TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Londyn chce bezpieczniejszych autobusów
InfoBus.pl - Opublikowano: 26.09.2019 09:00:10
Londyn chce bezpieczniejszych autobusów

Nie tylko zielone, ale także bezpieczne. Stolica Wielkiej Brytanii chce przetestować pięć innowacyjnych rozwiązań, aby podnieś poziom bezpieczeństwa w londyńskich autobusach.

Nie tylko zielone, ale także bezpieczne. Stolica Wielkiej Brytanii chce przetestować pięć innowacyjnych rozwiązań, aby podnieś poziom bezpieczeństwa w londyńskich autobusach.

Testowane przez TfL innowacje obejmują rozwiązania z zakresu monitorowania zmęczenia kierowcy poprzez specjalistyczne oświetlenie po sztuczną inteligencję.

-"Chcemy podnieść standard bezpieczeństwa naszych autobusów, tak aby wypadki śmiertelne czy poważne obrażenia na naszych drogach były tylko przeszłością" - powiedziała Claire Mann, dyrektor ds. operacji autobusowych w TfL.

Największe wyzwanie przy ich opracowywaniu polegało na uruchomieniu współpracy między operatorami a programistami. Ostatecznie udało się to osiągnąć, a Londyn ma już nawet nazwę na ten program - Bus Safety Innovation Challenge, który jest finansowany ze specjalnego Funduszu Inwestycyjnego TfL.

Londyńskie statystyki

W ciągu ostatniej dekady liczba osób zabitych lub ciężko rannych w wyniku autobusowych wypadków w Londynie spadła o 54%, ale burmistrz i TfL uznali, że chcą osiągnąć poziom zero. Pięć gotowych już do testów projektów z Bus Safety Innovation Challenge to:

  • program, które oblicza ryzyko zmęczenia kierowcy w czasie rzeczywistym;

  • program do przewidywania zamiarów użytkowników dróg. Analizuje ono zachowanie pieszych lub osób jadących rowerami w pobliżu autobusu - przewiduje ich zachowanie i ostrzega kierowcę;

  • program szkoleniowy dotyczący bezpieczeństwa kierowcy oparty na wideo, który wykorzystuje fragmenty faktycznych wydarzeń, aby każdy prowadzący mógł się z nich czegoś dowiedzieć i nauczyć właściwych zachowań;

  • dodatkowy system oświetlenia, który doświetla obszary większego ryzyka wokół autobusów, włącza się i wyłącza się automatycznie w zależności od prędkości i miga, wskazując, kiedy autobus skręca;

  • system detekcji pieszych i rowerzystów wokół pojazdu.

Udane innowacje

TfL przetestuje teraz te rozwiązania i zbada też, w jaki sposób można je wprowadzić do wszystkich pojazdów w londyńskiej sieci.

Warto podkreślić, że w 2017 r. londyński Fundusz Innowacyjny miał budżet w wysokości 500 000 funtów, który został podzielony na sześć projektów. Obok testowych rozwiązań, pieniądz poszły też na zaawansowany system ostrzegania przed kolizją firmy Abellio, która zwyciężyła w konkursie Najbardziej Innowacyjny Projekt Transportowy podczas London Transport Awards 2019. Takie inwestycje mają sens.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
bezpieczeństwo
kierowca
W. Brytania
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.