZIWYCH autobusów, więc nie grozi nam wygrana tej firmy.

  • farafiu – 02.03.2017

    Szczerze? Śmierdzi mi, że Conecto się pojawi.

  • Jasnowidz – 02.03.2017

    WYGRA AUTOSAN

  • kierman z citaro...... – 02.03.2017

    Dlaczego nie ma w typowaniu Mercedesa, obojętnie czy z Citaro (nasze - pracowników) marzenie,czy nawet Conecto w nowej odmianie.
    Jakiaś sponsorowana ta sonda chyba jest
    Wszystko oby tylko nie szajsaris...... w każdej generacji

  • Liber – 02.03.2017

    Man nie daje nowych autobusów w dzierżawę.

  • Marcin – 02.03.2017

    Obstawiam 1 ursus
    2 solbus
    3 solaris
    4 Mercedes-Benz
    5 MAN

  • ktoś – 02.03.2017

    @Liber A jakoś nowe MANy dla MZK Gorzów Wielkopolski są właśnie pozyskane w tej formie.

  • ktoś 2 – 02.03.2017

    A, jeszcze MPK zrezygnowało w lutym z opcji.

  • Madej – 03.03.2017

    Jak się policzy punkty techniczne, to Solaris jest bez szans, bo otrzyma co najmniej 4-5 mniej. Wygrać może tylko producent niemiecki. Chyba że przystąpi Autosan albo Ursus, ale oni dobrego serwisu do zapewnienia obsługi wydzierżawionych aut nie mają przecież.

  • Liber – 03.03.2017

    @ktoś nie da w dzierżawie tylko w leasingu, a to różnica

  • Liber – 03.03.2017

    Nie są*

  • ktoś – 03.03.2017

    @Liber No niby tak, ale jest to różnica bardzo mała.

  • Strażak Sam – 03.03.2017

    Solbus już nie istnieje
    Autosan nie ma w ofercie autobusów klasy mega podobnie Ursus
    Volvo nie produkuję już autobusów z silnikiem zasilanym tylko ON
    Reszta jest otwarta - patrzcie MPK Kraków czy Sosnowiec cena i punkty to nie wszystko podstawa to poprawność oferty - a tu najlepiej spisuję się Solaris

  • Kuba – 03.03.2017

    Czekam z niecierpliwością na rezultat, oby sprawnie formalności poszły i pojazdy jak najszybciej do miasta zawitały i wzmocniły flotę.

  • Costas Iolkoss – 03.03.2017

    Obstawiam Mercedes-Benz Conecto. Nie znam się, ale ktoś tu kiedyś sugerował, że Solaris nie oferuje wozów z takimi parametrami silnika, jakie są żądane przez MPK. Citaro jest droższy, a skoro miasto ma dość skąpy budżet, to raczej odpada. MANów MPK też do tej pory nie kupowało, poza jednym rodzynkiem. Nowe "lwy" należą do Michalczewskiego a nie do MPK. Myślę, że w SORy czy Solbusy nie będą się chcieli bawić.

  • AK – 03.03.2017

    Przegapiliśmy informację o zmianie treści SIWZ z 2 lutego br., gdzie MPK Wrocław rezygnuje z możliwości rozszerzenia dostawy o dzierżawę nawet o kolejnych 100 autobusów. Pisaliśmy, wcześniej, że jest opcja, a jej nie ma. Przepraszamy za błąd.

  • AK – 03.03.2017

    i dzięki za wszystkie sugestie / uwagi. Rozumiemy, że taka forma zabawy Wam odpowiada i będziemy to kontynuować w przyszłości. Z większą liczbą opcji do wyboru...

  • as – 03.03.2017

    Generalnie to ciężko wybrać jednoznacznego faworyta bez otwarcia ofert. Nie ma co wróżyć. Dlaczego? Na dobrą sprawę MPK rozpisało taki przetarg, że każdy z producentów będzie miał za coś zabrane punkty lub będzie podstawą do eliminacji. A do tego budżet bardzo skąpy. Jednak popatrzmy:

    1) Wymagania dzielonej szyby - premiowany jest tutaj Solaris i MAN, reszta producentów dostanie 0 punktów
    2) Wymaganie silnika producenta autobusu: 0 punktów dostaje Solaris, premiowane są MAN, Mercedes, Scania (czysto hipotetycznie)
    3) Rodzaj poszycia - tutaj już nie pamiętam, ale chyba MAN i MB dostanie tutaj 0 punktów, bo MPK chce klejone poszycie. Lub odwrotnie.
    4) Duża liczba miejsc siedzących (przynajmniej 9 w solówce) dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi - więc jeśli już Solaris z czymś wystartuje, to musi z IV generacją, bo w trójce nie upcha 9 niskich siedzeń
    5) Parametry silnika - tutaj Solaris może się nie zmieścić albo będzie na granicy
    6) Wymagana unifikacja z taborem - dość ogólnikowo to jest określone. Nie wiemy, czy chodzi tylko o markę, czy markę + podtyp, bo jeśli o to drugie, to na placu boju zostaje tylko Mercedes i Solaris, bo MAN jest tylko jeden. Ale to i tak nam nic nie daje, bo Citara nam nie zaoferują ani 3 generacji Solarisów.

    Ciężko cokolwiek wróżyć, jednak liczą się 3 marki: Solaris, MAN i MB. Zobaczymy, czy im bardziej będzie zależało na unifikacji taboru, czy konkretnych wytycznych. Jednak jeśli jako pierwsze wytyczne poszła dzielona szyba, to odpada nam Mercedes, zostaje Solaris i MAN. MAN-a MPK nie lubi, ale ma własny silnik. Solaris nie ma własnego silnika, ale już jest w taborze.

    Pożyjemy, zobaczymy.

  • Korneliusz Wielki – 03.03.2017

    Mercedes Benz Conecto. Na pewno.

  • farafiu – 03.03.2017

    As, w Katowickich Solarisach jest 15(a de facto można 20) siedzeń z niskiej podłogi w przegubie oraz 12 w solówce, więc tym faktem konkurencję nieco deklasuje, ale lepiej jednak by wystawiono IV generację.

  • as – 03.03.2017

    Farafiu, to wszystko zależy od układu wnętrza. Wrocław lubi duże rzeźnie, miejsce na automat i inne duperele, to i w naszych Solarisach są tylko 4 miejsca dostępne z niskiej podłogi, więc słabo, bardzo słabo. No, ale zobaczymy.

    Korneliuszu, Conecto nie oferuje dzielonej szyby, ja bym MB w ogóle nie brał pod uwagę, nawet słabego Conecta.

  • as – 03.03.2017

    Farafiu cz.2

    Zapomniałem o jednej kwestii - pod względem siedzeń dostępnych z niskiej podłogi, to skandynawskie produkcje biją wszystkich na głowę - nasze kilkunastoletnie solowe Volva z serii 7XXX mają 14 siedzeń dostępnych z niskiej podłogi. Można? Można, tylko trzeba umieć rozplanować wnętrze.

  • Korneliusz Wielki – 03.03.2017

    A ta dzielona szyba to wymóg czy jest po prostu dodatkowo punktowany? Nie studiowałem dokładnie całego SIWZ. Jeśli wymóg, to na placu boju zostaje MAN i Solaris. MAN olał poprzedni przetarg, więc pewnie wygra Solaris, ale również obawiam się, że zaproponują Urbino Iii...

  • as – 03.03.2017

    Wymóg.

    Za obecność 10 punktów, za brak 0. Ale tak samo z silnikiem producenta. Wymóg 10, brak 0.

  • Korneliusz Wielki – 03.03.2017

    A to i tak obstawiam wygraną Conecto. Warto zauważyć, że to jedyny autobus, który ostatnio testowali.

  • Liber – 03.03.2017

    @ktoś. Leasing, bierzesz wozy i po spłacie przejmujesz na własność. Dzierżawa - bierzesz wozy i po upłynieciu okresu dzierżawy nie musisz ich brać. W Gorzowie nowych Solarisów po upływie 10 lat się pozbędą co z resztą było zapisane w przetargu. Natomiast leasingowane MANy po spłacie należności zostaną. Właśnie dlatego że nie ma gwarancji, że po upływie okresu dzierżawy, zamawiający może chcieć je zwrócić.

  • Liber – 03.03.2017

    Ciąg dalszy
    Właśnie dlatego że nie ma gwarancji, że po upływie okresu dzierżawy, zamawiający może chcieć je zwrócić, MAN woli się nie bawić w dzierżawę.

  • Lanvin – 03.03.2017

    O 13 mieli otworzyć koperty i jak na razie cisza. :P może brak chętnych?

  • sancity – 03.03.2017

    @Liber- ale to nie MAN jest po upływie okresu właścicielem tylko firma leasingowa lub dzierżawiąca.Poza tym po okresie leasingu wcale nie musisz brać na własność ,możesz wybrać opcję że chcesz zwrócić.

  • Lis – 03.03.2017

    Brak ofert

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.