Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Lublin z kasą na 21 autobusów i trolejbusów. „Grygowa”

infobus
28.06.2017 12:38
0 Komentarzy

Lublin otrzymał unijne dofinansowanie z POPW do już realizowanych zamówień na nowe autobusy.  27 czerwcabr. , w Ministerstwie Rozwoju, podpisano umowę także na projekt „Grygowa”

Pełna nazwa projektu to „Niskoemisyjna sieć komunikacji zbiorowej dla północnej częściLOF (Lubelskiego Obszaru Funkcjonalnego) wraz z budową systemu biletuelektronicznego komunikacji aglomeracyjnej.”

-„Kompleksowe projekty obejmujące: infrastrukturę,ekologiczny tabor i nowoczesne systemy informatyczne (ITS) dają szansę najakościową zmianę, poprawę stanu środowiska naturalnego i podniesienie komfortużycia w Lublinie i Białymstoku. Cieszę się, że w najbliższych latach mieszkańcymiast Polski Wschodniej będą mogli skorzystać z najnowocześniejszych rozwiązańz zakresu transportu publicznego” – powiedział wiceminister rozwoju AdamHamryszczak. – „Nie mogę nie wspomnieć o szansie, jaką ekomobilność, w tymelektromobilność, jest dla rozwoju polskiej gospodarki, w szczególności dlaprzemysłu motoryzacyjnego. Mam więc nadzieję, że polscy producenciekologicznego taboru staną do przetargów ogłaszanych przez Lublin i Białystok,ale i pozostałe miasta Polski Wschodniej realizujące projekty zrównoważonejmobilności miejskiej”- dodał wiceminister.

Lubelski projekt w liczbach

Projekt obejmujem.in. zakup 21 sztuk ekologicznego taboru, w tym:

  • 16 szt. autobusów Euro 6, w tym

– 9 szt. autobusów klasy MEGA

– 7 szt. elektrobusów

  • 5 szt. trolejbusów klasy MEGA

  • Koszt całkowity inwestycji: 203 129 064,24 PLN

  • Kwota dofinansowania: 159 660 000,00 PLN

  • Termin realizacji: 01 kwietnia 2017 – 30 września 2020

  • pojemność zakupionego taboru pasażerskiego w publicznymtransporcie zbiorowym komunikacji miejskiej – 2165 os.

  • całkowita długość nowych lub przebudowanych liniikomunikacji miejskiej – 88,45 km

  • długość nowych lub przebudowanych linii trolejbusowych –19,45 km

  • długość nowych lub przebudowanych linii autobusowych – 69 km

  • liczba zainstalowanych inteligentnych systemówtransportowych –1 szt.

  • długość dróg, na których zainstalowano inteligentne systemytransportowe – 4,76 km

  • długość wyznaczonych buspasów – 6,50 km;

  • długość wybudowanych dróg dla rowerów – 4,74 km;

Cztery projekty

Podsumowując – w ramach POPW Gmina Lublin złożyła w cztery unijneprojekty z zakresu transportu miejskiego:

1. Muzyczna – Poprawa mobilności miejskiej oraz większe wykorzystanieniskoemisyjnego transportu miejskiego – to główny cel inwestycji, na którąGmina Lublin otrzymała 63,8 mln zł . Umowę o dofinansowanie projektu podpisano10 lutego 2017 r. Projekt zakłada także zakup 15 przegubowych trolejbusów oraz powiązanietransportu publicznego z indywidualną komunikacją rowerową, pieszą (tzw.łańcuchy ekomobilności) i samochodową.

2. Aleje Racławickie – Przebudowa strategicznego korytarza transportu zbiorowegowraz z zakupem taboru w centralnej części obszaru LOF (15 autobusów itrolejbusów klasy MAXI) – jeszcze bez umowy

3. Grygowa – Rozbudowa i udrożnienie sieci komunikacji zbiorowej dlaobszaru specjalnej strefy ekonomicznej i strefy przemysłowej w Lublinie (21autobusów i trolejbusów) – z umową (27.06.2017)

4. Choiny – Niskoemisyjna sieć komunikacji zbiorowej dla północnejczęści LOF wraz z budową systemu biletu elektronicznego komunikacjiaglomeracyjnej (44 autobusy i trolejbusy) – z umową (27.06.2017)

Razem daje to 95 nowoczesnych pojazdów (w tym 55 autobusów i40 trolejbusów), a łączna wartość unijnego dofinansowania do transportowychprojektów Lublina to ponad 350 mln zł

Aktualne postępowania

Przypomnijmy, że Lublin ogłosił już trzy unijne przetargi nazakup taboru w ramach unijnych projektów. to:

  • zakup 15 szt. trolejbusów klasy MEGA w ramach realizacjiprojektu pn. „Rozbudowa sieci komunikacji zbiorowej dla potrzeb ZintegrowanegoCentrum Komunikacyjnego dla LOF” (1)

  • zakup autobusów przegubowych 9 szt. w ramach komponentówprojektu unijnego pn. „Rozbudowa i udrożnienie sieci komunikacji zbiorowejdla obszaru specjalnej strefy ekonomicznej i strefy przemysłowej wLublinie” (3). Kolejnych 7 autobusów elektrycznych zamówionych zostaniewiosną 2018 r. Do tego dojdzie jeszcze 5 trolejbusów.

  • zakup taboru do obsługi linii komunikacji miejskiej – 6 szt.autobusów przegubowych(mega) i 8 szt. autobusów jednoczłonowych o długości11,5-12,5 m (MAXI)” w ramach projektu „Niskoemisyjna sieć komunikacji zbiorowejdla północnej części LOF wraz z budową systemu biletu elektronicznegokomunikacji aglomeracyjnej” (4). Kolejnych 20 autobusów elektrycznychzamówionych zostanie wiosną 2018 r. Do tego dojdzie jeszcze 10 trolejbusów.

Wszystkie autobusy i trolejbusy dostarczane w ramachogłoszonych przetargów będą fabrycznie nowe, niskopodłogowe, monitorowane,przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Jeśli chodzi o parametryautobusów, które będą wyróżniać nowe pojazdy na tle dotychczasowego taboru tobędą one miały m.in.:

– bramki liczenia pasażerów

– możliwość płatności kartą w biletomacie,

– wyposażone będą w cztery podwójne porty USB do ładowaniaurządzeń mobilnych.

Dodatkowo przy wyborze oferty będzie brane pod uwagękryterium wyposażenia autobusu w system paneli fotowoltaicznych, któredoładowują pojazdy i tym samym ograniczają zużycie paliwa.

Komentarze