TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Liniowe przetargi ZTM w II i III kwartale 2019
InfoBus.pl - Opublikowano: 05.12.2019 09:00:07
Liniowe przetargi ZTM w II i III kwartale 2019; fot. K. Bek

Podsumowujemy przetargi na obsługę linii miejskich Zarządu Transportu Metropolitarnego z siedzibą w Katowicach, które zostały ogłoszone w ciągu ostatnich 6 miesięcy.

Podsumowujemy przetargi na obsługę linii miejskich Zarządu Transportu Metropolitarnego z siedzibą w Katowicach, które zostały ogłoszone w ciągu ostatnich 6 miesięcy.


Poniżej przedstawiamy standardowo już chronologiczne zestawienie przetargów z kolejnych miesięcy 2019 roku, które przybliżamy poniżej:

18. kwietnia - linia 250

ogłoszono liniowy przetarg na linię nr 250 relacji: Zabrze Goethego ↔ Zabrze Kotarbińskiego ↔ Zabrze Osiedle Kopernika Heweliusza ↔ Zabrze Maciejów M1 ↔ Gliwice Zajezdnia ↔ Gliwice Plac Piastów ↔ Będzin. Organizator wymagał 1 szt. autobusu typu M (do 8m) z 2013 roku produkcji, spełniających normy emisji spalin EURO 5 i mogącego pomieścić 40 pasażerów z czego 11 na miejscach siedzących. Autobus od 1 czerwca 2019 do 31 maja 2020 r. pokona 120780 wzkm. ZTM przeznaczył na to zadanie 506.902,32 zł brutto / 469.354 zł netto. Jedyną ofertę złożyła firma U.T. Pawelec z Pacanowa na kwotę 773.523,40 zł brutto / 716.225,37 zł netto, co dało stawkę 6,07 zł brutto / 5,62 zł netto /wzkm. Niestety postępowanie unieważniono z powodu wysokiej stawki, co w sumie nie dziwi w tym wypadku, ponieważ ZTM, a wcześniej KZK GOP płaciło za busy średnio ~4,60 zł / wzkm.

19. kwietnia - linia T7

ogłoszono postępowanie przetargowe na zatramwaj T-7 relacji: Chorzów Batory Zajezdnia ↔ Bytom Łagiewniki Targowisko. ZTM wymagał 1 szt. autobusu typu BN do 12,5m i pojemności co najmniej 91 miejsc, nie starsze niż (rok produkcji) z 2004 roku i spełniające normę czystości spalin co najmniej EURO 3 i 4 szt. autobusów typu CN o długości ponad 12,5m i pojemności co najmniej 140 miejsc, nie starszych niż z 2000 roku produkcji, spełniających normę emisji spalin EURO 2. Autobusy przez okres trwania 21 dni, począwszy od 6 maja do 27 maja br. miały do pokonania odpowiednio 4449 (BN) i 24028 (CN) wzkm. Organizator przeznaczył na to zadanie 210.482 zł brutto / 194.890,74 zł netto – co dawało stawkę na poziomie 7,39 zł brutto / 6,84 zł netto. Otrzymano jedną ofertę z firmy Meteor ze Świętochłowic, opiewającą na kwotę 302.746,68 zł brutto / 280.321 zł netto, co dawało stawkę rzędu 9,84 zł netto / wzkm. ZTM nie mając innego wyboru dopłaciło brakującą sumę i zaakceptowało ofertę powyższej firmy.

3. maja - linia 231

ogłoszono liniowy przetarg na linię nr 231 relacji: Świętochłowice Osiedle Ustronie Chopina ↔ Chorzów Centrum Edukacji. Organizator wymagał aby wykonawca posiadał jeden autobus typu M (do 8m) i pojemności co najmniej 35 miejsc, nie starszego niż (rok produkcji) z 2014 roku i spełniających normę czystości spalin co najmniej EURO 5, który od 1 lipca 2019 przez 60 miesięcy wykona 374408 wzkm. ZTM otrzymał jedną ofertę od firmy A21 z Żor lecz postępowanie unieważniono z racji tego, że oferta była nieczytelna dla systemu UZP.

10. maja - linia 250

ogłoszono kolejne postępowanie przetargowe na linię nr 250 relacji: Zabrze Goethego ↔ Zabrze Kotarbińskiego ↔ Zabrze Osiedle Kopernika Heweliusza ↔ Zabrze Maciejów M1 ↔ Gliwice Zajezdnia ↔ Gliwice Plac Piastów ↔ Będzin. Organizator wymagał tym razem 1 szt. autobusu typu AN (do 10,5m) z 2012 roku produkcji, spełniających normy emisji spalin EURO 5 i mogącego pomieścić 60 pasażerów z czego 15 na miejscach siedzących. Autobus od 1 czerwca 2019 do 31 maja 2020 r. pokona 120780 wzkm. ZTM tym razem zwiększył budżet do 652.212 zł brutto i rzutem na taśmę otrzymał jedyną i wygraną ofertę mieszącą się w budżecie firmy U.T. Pawelec z Pacanowa na kwotę 648.298,73 zł brutto / 600.276,60 netto, co dało stawkę 4,97 zł netto.

17. czerwca - linia T19

ogłoszono liniowy przetarg na zatramwaj T-19 relacji: Chorzów Rynek ↔ Bytom Plac Sikorskiego. Organizator do tego zadania wymagał m.in. 4 szt. autobusów o długości powyżej 12,5 m i pojemności co najmniej 140 miejsc (tabor typu CN), nie starszych niż (rok produkcji) z 2000 roku i spełniających normę czystości spalin co najmniej EURO 2. Pojazdy od 30 czerwca do 31. sierpnia br. miały pokonać blisko 82269 wzkm. ZTM przeznaczył na to zadanie 710.805 zł brutto / 658.152,78 zł netto. Do przetargu przystąpiła jedna firma proponując swoje usługi praktycznie w takiej cenie jak chciał Zamawiający. P.P.U.H Kłosok z Żor, złożył ofertę na kwotę przewyższającą budżet: 710.804,16 zł brutto / 658.152 zł netto, co dało stawkę 8 zł netto /wzkm. ZTM nie mając wyjścia zaakceptował ofertę.

30. sierpnia - linia 231

ogłoszono ponownie postępowanie przetargowe na linię nr 231 relacji: Świętochłowice Osiedle Ustronie Chopina ↔ Chorzów Centrum Edukacji. Organizator wymagał aby wykonawca posiadał jeden autobus typu M (do 8m) i pojemności co najmniej 35 miejsc, nie starszego niż (rok produkcji) z 2012 roku i spełniających normę czystości spalin co najmniej EURO 5, który od 1 listopada 2019 przez 60 miesięcy wykona 374408 wzkm z opcją powiększenia o prawie 120 tys wzkm. ZTM przeznaczył na to zadanie blisko 1.738.750,75 zł brutto, otrzymując jedną ofertę od firmy A21 z Żor na kwotę 1.799.404,85 zł brutto / 1.666.115,60 zł netto, co dało stawkę końcową na poziomie 4,45 zł netto/wzkm. Po zwiększeniu budżetu ZTM ofertę zaakceptował.

16. września - linia 102

ogłoszono liniowy przetarg na linię nr 102 relacji: Świętochłowice Chropaczów Wiślan ↔ Świętochłowice Piaśniki Szkoła nr 1. Organizator wymagał aby wykonawca posiadał jeden autobus typu M (do 8m) i pojemności co najmniej 35 miejsc, nie starszego niż (rok produkcji) z 2010 roku i spełniających normę czystości spalin co najmniej EURO 5, który od 1 października 2019 przez 39 miesięcy wykona 154535 wzkm. ZTM przeznaczył na to zadanie zaledwie 751.040,10 zł brutto, natomiast otrzymał dwie oferty, pierwszą – tańszą od firmy U.P. Brożek z Zabrza na kwotę 797.771,48 zł brutto / 738.677,30 zł netto i tańszą od firmy P.P.U.H. Kłosok z Żor opiewającą na 1.051.455,14 zł brutto / 973.569,57 zł netto. Obie oferty przewyższyły budżet Zamawiającego, toteż postępowanie unieważniono z tego tytuł, że nie znaleziono dodatkowych funduszy. Zapewne należy spodziewać się powtórki w tym wypadku.

19. września - linia T3

ogłoszono postępowanie przetargowe na zatramwaj T-3 relacji: Zabrze Mikulczyce Pętla ↔ Zabrze Goethego. ZTM wymagał 3 szt. autobusów typu BN do 12,5m i pojemności co najmniej 91 miejsc, nie starsze niż (rok produkcji) z 2003 roku i spełniające normę czystości spalin co najmniej EURO 3. Przez okres 1 miesiąca, począwszy od 1. października, autobusy miałyby pokonać 26226 wzkm. ZTM przeznaczył na to zadanie 169.945 zł brutto. Otrzymano jedną ofertę od firmy PKMM Świerklaniec na kwotę 192.603,74 zł brutto / 178.336,80 zł netto, co dawało stawkę 6,80 zł netto. Po znalezieniu dodatkowych funduszy Zamawiający zaakceptował ofertę.

Podsumowując

W II i III kwartale 2019 roku ZTM na kolejne postępowania przetargowe przeznaczy około 3.653.858,16 zł brutto, a przewoźnicy w nowych ramach kontraktów wykonają 632 160 wzkm.

Zatem organizator średnio zapłaci 5,35 zł netto za wzkm, co w porównaniu z I kwartałem nieco zaniża poziom składanych ofert.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
linie
ZTM
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.