TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Jesteś tutaj: Blogi / Karol Wach 
Lament busiarstwa
Karol Wach - Opublikowano: 17.09.2015 14:57:09 32 komentarze | O autorze | Poprzednie wpisy

Lamentują busiarze. Bo PolskiBus ogłosił wejście na kolejne trasy. Bo nie ma szans na rywalizację z potentatem. Bo oni są ci źli, którzy mogą sprzedać tańsze bilety. Z tego miejsca chciałbym przypomnieć Państwu busiarstwu ich zachowanie sprzed kilku lat. Co wówczas zrobili? Wykończyli PKS-y. Pamiętam jak dziś wszechobecne busiki podjeżdżające na przystanki kilka minut przed rozkładowym autobusem PKS-u. To jeden, nie twierdzę, że jedyny, ale na pewno jeden z wielu powodów plajty wielu PKS-ów. Mieczem wojujesz od miecza giniesz?. Robią to nadal. Podjęli nawet próbę walki ze wspomnianym PolskimBusem. Wygrali bitwę, wygranej wojny nie wróżę. Zlikwidowana, pewnie czasowo, linia Warszawa ? Lublin ? Rzeszów, pewnie niebawem wróci.

Nigdy nie byłem zwolennikiem marszrutek. Bo to nie żaden autobus a dostawczak, do którego wstawiono siedzenia. W Polsce te busiki są obecne wszędzie. Największe cuda dzieją się jednak pod Tatrami. Zakopane to eldorado owych busików. Tamtejszy PKS nie miał żadnych szans na przetrwanie. Bo niestety turyści wybrali busa w pakiecie z opowiadającym niezwykłe historie kierowcą ? góralem. Pamiętam jak dziś kultowe Jelcze M11 wspinające się z zawrotną prędkością 20 km/h od ronda do Kuźnic. Wyprzedzane przez pędzące na złamanie karku właśnie busy pełne turystów, którym na wakacjach przecież strasznie się śpieszyło. Taka natura Polaka? Morskie Oko, Dolina Kościeliska, Ząb, ?., ? to samo. Czytając o ostatnich wyczynach górala uciekającego busem z pasażerami (!) przed Policją i ITD utwierdzam się w przekonaniu, że to nie dla mnie.  

Pamiętam też moją jedyną podróż z Warszawy do Kazimierza Dolnego. Zasadniczo do Kazimierza Dolnego. Po dojechaniu bowiem do Puław pan kierowca stwierdził, że skoro jestem jedynym pasażerem do Kazimierza to on dalej nie jedzie. Nie bo nie i już. Owego dnia wyleczyłem się na zawsze z korzystania z usług busiarstwa. Do Kazimierza jeżdżę nadal przez Puławy ale już korzystając z usług PKP Intercity i komunikacji miejskiej. Drożej i dłużej. Ale wygodniej. I fizycznie i psychicznie.

Wracając do PolskiegoBusa. Mnie jego rozwój cieszy. Bo to zawsze autobus, nie bus. Ja wybieram autobus! Nie tylko w barwach PolskiegoBusa, ale także Neobusa, Plus Busa czy PKS Grójec. To polskie rzetelne firmy, gdzie zawsze dostaję bilet i usługę na poziomie.



Poprzednie wpisy na blogu:

    Wszystkie wpisy

    • aron mędrzec parczewski – 18.09.2015

      To nie busiarze wykończyli PKSy tylko ITD. Dopóki nie było ITD to PKSy jakoś przędły. A jak ITD zaczęła kontrolować busy, to busiarze musieli zainwestować w nowsze busy, bo gdyby jeździli starymi to ITD zabrałaby im dowód. PKSów ITD nie kontrolowała, więc PKSy dorzynały 20-letnie Autosany i Jelcze. A jak pasażer miał do wyboru 5-letniego busa i 20-letniego Autosana to wiadomo co wybrał.

    • aron mędrzec parczewski – 18.09.2015

      No fakt, trudno się dziwić pasażerom że nie chcieli jeździć 20-letnim Jelczem M11 z PKSu. Przecież to wspaniały autobus był :)

    • Irek – 19.09.2015

      ITD GNOJI POLSKIE FIRMY I LUDZI
      Taka jast prawda.
      Jeden z przykładów: Brak tablicy bocznej kierunkowej 5000 zł kary!
      To skurwysynstwo!

    • ja – 22.09.2015

      Kolego sympatyczny autorze za piątkę.... Ja z moimi siostrami i rodzicami pamiętam swoją podróż do Zakopanego. Miałem 8 lat wtedy. Mam jeszcze bilety Twojego wy....chwalanego PKSu. Do tej pory pamiętam, że czekaliśmy w temp. 10 stopni 3,5 godziny na autobus. Płacz mamy też pamiętam. Lewakom stop. Kto Ci pozwala pisać takie głupoty na portalu dla transportu? Myślisz, że oszukasz tych co nie pamiętają "jakości" przewozów PKS?

    • KW – 22.09.2015

      Nie. Wcale tak nie myślę. Nie mam zamiaru też nikogo oszukiwać. Stwierdzam tylko, że JA wolę i zawsze wolałem jechać PKSem niż busem. I jakoś nigdy nie płakałem z tego powodu. A zapewniam, że wyjeździłem się PKSami. I nadal jeżdżę. Kto mi pozwala? Szef tego portalu.

    • Paweł – 25.09.2015

      Żal mi tego "ja" nieźle ma zryte pod beretem !

    • lolo – 25.09.2015

      ITD GESTAPO NASZYCH CZASOW glupie slugusy pajacow z brukseli

    • niki – 30.09.2015

      Jak mam jechać to zawsze wybieram autobus nie jakiegoś dostawczaka co to nie pewne czy dojadę i co z tego że on nowszy jak jest niebezpieczniejszy

    • Zbyszko z Bogdańca – 30.09.2015

      Widać głos działaczy PKS-owskich. Skończyła się kroplówka za nie robienie niczego w PKS-ach i nastał wolny rynek. Pokazał miejsce darmozjadom w szeregu. Bo już nie można jechać z Kopalina nad morzem do Ustronia w górach jednym autobusem gdzie otrzyma się 8 zł za wozokilometr na 60 miejscowy autobus wiozący 2 pasażerów. Nie "lamentujcie" społeczniaki, bo Wasz "piękny PKS" wraca już za rok. Tylko teraz w wersji zagranicznej. Dostaniecie swoje piękne autobusy na 5 lat. Po cichu wypompują całe dopłaty z samorządów i dla waszych dzieci i wnuków zostawią spaloną ziemię i zdezelowane autobusy. Ale takie właśnie to jest myślenie społeczniaków - będzie okazja do nachapania się za nic przez te 5 lat a później - zrobicie strajk czy protest, zlikwiduje się parę przedszkoli, szkół i innych takich a dopłaci do kompletnie nierentownego transportu wymyślonego przez.... no właśnie kogo i dlaczego? Orwel - mości Panowie - i jego folwark. Nic poza tym.
      Ps. Do Paweł. Nic mądrzejszego nie umiesz wymyślić? "Ja" napisał jak mu się kojarzy PKS i pewnie 90% ludzi tak to wspomina. Dodać do tego upoconego wąsacza "króla szos" decydującego czy chce mu się zatrzymać na przystanku czy nie. Nie miał czasem Paweł na imię?

    • rykcyk – 30.09.2015

      @aron: kompletna bzdura. Wielu prywaciarzy przejmując kursy po upadających PKS-ach zamieniało Sprintery na... H9-tki odkupowane od PKS! Poszukaj w necie! Teraz w dni nauki szkolnej jeżdżą starymi autobusami Renault, Mercedes, Setra. A PKS-y niektóre (jak np. Lublin) kupiły nowe Sprintery. Biznes nie działa tak łatwo, niejedna firma z ładnymi autobusami upadła i niejeden busiarz z przerdzewiałymi na wylot gruchotami zbił fortunę. PKS-y upadły z tych samych przyczyn, co pokomunistyczny przemysł. Trochę wspomina o tym Zbyszko - nieracjonalne gospodarowanie, przerost zatrudnienia. Poza tym PKS-y miały obowiązek utrzymywania nierentownych kursów ważnych społecznie i politycznie. Ciekawe jak taki Aron-Trans sobie poradzi jeżeli do rentownych kursów dostałby z przymusu obsługę kilkuset kilometrów tras objeżdżających okoliczne wioski bez szans na zapełnienie choćby Sprintera?

    • ja – 01.10.2015

      Do autora tego dramatycznego bloga. - Ostatni raz i bez odbioru.
      Ja z Warszawy do Kazimierza Dolnego to Turkish Airlines bym latał najchętniej. I niech całe społeczeństwo się zrzuci na tą moją podróż. "Drożej i dłużej. Ale wygodniej. I fizycznie i psychicznie." Czy Pan Panie wpisywaczu w internet genialności rozumiesz, że ktoś za to płaci? I pomysł na transport publiczny polega na tym, że to najbiedniejsze społeczeństwo z podatków. A Pan? Na jego koszt wygodnie d... wozisz zamiast za bilet zapłacić! Tłumaczyć Cię chłopie może, że za takie wpisy dostałeś działkę od Polskiego Busa (Szkocja) Arrivy (Niemcy) Mobilisa (Izrael - z ich strony wynika, że mają już 10 byłych PKS-ów - ciekawe po co?), bo patrząc na Europę i agresywną ekspansję w Polsce to oni podzielą nasz rynek między sobą. A jak tak nie było to jeździj za złotówkę i wierz, że to tyle kosztuje. Chwal i walcz a jak skończą się dotacje to po prostu znikniesz i tyle. Polska zostanie z gorącym kartoflem w rękach, ale pewnie i Pana będzie próżno szukać i tego portalu...

    • KW – 01.10.2015

      Cóż mogę odpowiedzieć? Cieszę się że po raz ostatni. Super Pan(i) trafił(a). Właśnie odpowiadam z LuxExpress od którego nie dostałem działki. Ale dostałem słuchawki, wodę, kawę , darmowe wifi i mam do dyspozycji tablet. Siedze na komfortowym siedzeniu które się rozkłada. Nie walę głową w sufit. I patrzę sobie z góry na śledziki. O przepraszam busiki.

    • Strażak Sam – 02.10.2015

      Do KW "dziękuję" za usunięcie wpisu:( Tak jest łatwiej jak się mam taką możliwość niż wdać się w rzeczową dyskusję "sąd sądem ale sprawiedliwość musi być po naszej stronie" brawo KW brawo redakcja - powiedz sobie KW jak w reklamie plusa - Brawo Ja:P

    • KW – 02.10.2015

      Jak chce Pan obrażać mnie pod moim blogiem proszę bardzo. Ale jak Pan obraża moich kolegów z redakcji to sorry. W rzeczową dyskusję? O czym? Już Pan zapomniał co tam było rzeczowego?

    • Maciej – 04.10.2015

      Kolego piszesz ze Polski Bus to polska firma, chyba sam nie wiesz co piszesz

    • Maciej – 04.10.2015

      Kolego piszesz ze Polski Bus to polska firma, chyba sam nie wiesz co piszesz

    • KW – 04.10.2015

      Nie, nie piszę tak.

    • Strażak Sam – 04.10.2015

      Do Kw prościej było by rozmawiać o tym co napisałem gdyby Pan tego nie skasował teraz Piszę Pan, że kogoś obrażałem a ja nic takiego nie pamiętam. Teraz to Pan wkłada w moje "usta" coś czego nie było

      A skoro to "Pana Blog" to może trzeba dopisać na dole wszelkie komentarze nie przychylne autorowi będę kasował KW.

    • Strażak Sam – 05.10.2015

      I znowu wpis skasowany brawo:P

    • ja – 13.10.2015

      proponuję zapoznać się z konferencją prywatnych przewoźników https://www.youtube.com/watch?v=yudQavvekGU . Może zrozumiecie, że to nic dobrego zastąpić kilka tysięcy firm 3 lub czterema. Wszyscy na tym stracą oczywiście oprócz tych kilku firm i osób im usługujących..

    • Ty – 13.10.2015

      To jest konferencja pisu!

    • Paweł – 15.10.2015

      Do "Zbyszka z Bogdańca" A co On ma teraz 9 lat ? To w porządku. A może w przedszkolu, przedszkolanka kazała stać mu w kącie niesłusznie, no i przedszkola są beee. A według Ciebie to pewnie 90% ludzi źle wspomina przedszkola. Itd. Itp.

    • Leszek – 28.10.2015

      Do KW. Nie martwię się busiarzami, oni przetrwają. Za dwa lata, może wcześniej nie będzie za to tych chwalonych polskich firm autokarowych, których ta wojna cen wykończy, wówczas Twój Naczelny będzie płacił za Twoje przejazdy zupełnie inną cenę.

    • KW – 28.10.2015

      Będą. Na stówę będą.

    • Leszek – 29.10.2015

      Do KW Będą? Kto im pomoże (czytaj: sfinansuje)? Państwo? Wujek z Ameryki? Cel polityki cenowej głównych gracy: PB i LuxExpres jest eliminacja konkurencji autobusowej, a nie współistnienie w niej. Ich założyciele weszli do Polski, aby zarobić, a nie żeby Polacy podróżowali tanio. Zniszczenie busiarzy jest o wiele trudniejsze, gdyż mogą działać w szarej strefie, korzystając z luk i lekceważenia ich przez służby kontrolne oszczędzać na kierowcach i na inwestycjach w tabor.

    • KW – 29.10.2015

      Jakoś i Neobus i PlusBus mają dziś lepszą frekwencję niż PB. I sprzedają bilety po 1 zł. Dlaczego w ciągu dwóch lat ma się to zmienić?

    • Leszek – 29.10.2015

      Ponieważ PB ma kasę, aby dopłacić do kilometra, zaś ww firmy muszą na to pożyczyć (chyba, że uważasz, że aktualny poziom cen jest rentowny. Jeśli tak, to kończmy tę wymianę zdań)

    • KW – 29.10.2015

      Od kogo pożycza Neobus i PlusBus?

    • Leszek – 29.10.2015

      Czy to ważne? (przecież taka informacja jest poufna). Nieważne skąd (z banku czy od właściciela), tylko czy firma ma odpowiednio wysokie finansowanie, aby przetrwać na rynku wojnę cen, na którym są dwaj gracze z zewnątrz z doskonałym taborem, serwisem, doświadczeniem i przede wszystkim z zapleczem finansowym?

    • KW – 29.10.2015

      Tak ważne. O ile coś takiego ma miejsce.... Proponuje popatrzeć na strukturę właścicielską tych firm. PKS Grójec też pożycza? Tam nie ma biletów za 1 zł. Też znikną za 2 lata?

    • Leszek – 29.10.2015

      Wydaje mi się, że zostałem przez Ciebie źle zrozumiany. Podobnie ja Ty kibicuję polskim firmom transportowym i nie mam nic przeciwko PB i LuxExpres. Jeśli nasze państwo nie chroni rynku przez zakusami monopolistycznymi, to cóż ... co nie zabronione to dozwolone. Nie zgadzam się tylko z Twoją tezą, że aktualna sytuacja wyeliminuje busiarzy. Oni przetrwają, zaś poważnie obawiam się o kondycję naszych autobusiarzy i to tych z "górnej półki". Wielkie koncerny są jak walec, często głusi i ślepi na aktualności, ale jeśli pozwalają na to władze (np. "dumping cenowy") zawsze wygrywa większy kapitał (a w tym przypadku różnice są kolosalne)

    • Bartłomiej Rowiński – 30.10.2015

      dyskutujmy merytorycznie
      1. polski bus 6 mln pasażerów rocznie- rentowność za 2012 - 50 proc ( nowyszych danych nie ma),
      2. busy- 3000 firm- 100 mln pasażerów (dane szacunkowe)

    Dodaj komentarz

    Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.