TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Liniowe przetargi KZK GOP w I połowie 2018
InfoBus.pl - Opublikowano: 09.07.2018 09:30:31
Liniowe przetargi KZK GOP w I połowie 2018

Tradycyjnie zapraszamy na podsumowanie autobusowych przetargów Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego.

Tradycyjnie zapraszamy na podsumowanie autobusowych przetargów Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego. W I półroczu 2018 r. najwięcej działo się ciągu pierwszych 4 miesięcy. potem zaległa cisza, która na pewno ma związek z przygotowaniami do wejścia w skład metropolitarnego ZTM-u.

Poniżej przedstawiamy chronologiczne zestawienie przetargów z kolejnych miesięcy 2018 roku, które przybliżamy poniżej:

9. stycznia

ogłoszono przetarg na linię okrężną nr 232, relacji: Gliwice Europa Centralna ↔ Centrum Edukacji ↔ Gliwice Europa Centralna. Do tego zadania KZK GOP wymagał 1 szt. taboru BN do 12,5m, wyprodukowanego w 2014 roku i spełniającego normy emisji spalin co najmniej EURO 5. Wyposażonego w 91 miejsc, w tym 21 siedzących, a 7 dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi oraz klimatyzację przestrzeni pasażerskiej. Przewidywany czas trwania umowy to 24 miesiące począwszy od 1. lutego 2018. Przez ten czas pojazd pokona 170 tys. wzkm (+/- 16 tys.). Do postępowania stanął tylko jeden przewoźnik – P.P.U.H. Kłosok z Żor. Zamawiający zamierzał przeznaczyć na to zadanie 807.840 zł brutto / 748 tys. zł netto, a jedyna oferta żorskiego przewoźnika przewyższała kwotę o ponad 257 tys zł brutto. KZK GOP zaakceptowało ofertę opiewającą na 1.064.880 zł brutto / 986 tys. zł netto, co dało stawkę za wzkm na poziomie 6,26 zł brutto / 5,80 zł netto. Jak na GOP całkiem dobra stawka. Przewoźnik do obsługi linii wynajął od firmy Zajazd z Rudy Śląskiej 2-letniego 12-metrowego Autosana M12LF (który dotychczas pojawiał się na KKA w ramach Kolei Śląskich oraz w wodzisławskiej komunikacji miejskiej jako rezerwa).

9. stycznia

ogłoszono postępowanie na linię okrężną nr 900 – o zmienionej relacji na okrężną: Katowice Cmentarz Komunalny ↔ Osiedle Paderewskiego Trzy Stawy ↔ Katowice Dworzec ↔ Katowice AWF ↔ Osiedle Witosa Centrum ↔ Katowice Cmentarz Komunalny, obsługiwanej dotychczasowo przez katowicki PKM. Do wykonywania usługi wymagane były 2 szt. taboru typu AN do 10,5m, wyprodukowanych w 2008 roku i wyposażonych w silniki spełniające normy emisji spalin EURO 4. Okres trwania umowy rozpoczął się 1. lutego 2018 r. i będzie trwał przez 12 miesięcy. Przez ten czas oba pojazdy pokonają ok. 140 tys. wzkm z opcją zwiększenia o 9,5 tys wzkm. KZK GOP przeznaczył na zamówienie 793 tys zł brutto / 734.259,20 zł netto – co dawało stawkę na poziomie 5,66 zł brutto / 5,24 zł netto. Do przetargu stanęli dwaj przewoźnicy: PKM Katowice – proponując za wykonanie usługi cenę 798 tys zł brutto / 738.888,9 zł netto, co dało stawkę za wzkm na poziomie 5,70 zł brutto / 5,28 zł netto oraz żorska spółka A21, której ofertę zaakceptowano, zaproponowała swoje usługi w cenie 777.168 zł brutto / 719.600 zł netto – dało to stawkę na poziomie 5,55 zł brutto / 5,14 zł netto za wzkm. Przewoźnik na linię wysyła wypożyczonego od Kłosoka - Isuzu Citibus – znanego z wodzisławskich dróg oraz 10-metrowego Autosana M10LF, który wcześniej kursował na linii 982.

22. stycznia

ogłoszono przetarg na linię nr 230, relacji: Ruda Śląska Halemba Pętla ↔ Ruda Śląska Godula Plac Niepodległości. Do tego zadania KZK GOP wymagał 4. szt taboru BN do 12,5m, wyprodukowanych w 2008 roku i spełniającego normy emisji spalin co najmniej EURO 4. Wyposażonego w 91 miejsc, w tym 21 siedzących, a 7 dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi. Przewidywany czas trwania umowy określony został na 6 miesięcy począwszy od 1. marca 2018 r., a autobusy w tym czasie wykonają 87 tys. wzkm. Do postępowania wystartowało dwóch przewoźników: Meteor z Jaworzna, proponujący usługi w cenie 354.229,20 zł brutto / 327.990 zł netto – co dało stawkę na poziomie 4,07 zł brutto / 3,77 zł netto za wzkm oraz spółka Rudpol – OPA z Rudy Śląskiej która zaproponowała swoje usługi za 339.195,60 zł brutto / 314.070 zł netto – co dało stawkę 3,90 zł brutto / 3,61 zł netto za wzkm. KZK GOP na to zadanie przeznaczyło 360 tys zł brutto. Przetarg wygrała oczywiście tańsza propozycja przewoźnika z Rudy Śląskiej. Warto również przypomnieć, że kolejne już postępowanie na autobusy elektryczne w ramach linii 230 ogłoszone 15. grudnia ubr. Zostało unieważnione z powodu braku ofert, co również nie dziwi w tym przypadku.

9. lutego

ogłoszono postępowanie na linię nr 750, relacji: Bytom Dworzec PKP ↔ Bytom Miechowice Plejada. Do wykonywania usługi KZK GOP wymagał 1 szt. taboru BN do 12,5m, wyprodukowanego w 2013 roku i spełniającego normy emisji spalin co najmniej EURO 5. Wyposażonego w 91 miejsc, w tym 21 siedzących, a 7 dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi. Przewidywany czas trwania umowy to 36 miesięcy począwszy od 1. maja 2018. Przez ten czas pojazd pokona 250 tys. wzkm. Do postępowania stanęło konsorcjum firm – Meteor i IREX-1 ze Świętochłowic. Zamawiający zamierzał przeznaczyć na to zadanie 1,161 mln zł brutto / 1,075 mln zł netto, a jedyna propozycja konsorcjum idealnie się wpasowała w wymogi. KZK GOP zaakceptowało ofertę opiewającą na 1.131.300 zł brutto / 1.047.500 zł netto, co dało stawkę za wzkm na poziomie 4,53 zł brutto / 4,19 zł netto. Do tej pory przewoźnik wysyłał tam 5-letniego Mercedesa Conecto LF, a potem białoruskie MAZ-y i raczej w najbliższym czasie się to nie zmieni.

10. marca

ogłoszono przetarg na minibusową linię nr 973, w zmienionej relacji: Murcki Rynek ↔ Podlesie Poczta. Do tego zadania KZK GOP wymagał 3 szt. taboru M do 8m, wyprodukowanego w 2014 roku i spełniającego normy emisji spalin co najmniej EURO 5. Wyposażonego w 35 miejsc, w tym 11 siedzących oraz klimatyzację przestrzeni pasażerskiej. Przewidywany czas trwania umowy to 18 miesięcy począwszy od 1. czerwca 2018 r. KZK GOP przeznaczył na ten przetarg 1.948.320 zł brutto / 1,804 mln zł netto – co dawało stawke początkową na poziomie 4,43 zł brutto / 4,10 zł netto za wzkm. Do przetargu stanął przewoźnik, który obsługiwał linię praktycznie od początku jej istnienia – Murgór-Trans z Katowic, wyceniając swoje usługi na poziomie 2.152.656 zł brutto / 1,9932 mln zł netto – dało to stawkę na poziomie 4,89 zł brutto / 4,53 zł netto za wzkm oraz tańszy sosnowiecki Intrans, który zaproponował 1.843.776 zł brutto / 1,7072 mln zł netto – dało to stawkę na poziomie 4,19 zł brutto / 3,88 zł netto za wzkm. Wygrała standardowo tańsza propozycja sosnowieckiego przewoźnika, który powoli rośnie w minibusową siłę w sieci KZK GOP, czekamy zatem również na start w autobusowych częściach. Intrans do obsługi linii zakupił trzyosiową propozycję Mercedesa City84 oraz kolejnego minibusa ze stajni Auto-Cuby. Po zmianach linia 973 została wydłużona od pętli w Katowicach Piotrowicach przez ulicę Słonecznikową i Uniczowską do przystanku Podlesie Poczta. Ponadto zyskała standardową częstotliwość kursowania (30/60) i obsługę przez 3 busy w dni robocze i 2 w weekendy. Dotychczas kursowała tylko w dni robocze i soboty, a do jej obsługi wystarczał tylko jeden bus. Murgór-Trans, obecnie nie obsługuje już żadnej linii KZK GOP. Oprócz tego dodać warto, że Murgór-Trans obsługiwał tę linię od początku jej istnienia (początek lat 90.), gdy nosiła jeszcze oznaczenie MB i łączyła wówczas dzielnice Murcki z Ochojcem.

4. kwietnia

ogłoszono postępowanie na pakiet linii nr 135, relacji: Bytom Dworzec ↔ Tarnowskie Góry Stare Tarnowice Ośrodek Rehabilitacji oraz 735, relacji: Bytom Dworzec PKP ↔ Tarnowskie Góry Dworzec PKP. Do wykonywania usługi KZK GOP wymagał 3 szt. taboru BN do 12,5m, wyprodukowanych w 2017 roku i spełniających normy emisji spalin co najmniej EURO 6. Wyposażonego w 91 miejsc, w tym 21 siedzących, a 7 dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi oraz klimatyzację przestrzeni pasazerskiej. Przewidywany czas trwania umowy to 96 miesięcy począwszy od 1. sierpnia 2018. Przez ten czas pojazdy wykonają pracę przewozową na poziomie 1,85 mln wzkm (w opcji jest 0,167 mln km). KZK GOP przeznaczyło na pakiet linii 9,990 mln zł brutto / 9,25 mln zł netto – co dawało stawkę wyjściową na poziomie 5,40 zł brutto / 5,00 zł netto. Jedyną propozycję mieszczącą się w budżecie organizatora przedstawił U.T. Krzysztof Pawelec z Pacanowa z propozycją 9,97002 zł brutto / 9,2315 mln zł netto, co dało stawkę na poziomie 5,39 zł brutto / 4,99 zł netto. Zobaczymy czym przewoźnik wyjedzie na linie, a dotychczas jeździły tam 8,5-metrowe MAZy.

17. kwietnia

ogłoszono przetarg na drugi pakiet linii okrężnych nr 608, relacji: Bytom Dworzec PKP ↔ Radzionków Targowisko ↔ Bytom Dworzec PKP oraz 708, relacji: Bytom Dworzec PKP ↔ Radzionków Rojca Dworzec PKP ↔ Bytom Dworzec PKP. Do wykonywania usługi KZK GOP wymagał 3 szt. taboru BN do 12,5m, wyprodukowanych w 2017 roku i spełniających normy emisji spalin co najmniej EURO 6. Wyposażonego w 91 miejsc, w tym 21 siedzących, a 7 dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi oraz klimatyzację przestrzeni pasażerskiej. Przewidywany czas trwania umowy to 96 miesięcy począwszy od 1. września 2018. Przez ten czas pojazdy wykonają pracę przewozową na poziomie 2,1 mln wzkm (+/- 0,11 mln km). KZK GOP przeznaczył na ten przetarg 11,34 mln zł brutto / 10,5 mln zł netto – co dawało stawkę początkową na poziomie 5,40 zł brutto / 5,00 zł netto za wzkm. Do przetargu stanęło dwóch przewoźników. Droższą i niemieszczącą się w budżecie organizatora propozycję przedstawił Nowak Transport ze Świerklańca – przewoźnik wycenił swoje usługi na 12.995.640 zł brutto / 12,033 mln zł netto, co dało stawkę 6,19 zł brutto / 5,73 zł netto za wzkm. Tańsza i zwycięska zarazem okazała się propozycja U.T. Krzysztof Pawelec z Pacanowa, przewoźnik zaproponował swoje usługi za 11.271.960 zł brutto / 10,437 mln zł netto, a to dało stawkę na poziomie 5,37 zł brutto / 4,97 zł netto. Zobaczymy czym wyjedzie w tym przetargu przewoźnik.

17. kwietnia

ogłoszono postępowanie na linię nr 118, relacji: Bytom Dworzec ↔ Chebzie Dworzec PKP. Do wykonywania usługi KZK GOP wymagał 3 szt. taboru BN do 12,5m, wyprodukowanych w 2017 roku i spełniających normy emisji spalin co najmniej EURO 6. Wyposażonego w 91 miejsc, w tym 21 siedzących, a 7 dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi oraz klimatyzację przestrzeni pasażerskiej. Przewidywany czas trwania umowy to 96 miesięcy począwszy od 1. października 2018. Przez ten czas pojazdy wykonają pracę przewozową na poziomie 2,4 mln wzkm (+/- 17 tys. km). KZK GOP przeznaczył na ten przetarg 12,96 mln zł brutto / 12 mln zł netto – co dawało stawkę początkową na poziomie 5,40 zł brutto / 5,00 zł netto za wzkm. Do postępowania stanęło konsorcjum firm: U.T. Krzysztof Pawelec, IREX i Meteor, proponując swoje usługi za 12.882.240 zł brutto / 11,928 mln zł netto – co dało stawkę 5,37 zł brutto / 4,97 zł netto za wzkm. Tańszą i prawdopodobnie zwycięską propozycję przedstawił Zajazd z Rudy Śląskiej, który zaproponował swoje usługi za 11.715.840 zł brutto / 10,848 mln zł netto, co dało stawkę na poziomie 4,88 zł brutto / 4,52 zł netto za wzkm. Czekamy zatem na rozstrzygnięcie.

Podsumowując, KZK GOP wyda w tym pierwszym kwartale na bieżące postępowania przetargowe około 38,13 mln zł brutto, a przewoźnicy wykonają około 7,44 mln wzkm. Zatem organizator średnio zapłaci 5,13 zł brutto za wzkm. W tym roku planowane są jeszcze postępowania przetargowe m.in. na linie 924, 224, 639, 950, 147, 900, 250 i 231.




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
linie
KZK GOP
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.