TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

MAN Bus Starachowice i pierwsze E-zamówienie
InfoBus.pl - Opublikowano: 13.12.2019 13:00:12
MAN Bus Starachowice z pierwszym kontraktem na elektrobusy

Dobra informacja dla zakładu MAN Bus Starachowic. Pierwsze elektryki z logo lwa zostały zakontraktowane.

Pierwsze zamówienie na autobus elektryczny MAN złożyła firma transportowa Verkehrsbetriebe Hamburg-Holstein, która chce kupić 17 egzemplarzy Lion's City E.

Dostawa 12-metrowych elektrobusów z zakładu MAN Bus Starachowice rozpocznie się na początku II połowy 2020 r., a wszystkie pojazdy powinny dotrzeć do Hamburga do końca przyszłego rok. Tym samym ruszy seryjna produkcja tego modelu w Polsce. Za kolejne 6 miesięcy do produkcji wejdzie przegubowy model Lion's City EG.

Elektryczny przetarg

Firma transportowa Verkehrsbetriebe Hamburg-Holstein (VHH) zamówiła 17 autobusów MAN Lion's City E w ramach przetargu publicznego, gdzie jedno z dwóch zadań wygrała spółka MAN Truck & Bus.

Drugi kontrakt VHH na 16 elektrobusów zdobył EvoBus, który dostarczy do Hamburga 16 szt. Mercedes-Benz eCitaro.

-"Jesteśmy bardzo zadowoleni z zamówienia, ponieważ dla jest to dla nas pierwsza duża dostawa autobusów elektrycznych realizowana w ramach przetargu. To kamień milowy w mapie naszej e-mobilności "- powiedział Rudi Kuchta, dyrektor ds. sprzedaży autobusów w MAN Truck & Bus i dodał: -"VHH polega na naszych kompetencjach w zakresie e-mobilności i to jeszcze przed uruchomieniem seryjnej produkcji. Zrobimy wszystko, co w naszej mocy, aby sprostać temu zaufaniu."

Przedstawiciele VHH i MAN Truck & Bus symbolicznie podpisali umowę na dostawę 12-metrowych solobusów na Busworld 2019 w Brukseli. Tam MAN zaprezentował w pełni elektrycznego Lion's City E, a tym samym swoją kompleksową koncepcję w zakresie elektromobilności.

-"Z jednej strony to niezawodny autobus elektryczny ze sprawdzoną technologią ogniw i akumulatorów, zaś z drugiej - usługi MAN Transport Solutions, które obejmują kompleksowe konsultacje i indywidualne rozwiązania w zakresie eksploatacji, infrastruktury i serwisu"- dodał Kuchta.

Kolejne kroki

Firma Verkehrsbetriebe Hamburg-Holstein otrzyma już pod koniec grudnia 2019 r. pojazd testowy, dzięki któremu będzie mogła zdobyć pierwsze doświadczenie w codziennym użytkowaniu elektrobusu.

Takie pojazdy demonstracyjne - w łącznej liczbie 15 sztuk - pojawią się też u innych klientów w pięciu krajach europejskich. To ostatni, wielki test przed uruchamianiem seryjnej produkcji w Starachowicach.

Przypomnijmy, że Lion's City 12 E może pomieścić do 88 pasażerów. Pominięcie wieży silnikowej pozwoliło zoptymalizować część siedzeń z tyłu, a tym samym dodać cztery dodatkowe miejsca siedzące. Umieszczenie akumulatorów na dachu zapewnia bezpieczeństwo w przypadku kolizji i ułatwia dostęp do nich podczas prac serwisowych. MAN wykorzystuje silnik centralny na tylnej osi.

W autobusie klasy MAXI całkowicie elektryczny układ napędowy wytwarza 160 kW do maksymalnie 240 kW. Energia do tego pochodzi z akumulatorów modułowych o pojemności 480 kWh. Zaawansowane zarządzanie temperaturą zapewnia zasięg na poziomie ok. 200 km (i do 270 km w sprzyjających warunkach) przez cały okres użytkowania akumulatorów.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
umowa
elektrobus
MAN
Niemcy
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.