TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Lubelski dworzec autobusowy, czyli 2 w 1
PAP InfoBus.pl - Opublikowano: 11.01.2018 16:35:58 3 komentarze
Lubelski dworzec czyli dwie koncepcje w jednym; 1 koncepcja D+M Architects

Miasto nie mogło się zdecydować, którą koncepcję wybrać i podjęło decyzję o decyzję o … połączeniu dwóch projektów w w jeden. Lubelski autobusowy dworzec ma być gotowy do końca 2022 r.

W ciągu miesiąca powstanie nowa koncepcja budowy dworca metropolitalnego w Lublinie - zapowiedział we wtorek prezydent Lublina Krzysztof Żuk. Dodał, że to połączenie dwu pomysłów przedstawionych mieszkańcom do konsultacji w listopadzie ubiegłego roku.

Nowe centrum łączące różne rodzaje komunikacji, powstanie w pobliżu obecnego głównego dworca kolejowego. Ma być gotowe do końca 2022 r.

"Proces konsultacji pokazał, że mieszkańcy, jak i eksperci, którzy się wypowiadali, oczekują połączenia tych dwu koncepcji. Potrzebujemy około miesiąca na to, by projektanci przedstawili szczegółowy, trzeci już projekt, który będzie kompilacją tych dwóch, które były poddane konsultacjom" – powiedział Żuk na konferencji prasowej.

"W pierwszym projekcie podkreślano lepsze rozwiązania dotyczące architektury, ale również funkcjonalności metropolitalnego dworca, w drugim – zdecydowanie lepsze rozwiązania drogowe" – dodał prezydent.

Żuk zapowiedział, że projektanci będą się starali w nowej koncepcji zwiększyć liczbę miejsc parkingowych oraz postojowych dla taksówek, a także możliwości zatrzymywania się czasowego samochodów przed dworcem. Mają też przewidzieć możliwość wybudowania podziemnego tunelu między obecnym dworcem kolejowym a nowym budynkiem. Plac dworcowy ma być przeznaczony głównie dla pieszych i rowerzystów.

Dworzec metropolitalny powstanie na terenach, gdzie niegdyś funkcjonował dworzec południowy PKS, w sąsiedztwie Targów Lublin i Parku Ludowego.

Zbudowany ma być nowy budynek i perony dla autobusów. Ma tu powstać 85 miejsc postojowych dla autobusów i busów. Pod budynkiem dworca ma być podziemny parking na 200 pojazdów dla podróżnych. Zmieniony zostanie układ dróg dojazdowych.

Przedstawione w listopadzie dwie koncepcje dworca zakładają różne propozycje rozwiązań. W pierwszej ruch kołowy na placu przy dworcu dopuszczony byłby tylko dla transportu publicznego i pojazdów uprzywilejowanych. Budynek dworca - o powierzchni użytkowej 1,8 tys. m kw. - byłby dwukondygnacyjny, z zielonym dachem otwartym dla pieszych.

W drugiej koncepcji budynek dworca jest mniejszy, ma 1,35 tys. m kw. powierzchni użytkowej, a plac przed dworcem pełni funkcję otwartej przestrzeni przeznaczonej dla ruchu pieszego. Koncepcja ta zakłada natomiast całkowitą zmianę organizacji połączeń drogowych w rejonie dworca.

Dokumentacja budowlana ma być gotowa do końca września tego roku, a projekt wykonawczy – w lutym przyszłego roku. Następnie przewidziano przetarg na wybór wykonawcy. Budowa ma potrwać trzy lata. Nowy dworzec i system dróg wokół niego ma powstać do końca 2022 r.

Budowa jest planowana do współfinansowania w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych. Całkowita wartość projektu wraz z przebudową układu komunikacyjnego, szacowana jest na ok. 190 mln zł, w tym dotacja unijna ma wynieść 135 mln zł. (PAP)



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
dworzec
ZTM Lublin
  • Danny – 11.01.2018

    Poszedł Lublin komunikacyjnie do przodu pełną parą

  • marta – 11.01.2018

    Kiedy w Warszawie czegoś takiego się doczekamy?

  • Ja się pytam no? – 12.01.2018

    A dlaczego szanowna redakcja nie napisze o tym: http://www.sanok.pl/budowa-nowego-dworca-multimodalnego-staje-sie-faktem/http://www.sanok.pl/teren-budowy-przekazany-nowy-dworzec-jeszcze-w-tym-roku/

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.