Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Liniowe przetargi ZTM w IV kwartale 2019

infobus
23.01.2020 11:00
0 Komentarzy

Podsumowujemy kontrakty na obsługę autobusowych linii w okresie październik-grudzień 2019, które ogłosił Zarząd Transportu Metropolitarnego z siedzibą w Katowicach.

Standardowo już podsumowanie przetargów Zarządu Transportu Metropolitarnego przedstawiamy chronologiczne i zaczynamy od października:

10. października

ogłoszono liniowy przetarg na linię nr 230 relacji: Ruda Śląska Halemba Pętla ↔ Ruda Śląska Godula Plac Niepodległości. ZTM wymagał 4 szt. autobusu typu BN (do 12,5m) z 2009 roku produkcji, spełniających normy emisji spalin EURO 5 i mogącego pomieścić 91 pasażerów z czego 21 na miejscach siedzących. Autobus od 1 listopada 2019 przez okres trzech miesięcy miałyby do pokonania 46 890 wzkm. ZTM przeznaczył na to zadanie 279.000 zł brutto / 258.333,33 zł netto. Jedyną ofertę złożyło konsorcjum firm Rudpol-OPA i mysłowicki Transgór na kwotę 329.167,80 zł brutto / 304.785 zł netto, co dało stawkę 6,50 zł netto /wzkm. W tym wypadku, żeby linia dalej funkcjonowała ZTM był zmuszony dołożyć brakującą sumę i zaakceptować ofertę firm.

16. października

ogłoszono postępowanie przetargowe na zatramwaj T-21 relacji: Tworzeń Huta Katowice ↔ Gołonóg Kasprzaka. Organizator do tego zadania wymagał 3 szt. autobusów, dwa typu BN do 12,5m i pojemności co najmniej 91 miejsc, nie starsze niż (rok produkcji) z 2003 roku i spełniające normę czystości spalin co najmniej EURO 3 i jednego autobusu typu CN o długości ponad 12,5m i pojemności co najmniej 140 miejsc, nie starszych niż z 2003 roku produkcji, spełniających normę emisji spalin EURO 3. Autobusy przez okres trwania czterech miesięcyi, począwszy od 28 października 2019r. Do 29 lutego 2020r. miałyby do pokonania odpowiednio 75 500 (BN) i 13 500 (CN) wzkm. Nie wiemy ile ZTM przeznaczył na to postępowanie pieniędzy, ale nikt w wybranym terminie nie złożył oferty, toteż powyższy przetarg unieważniono.

18. października

ogłoszono liniowy przetarg na zatramwaj T-3 relacji: Zabrze Mikulczyce Pętla ↔ Zabrze Goethego. ZTM wymagał 3 szt. autobusów typu BN do 12,5m i pojemności co najmniej 91 miejsc, nie starsze niż (rok produkcji) z 2003 roku i spełniające normę czystości spalin co najmniej EURO 3. Autobusy przez okres dwóch miesięcy, począwszy od 1 listopada 2019r. miałyby do pokonania 51 610 wzkm. W tym postępowaniu także nikt nie złożył oferty i powyższy przetarg również unieważniono.

22. października

ogłoszono postępowanie przetargowe na linię nr 102 relacji: Świętochłowice Chropaczów Wiślan ↔ Świętochłowice Piaśniki Szkoła nr 1. Organizator wymagał 1 szt. autobusu typu M (do 8m) z 2010 roku produkcji, spełniającego normy emisji spalin EURO 5 i mogącego pomieścić 35 pasażerów z czego 11 na miejscach siedzących. Autobus od 1 grudnia 2019 przez okres 37 miesięcy pokona 82 806 wzkm. ZTM przeznaczył na to zadanie 564.000 zł brutto / 522.222,22 zł netto, a otrzymał jedyną ofertę, którą zaakceptowano od firmy U.P. Lucjan Brożek z Zabrza 425.689,03 zł brutto / 394.156,56 zł netto, co dało stawkę 4,76 zł netto.

8. listopada

ogłoszono kolejny liniowy przetarg na linię nr 230 relacji: Ruda Śląska Halemba Pętla ↔ Ruda Śląska Godula Plac Niepodległości. ZTM wymagał 4 szt. autobusu typu BN (do 12,5m) z 2009 roku produkcji, spełniających normy emisji spalin EURO 5 i mogącego pomieścić 91 pasażerów z czego 21 na miejscach siedzących. Co ciekawe od 1. maja 2020 roku autobusy miałyby kursować w barwach ZTM, a po zapytaniach od przyszłych wykonawców można było się dowiedzieć, że celowano w autobusy z alternatywnym źródłem napędu. Autobusy od 1 lutego 2020 przez 47 miesięcy wykonają pracę przewozową na poziomie 715 000 wzkm. ZTM przeznaczył na to zadanie 5,18 mln zł brutto / 4.796.296,296 zł netto i otrzymał tylko jedną ofertę od firmy Transgór z Mysłowic na kwotę przekraczającą budżet, rzędu: 5.559.840 zł brutto / 5,148 mln zł netto, dało to stawkę rzędu 7,20 zł netto. Tym razem Organizator ponownie musiał dołożyć do interesu i zaakceptował ofertę mysłowickiego przewoźnika. Możemy się spodziewać kolejnych nowych niskowejściowych autobusów napędzanych sprężonym gazem CNG na tej linii, które ZTM dopuścił do eksploatacji.

15. listopada

ogłoszono postępowanie przetargowe na linię nr 973 relacji: Murcki Rynek ↔ Ochojec Szpital ↔ Piotrowice Pętla ↔ Podlesie Dworzec PKP ↔ Podlesie Oczyszczalnia. Organizator do tego zadania wymagał 3 szt. autobusów typu M (do 8m) i pojemności co najmniej 35 miejsc z czego m.in. 11 miejsc siedzących, nie starszych niż (rok produkcji) z 2012 roku. Pojazdy od 1 grudnia 2019 roku przez 3 miesiące miałyby przejechać 74 785 wzkm. ZTM przeznaczył na to zadanie 340.000 zł brutto / 314.814,81 zł netto. Jedyna propozycja firmy INTRANS z Sosnowca opiewała na kwotę 329.532,62 zł brutto / 305.122,80 zł netto i została zaakceptowana, co dało stawkę kilometrową na poziomie 4,08 zł netto.

13. grudnia

ogłoszono kolejny liniowy przetarg na zatramwaj T-3 relacji: Zabrze Mikulczyce Pętla ↔ Zabrze Goethego. ZTM wymagał 3 szt. autobusów typu BN do 12,5m i pojemności co najmniej 91 miejsc, nie starsze niż (rok produkcji) z 2003 roku i spełniające normę czystości spalin co najmniej EURO 3. Autobusy przez okres trzech miesięcy, począwszy od 1 stycznia 2020r. miałyby do pokonania 77 000 wzkm. Zamawiający przeznaczył na to zadanie 666.000 zł brutto / 616.666,67 zł netto. Otrzymano jedyną propozycję, którą zaakceptowane od firmy Feniks V z Gliwic na kwotę rzędu 619.542 zł brutto / 573.650 zł netto, co dało stawkę 7,45 zł netto. Dość nisko jak na zatramwaj w GOP.

20. grudnia

ogłoszono postępowanie przetargowe na linię nr 972 relacji: Mysłowice Wesoła Piastów Śląskich ↔ Katowice Murcki Rynek. Organizator do tego zadania wymagał 22 szt. autobusów typu M (do 8m) i pojemności co najmniej 35 miejsc z czego m.in. 11 miejsc siedzących, nie starszych niż (rok produkcji) z 2017 roku i spełniających normy emisji spalin EURO 6. Pojazdy od 1 stycznia 2020 roku przez 9 miesiące miałyby przejechać 147 200 wzkm. ZTM przeznaczył na to zadanie 795.000 zł brutto / 736.111,11 zł netto. Jedyna propozycja firmy INTRANS z Sosnowca opiewała na kwotę 712.212,48 zł brutto / 659.456 zł netto, którą zaakceptowano, co dało stawkę za wzkm na poziomie 4,48 zł netto.

20 grudnia

ogłoszono kolejne postępowanie na linię nr 973 relacji: Murcki Rynek ↔ Ochojec Szpital ↔ Piotrowice Pętla ↔ Podlesie Dworzec PKP ↔ Podlesie Oczyszczalnia. Organizator do tego zadania wymagał 3 szt. autobusów typu M (do 8m) i pojemności co najmniej 35 miejsc z czego m.in. 11 miejsc siedzących, nie starszych niż (rok produkcji) z 2012 roku. Pojazdy od 1 marca 2020 roku przez 47 miesięcy miałyby przejechać 1 147 000 wzkm z opcją o wydłużenie o 58% zakresu przewozowego do 1 810 000 wzkm. Tutaj wykonawcę poznamy najwcześniej 27. stycznia br.

31. grudnia

ogłoszono liniowy przetarg na zatramwaj T-11 relacji: Chorzów Rynek ↔ Chorzów Wodociągi ↔ Piaśniki Szpital ↔ Lipiny Kościół ↔ Chebzie Dworzec PKP. ZTM wymagał 4 szt. autobusów typu BN do 12,5m i pojemności co najmniej 91 miejsc, nie starsze niż (rok produkcji) z 2007. Autobusy przez okres od 25. stycznia do 11 marca 2020 roku miałyby do pokonania 43 000 wzkm. Organizator na to postępowanie przeznaczył 371.600 zł brutto / 344.074,07 zł netto. Otrzymano trzy oferty, począwszy od najdroższej z firmy Feniks V z Gliwic, która swoje usługi proponowała w cenie 417.960 zł brutto / 387.000 zł netto, co dawało stawkę wyjściową na poziomie 9zł netto; kolejna propozycja od firmy PKMM Świerklaniec opiewająca na kwotę 379.879,20 zł brutto / 351.740 zł netto – dawało to stawkę na poziomie 8,18 zł netto i najtańsza propozycja firmy Meteor ze Świętochłowic na kwotę 371.520 zł brutto / 344.000 zł netto, co dawało stawkę 8 zł netto – a więc idealnie w kosztorys zamawiającego. Niestety ze względów formalnych najtańszą propozycję odrzucono i wygrała propozycja PKMM Świerklaniec, zatem ZTM musiał nieznacznie dołożyć do interesu.

Podsumowując

W IV kwartale 2019 roku ZTM na liniowe postępowania przetargowe przeznaczyło około 8.335.863,13 zł brutto.

W ramach zleconych kontraktów w tym okresie przewoźnicy wykonają 1 186 681 wzkm.

Zatem średnia stawka organizatora wynosi aktualnie 6,50 zł netto za wzkm, co w porównaniu z II i III kwartałem oznacza zwiększenie jej poziomu. To efekt wyższych cen w składanych ofertach – przede wszystkim w ramach kontraktów na linie zatramwaj.

Liniowa oferta

Przedstawiony raport to tylko wycinek autobusowych danych,jakie na bieżąco zbiera firma „JMK – analizy rynku transportowego”.Zapraszamy do zamawiania poszerzonych opracowań na temat całego transportowego rynkuw Polsce. W artykule powyżej wykorzystano dane z raportu o przetargach na obsługęmiejskich linii autobusowych, który kosztuje u nas 150 PLN netto miesięcznie ijest aktualizowany on-line.

To nie wszystko. Na rok 2020 przygotowaliśmy szeroki zbiór transportowychopracowań, w tym m.in.:

· comiesięczne analizy rejestracji nowych i używanychautobusów w Polsce;

· kwartalne analizy produkcji nowych autobusów w Polsce;

· analizy on-line przetargów na zakup nowych autobusówmiejskich oraz międzymiastowych, MINI i turystycznych;

· analizy on-line przetargów na obsługę miejskich liniiautobusowych;

· analizy on-line przetargów na obsługę lokalnych imiędzymiastowych linii autobusowych.

Wykonujemy również opracowania pod konkretne potrzeby. Cenyanaliz firmy JMK zaczynają się od 150 PLN netto za m-c. Jesteś zainteresowany?Napisz na [email protected] /zadzwoń 506 03 71 71, a otrzymasz szczegółową wycenę. Do usłyszenia!

Komentarze