TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Lublin się wstrzymuje. Przetarg na 20 elektrobusów do powtórki
INFOBUS.PL - Opublikowano: 09.08.2018 14:00:15
Lublin się wstrzymuje. Przetarg na 20 elektrobusów do powtórki

Wczoraj, 8 sierpnia ZTM w Lublinie unieważnił przetarg na dostawę 20 elektrobusów klasy MAXI. Urzędnicy uznali, że ceny zaproponowane im przez Ursusa i Solarisa są nie do zaakceptowania

Wczoraj, 8 sierpnia Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie unieważnił przetarg na dostawę 20 elektrobusów klasy MAXI. Urzędnicy uznali, że ceny zaproponowane im przez Ursusa i Solarisa są nie do zaakceptowania. Niedługo ma zostać ogłoszony nowy przetarg.

Przypomnijmy, że kolejny w tym roku lubelski przetarg na nowe pojazdy ogłoszono pod koniec kwietnia. Miasto chce wyłonić dostawcę 20 elektrobusów klasy MAXI. Pojazdy muszą posiadać baterie, dzięki którym możliwe ma być pokonanie przez dystansu min. 300 km, z uwzględnieniem ładowań, które mają się odbywać co ok. 40 km. Dodatkowo dostawca będzie musiał zainstalować dedykowane ładowarki szybkie oraz wolne. Szczegółowo wymagania ZTM wobec nowych nabytków opisaliśmy tutaj. Realizacja zamówienia odbędzie się w kilku transzach. Elektrobusy mają zacząć przyjeżdżać do Lublina od września 2019 r. do października 2020 r. Z kolei infrastruktura do ładowania ma być gotowa już w październiku 2019 r.

Co ciekawe udziałem w postępowaniu zainteresował się Mercedes. Producent wystąpił do ZTM z wnioskiem o zmianę warunku doświadczenia, aby móc podeprzeć się swoimi referencjami z dotychczasowych dostaw autobusów miejskich. Urzędnicy jednak nie przychylili się do prośby Mercedesa i tym samym zablokowali mu możliwość zaoferowania eCitaro.

30 lipca upłynął termin składania ofert. Lubelscy urzędnicy na zakupy przygotowali 52 988 400 PLN brutto. Oznacza to, że średni koszt pozyskania jednego elektrobusu wraz z ładowarkami założono na poziomie 2 154 000 PLN netto. Mimo bardzo korzystnego dla producentów terminu dostawy wycena ta stała w opozycji do wysokich wymagań ZTM. Ale ciężko tu kogokolwiek winić, skoro budżet był kalkulowany w zupełnie innych realiach.

Tańszy ofertę przedstawił Ursus. Propozycja lubelskiego producenta opiewa na 58 019 833,08 PLN brutto. Jeden elektrobus CS12LFE z pakietem ładowarek kosztowałby ZTM 2 358 529,80 PLN netto. Droższą ofertę przedstawił Solaris. Producent z Bolechowa jest gotów wykonać zamówienie za 60 510 588 PLN brutto. Jeden Nowy Urbino 12 electric z ładowarkami został więc wyceniony na 2 459 780 PLN netto.

Wczoraj ZTM postanowił unieważnić przetarg. Urzędnicy nie zdecydowali się na znalezienie dodatkowych środków aby już teraz wyłonić dostawę.

"Mamy nadzieję, że tym razem złożone oferty będą bardziej konkurencyjne" – powiedziała Justyna Góźdź z Zarządu Transportu Miejskiego dziennikarzom Dziennika Wschodniego.

Czy nadzieje ZTM się spełnią? Może być z tym ciężko. Nowy przetarg ma być niedługo ogłoszony.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
ZTM Lublin
MPK Lublin
Ursus
Solaris
Mercedes
elektrobus
  • Bartosz Puczyński – 09.08.2018

    Jakby ZTM Lubelski umiał myśleć i miał dobrych ludzi którzy znają się na przetargach i wiedziali co jest dobrym sprawdzonym produktem i umieli zdobyć dodatkowe pieniądze to pierwsze autobusy elektryczne byśmy mogli mieć już rok temu.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.