TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Liniowy pojedynek w Obornikach. Od 4,1 zł za wzkm
InfoBus.pl - Opublikowano: 13.11.2020 19:00:09
Liniowy pojedynek o obornickie linie. 9 ofert! fot. UG Oborniki

Drugie podejście Obornik do wyboru miejskiego przewoźnika na 7,5 roku.

12 listopada Oborniki otworzyły oferty na gminne przewozy pasażerskie przez okres 92 miesięcy.

Ich lista to przegląd najbardziej mobilnych, polskich prywatnych przewoźników, którzy w tych trudnych czasach szukają w całym kraju szansy na dodatkowe kontrakty. Mamy też pierwsze sojusze, jak PKS Polonus i Stalko, które przed pandemią raczej nie wchodziły w grę.

Dodajmy, że jest to już drugie podejście Obornik do liniowego przetargu. O przewoźnikach i 8 ofertach w pierwszym podejściu pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ

Drugie podejście

We wrześniu wielkopolska gmina musiała unieważnić pierwsze, liniowe postępowanie, bowiem podczas otwarcia ofert jedna z nich … nie chciała się otworzyć. Zamawiającemu udało się otworzyć ofertę dopiero po jawnym otwarciu pozostałych ofert. W związku z tym, że otwarcie ostatniej oferty nie było jawne, w tym nie podano m.in. ceny tej oferty, a gmina była zmuszona do unieważnienia przetargu. I mamy powtórkę i jeszcze bardziej transparentne rozpisanie cen.

Na początek przypomnijmy zakres pracy. Obsługa obornicki linii przez 9 miesiące to 5 286 075 wozokilometrów. Jednak zamówienie obejmuje również prawo opcji, w ramach którego gmina zastrzegła sobie możliwość rozszerzenia zakresu przedmiotu umowy. W związku z powyższym maksymalna wielkość pracy przewozowej, w okresie obowiązywania umowy wynosić będzie 6 078 986 wozokilometrów (z uwzględnieniem prawa opcji).

Oborniki wymagają, aby przewoźnik dysponował czterema autobusami o długości od 7,4 do 9 m oraz sześcioma autobusami o długości od 8 do 10,9 m. Pojazdy mają być nie starsze niż z 2011 roku, zaś ich średni wiek nie może przekraczać 8 lat. Mają one posiadać co najmniej dwie pary drzwi. Muszą spełniać normę czystości spalin minimum Euro 5.

Autobusy będą wyposażone w trzy tablice elektroniczne zewnętrzne typu LED lub mozaikowe. Wewnątrz pojawi się ekran LCD minimum 21 calowy, wyświetlający linię, kierunek jazdy, nazwę najbliższego przystanku, przebieg trasy, godzinę, datę, i inne informacje operatora i organizatora. Zamawiający zadbał również o zdrowie pasażerów. Wymaga bowiem od przewoźnika, aby ten zamontował przy drzwiach w autobusach bezdotykowy dozownik rozpylający umożliwiający dezynfekcję dłoni pasażerów. Jego wydajność ma wynieść minimum 1000 operacji/zbiornik.

Dziewięć ofert

12 listopada swoje oferty złożyło aż 9 firm / konsorcjów. Aż siedem z nich zmieściło się w budżecie, czyli kwocie 36.390.00 PLN brutto.

Oto zestawienie obornickich oferentów:

Lp

Firma

Suma/netto

Suma/brutto

Wzkm/netto

1

MARCO POLO-BUS WRATISLAVA 1992

36 291 546,42

39 194 870,13

5,97

2

BP TOUR

32 765 734,54

35 386 993, 31

5,39

3

Arriva

39 391 829,28

42 543 175,62

6,48

4

Przemysław Czarnecki Rogoźno / ZUKiT Henryk Siwiński Rogoźno

24 923 842,60

26 917 750,01

4,1

5

Kłosok / Jutrans

31 002 828,60

33 483 054,89

5,1

6

PKS Południe / Małgorzata Kurkowska

26 747 588,40

28 887 341,47

4,4

7

PKS Tarnobrzeg / Bujak Trzesówka / Markpol Mielec

28 692 813,92

30 988 239,03

4,72

8

PKS Grodzisk Mazowiecki

25 288 581,76

27 311 668,30

4,16

9

PKS Polonus Warszawa / Stalko Zielonka

26 625 958,68

28 756 035,38

4,38


Przetargowe kryteria

Teraz czekamy na wyniki pracy komisji przetargowej, która przy wyborze najkorzystniejszej oferty zastosowuje cztery kryteria:

  • cenę (60%),

  • wiek pojazdów (25%),

  • klimatyzację w części pasażerskiej pojazdów (10%),

  • ubiór kierowców pojazdów (5%).

Kto wygra?


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
linie
Oborniki
Arriva
BP Tour
Kłosok
PKS Grodzisk Maz.
PKS Tarnobrzeg
PKS Polonus
Stalko
PKS Południe
Marcopolo