TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Kto wykona wrocławską aplikację dla autokarów?
WROCLAW.PL - Opublikowano: 20.08.2019 12:00:54
We Wrocławiu aplikacja podpowie wolne miejsce parkingowe dla autokarów (foto: UMW)

Wrocław ogłasza przetarg na zaprojektowanie i wdrożenie systemu do zarządzania zajętością miejsc parkingowych dla autokarów turystycznych i kopert wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.

Wrocław ogłasza przetarg na zaprojektowanie i wdrożenie systemu do zarządzania zajętością miejsc parkingowych dla autokarów turystycznych i kopert wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.

Dzięki temu kierowcy w łatwy sposób za pomocą aplikacji będą mogli znaleźć wolne miejsce.

Szacuje się, że około jednej trzeciej ruchu samochodowego w miastach generowanej jest przez pojazdy szukające wolnego miejsca parkingowego. Konsekwencją tego faktu jest ograniczenie płynności ruchu na drogach oraz wzrost emisji zanieczyszczeń. Problem ten dotyczy także autobusów turystycznych, które we Wrocławiu są obecne przez cały rok.

Dlatego miasto Wrocław ogłosiło przetarg na zaprojektowanie i wdrożenie systemu do obsługi i zarządzania zajętością miejsc parkingowych dla autokarów turystycznych i miejsc dla osób z niepełnosprawnością.

Cele aplikacji

System obejmie ponad 90 miejsc postojowych dla autokarów na kilkunastu parkingach w pobliżu najważniejszych atrakcji turystycznych Wrocławia (Rynek, Ostrów Tumski, Panorama Racławicka, Hala Stulecia, ZOO Wrocław, Hydropolis czy Aquapark Wrocław). Ponadto będzie obsługiwać miejsca postojowe dla osób z niepełnosprawnościami na wszystkich 22 parkingach w strefie A i B.

System składać się będzie z aplikacji mobilnej oraz platformy dla zarządców parkingów. Informacje o wolnych i zajętych w danej chwili miejscach będą przekazywane ze specjalnych czujników za pomocą bezprzewodowej sieci LPWAN.

System ma ułatwić pracę w sektorze turystycznym, upłynniając ruch autokarów i skracając czas poszukiwania miejsca postoju. Dodatkowo przyniesie korzyści dla mieszkańców Wrocławia, m.in. poprawiając bezpieczeństwo, ograniczając ruch autobusów krążących po mieście w oczekiwaniu na turystów i co za tym idzie – emisję spalin.

Wcześniej miasto prowadziło projekt badawczy w tej dziedzinie w ramach programu CityLab.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
apka
autokar
Wrocław
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.