TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Liniowe przetargi ZTM Katowice w I kwartale 2019
Konrad Bek - Opublikowano: 24.04.2019 11:00:24
Liniowe przetargi ZTM Katowice w I kwartale 2019

Pierwsze trzy miesiące 2019 roku już za nami, zapraszamy zatem na pierwsze podsumowanie autobusowych przetargów Zarządu Transportu Metropolitarnego.

Pierwsze trzy miesiące 2019 roku już za nami, zapraszamy zatem na pierwsze podsumowanie autobusowych przetargów Zarządu Transportu Metropolitarnego z siedzibą w Katowicach, który to z dniem 1. stycznia 2019 roku przejął organizację linii po MZKP i KZK GOP, a w przyszłości także po MZK Tychy.

Poniżej przedstawiamy standardowo już chronologiczne zestawienie przetargów z kolejnych miesięcy 2019 roku, które przybliżamy poniżej:

15. stycznia

ogłoszono przetarg liniowy na zatramwaj T-21 relacji: Będzin Cmentarz Komunalny ↔ Sosnowiec Dworzec PKP ↔ Będzin Cmentarz Komunalny. Organizator wymaga 5 szt. autobusów (1 szt. BN – do 12,5m i 4 szt. CN powyżej 12,5m) z 2006 roku produkcji, spełniających normy emisji spalin EURO 3.

Autobusy od 29 stycznia do 31 marca br. pokonają 67335 wzkm. ZTM przeznaczył na to zadanie 511.213 zł brutto / 473.345,37 zł netto.

Ofertę złożyło jedynie PKM Sosnowiec na 506.849,56 zł brutto / 469.305,15 zł netto, co dało stawkę 7,53 zł brutto / 6,97 zł netto.

 23. stycznia

ogłoszono postępowanie na linie 912 relacji: Katowice Ligota Akademiki ↔ Katowice Ligota Medyków ↔ Katowice Ligota Panewnicka ↔ Katowice Ligota Dworzec PKP i 913 relacji: Katowice Panewniki Owsiana ↔ Katowice Panewniki Szkoła ↔ Katowice Kokociniec Kijowska ↔ Katowice Ligota Medyków ↔ Katowice Ligota Panewnicka ↔ Katowice Ligota Dworzec PKP ↔ Katowice Ligota LIBERO.

ZTM wymagał 3 szt. autobusów typu BN do 12,5m i pojemności co najmniej 91 miejsc, nie starsze niż (rok produkcji) z 2013 roku i spełniające normę czystości spalin co najmniej EURO 5.

Autobusy przez okres trwania 21 miesięcy, począwszy od 1 kwietnia br. mają przejechać 446 000 wzkm. Organizator przeznaczył na to zadanie 3,854 mln brutto / 3.568.518,51 zł netto – co dawało stawkę 8,64 zł brutto / 8,00 zł netto.

Otrzymano dwie oferty, najtańszą od firmy Zajazd z Rudy Śląskiej która opiewała na kwotę 2.880.446,40 zł brutto / 2.667.080 zł netto, co dało stawkę 6,46 zł brutto / 5,98 zł netto. Druga, droższa oferta od firmy UT Pawelec z Pacanowa na kwotę 3.627.050,40 zł brutto / 3.358.380 zł netto, co dało stawkę 8,13 zł brutto / 7,53 zł netto. Standardowo jak na prywaciarzy w GOP przystało, do obsługi linii Zajazd przeznaczył białoruskie MAZ-y.

19. lutego

ogłoszono przetarg liniowy na zatramwaj T-19 relacji: Chorzów Rynek ↔ Bytom Plac Sikorskiego. Organizator wymagał 4 szt. autobusów o długości ponad 12,5 m i pojemności co najmniej 140 miejsc (tabor typu CN), nie starszych niż (rok produkcji) z 2000 roku i spełniających normę czystości spalin co najmniej EURO 2, które od 1. marca do 30. maja przejadą 118833 wzkm.

ZTM przeznaczył na to zadanie 1,02678 zł brutto / 950.722,22 zł netto – co dawało stawkę wyjściową 8,64 zł brutto / 8,00 zł netto.

Jedyną ofertę złożyło żorskie Przedsiębiorstwo – P.P.U.H.2 Kłosok z ofertą opiewającą na 898.377,48 zł brutto / 831.831 zł netto, co dało stawkę 7,56 zł brutto / 7,00 zł netto.

6. marca

ogłoszono postępowanie na minibusową, zastępczą linię 972 relacji: Mysłowice Wesoła Rynek ↔ Mysłowice Wesoła droga do Giszowca. ZTM wymagał dwóch minibusów do realizacji tego zadania o długości do 8m (tabor typu M) i pojemności co najmniej 35 miejsc, nie starszych niż (rok produkcji) z 2017 roku i spełniających normę czystości spalin co najmniej EURO 6.

Autobusy od 18. marca do 31. grudnia br. pokonają 101200 wzkm. Zamawiający przeznaczył na to zadanie 502.761,60 zł brutto / 465.520 zł netto.

Jedyną (i ostatecznie wybraną) ofertę złożyła firma Intrans z Sosnowca na kwotę 524.620,80 zł brutto / 485.760 zł netto, co dawało stawkę 5,18 zł brutto / 4,80 zł netto.

14. marca

ogłoszono przetarg liniowy na zatramwaj T-3 relacji: Zabrze Mikulczyce Pętla ↔ Zabrze Goethego. Organizator do tego zadania wymag8989ał 3 szt. autobusów o długości do 12,5 m i pojemności co najmniej 91 miejsc (tabor typu BN), nie starszych niż (rok produkcji) z 2003 roku i spełniających normę czystości spalin co najmniej EURO 3.

Pojazdy od 1. kwietnia do 31. sierpnia pokonają blisko 124850 wzkm. ZTM przeznaczył na to zadanie 809.028 zł brutto / 749.100 zł netto.

Do przetargu stanęło dwóch potencjalnych wykonawców. Zaczynając od droższego Kłosoka z Żor, który złożył ofertę na kwotę przewyższającą budżet: 835.995,60 zł brutto / 774.070 zł netto, co dało stawkę 6,70 zł brutto / 6,20 zł netto. Tańszą i zarazem wygraną ofertę przedstawił PKMM Świerklaniec oferując swoje usługi w cenie 773.970,12 zł brutto / 716.639 zł netto, co dało stawkę 6,20 brutto / 5,74 zł netto.

Podsumowując

pierwszy kwartał 2019 roku pracy ZTM, to na postępowania przetargowe przeznaczy około 5.584.264,36 zł brutto, a przewoźnicy wykonają zaledwie 858218 tys wzkm. Zatem organizator średnio zapłaci 6,51 zł brutto za wzkm.

Dodajmy, że w tym roku Zarząd planuje ogłosić przetargi m.in. na linie 102, 230 (elektryczny?), 231, 232, 250, 912, 913 i 973.

Jednocześnie zapraszamy do zamawiania pełnych analiz firmy "JMK analizy rynku transportowego" w zakresie przetargów na obsługę autobusowych linii w Polsce - zarówno miejskich, jak i regionalnych. Kompleksowa oferta w zakresie autobusowego rynku znajduje się na stronie http://jmk.org.pl/ lub pod adresem a.kierecki@jmk.org.pl / 506 03 71 71. 

WIĘCEJ
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
linie
ZTM
  • Marcin Nawrot – 24.04.2019

    Ale na 912 i 913 nie jeździ Zajazd tylko Pawelec.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.