TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Lubelski dworzec autobusowy, czyli 2 w 1
PAP InfoBus.pl - Opublikowano: 11.01.2018 16:35:58 3 komentarze
Lubelski dworzec czyli dwie koncepcje w jednym; 1 koncepcja D+M Architects

Miasto nie mogło się zdecydować, którą koncepcję wybrać i podjęło decyzję o decyzję o … połączeniu dwóch projektów w w jeden. Lubelski autobusowy dworzec ma być gotowy do końca 2022 r.

W ciągu miesiąca powstanie nowa koncepcja budowy dworca metropolitalnego w Lublinie - zapowiedział we wtorek prezydent Lublina Krzysztof Żuk. Dodał, że to połączenie dwu pomysłów przedstawionych mieszkańcom do konsultacji w listopadzie ubiegłego roku.

Nowe centrum łączące różne rodzaje komunikacji, powstanie w pobliżu obecnego głównego dworca kolejowego. Ma być gotowe do końca 2022 r.

"Proces konsultacji pokazał, że mieszkańcy, jak i eksperci, którzy się wypowiadali, oczekują połączenia tych dwu koncepcji. Potrzebujemy około miesiąca na to, by projektanci przedstawili szczegółowy, trzeci już projekt, który będzie kompilacją tych dwóch, które były poddane konsultacjom" – powiedział Żuk na konferencji prasowej.

"W pierwszym projekcie podkreślano lepsze rozwiązania dotyczące architektury, ale również funkcjonalności metropolitalnego dworca, w drugim – zdecydowanie lepsze rozwiązania drogowe" – dodał prezydent.

Żuk zapowiedział, że projektanci będą się starali w nowej koncepcji zwiększyć liczbę miejsc parkingowych oraz postojowych dla taksówek, a także możliwości zatrzymywania się czasowego samochodów przed dworcem. Mają też przewidzieć możliwość wybudowania podziemnego tunelu między obecnym dworcem kolejowym a nowym budynkiem. Plac dworcowy ma być przeznaczony głównie dla pieszych i rowerzystów.

Dworzec metropolitalny powstanie na terenach, gdzie niegdyś funkcjonował dworzec południowy PKS, w sąsiedztwie Targów Lublin i Parku Ludowego.

Zbudowany ma być nowy budynek i perony dla autobusów. Ma tu powstać 85 miejsc postojowych dla autobusów i busów. Pod budynkiem dworca ma być podziemny parking na 200 pojazdów dla podróżnych. Zmieniony zostanie układ dróg dojazdowych.

Przedstawione w listopadzie dwie koncepcje dworca zakładają różne propozycje rozwiązań. W pierwszej ruch kołowy na placu przy dworcu dopuszczony byłby tylko dla transportu publicznego i pojazdów uprzywilejowanych. Budynek dworca - o powierzchni użytkowej 1,8 tys. m kw. - byłby dwukondygnacyjny, z zielonym dachem otwartym dla pieszych.

W drugiej koncepcji budynek dworca jest mniejszy, ma 1,35 tys. m kw. powierzchni użytkowej, a plac przed dworcem pełni funkcję otwartej przestrzeni przeznaczonej dla ruchu pieszego. Koncepcja ta zakłada natomiast całkowitą zmianę organizacji połączeń drogowych w rejonie dworca.

Dokumentacja budowlana ma być gotowa do końca września tego roku, a projekt wykonawczy – w lutym przyszłego roku. Następnie przewidziano przetarg na wybór wykonawcy. Budowa ma potrwać trzy lata. Nowy dworzec i system dróg wokół niego ma powstać do końca 2022 r.

Budowa jest planowana do współfinansowania w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych. Całkowita wartość projektu wraz z przebudową układu komunikacyjnego, szacowana jest na ok. 190 mln zł, w tym dotacja unijna ma wynieść 135 mln zł. (PAP)



Sprawdź też:
dworzec
ZTM Lublin
  • Danny – 11.01.2018

    Poszedł Lublin komunikacyjnie do przodu pełną parą

  • marta – 11.01.2018

    Kiedy w Warszawie czegoś takiego się doczekamy?

  • Ja się pytam no? – 12.01.2018

    A dlaczego szanowna redakcja nie napisze o tym:
    http://www.sanok.pl/budowa-nowego-dworca-multimodalnego-staje-sie-faktem/

    http://www.sanok.pl/teren-budowy-przekazany-nowy-dworzec-jeszcze-w-tym-roku/

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.