TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

MAN dla Kairu: 122 autobusy na gaz
- Opublikowano: 11.02.2019 15:00:20
MAN dla Kairu: 122 autobusy na gaz

Kairski zarząd transportu Kair Transportation Authority (CTA) kontynuuje współpracę z MAN i zamówił 122 gazowych autobusów na podwoziach niemieckiego producenta z zabudową Kastour Egypt.

Kairski zarząd transportu Kair Transportation Authority (CTA) kontynuuje współpracę z MAN i zamówił 122 gazowych autobusów na podwoziach niemieckiego producenta z zabudową Kastour Egypt.

Wszystkie pojazdy zamówione w niebiesko-żółtej kolorystyce trafią do floty największego miejskiego przewoźnika - Greater Cairo Bus Company (GCBC) - transportowej spółki zależnej CTA. To jednocześnie największy przewoźnik autobusowy w Egipcie. Pierwsze nowe pojazdy weszły do służby w grudniu 2018 roku. Kolejna transza w liczbie 60 autobusów jest zaplanowana na lipiec 2019 roku, a ostatnia dostawa ma mieć miejsce w pierwszym kwartale 2020 r.

Jak informuje CTA, powody dla których Kair wybrał gazowe autobusy są dwa: ekologia i ekonomia. Do tego dochodzi wsparcie dla rodzimego przemysłu - wszystkie pojazdy powstają w zakładach Kastour Egipt. Obie firmy współpracowały w rozwoju projektu autobusu miejskiego o obniżonej podłodze, a Kastour produkuje nadwozia do samochodów ciężarowych i autobusów MAN od ponad 23 lat. Dodajmy, że stolica Egiptu chce stopniowo dokonać konwersji całej miejskiej floty właśnie na CNG. I wygląda na to, że ten projekt wesprze o konstrukcje MAN.

MAN pod piramidami

Zamówione przez CTA gazowe autobusy miejskie bazują na podwoziach MAN A69. To dwuosiowa konstrukcja Low Entry, którą napędzana silnik gazowy MAN o mocy 310 KM (228 kW) z emisją EEV. Pojemność pasażerska to 33 miejsc siedzących i 67 stojących.

-"W stolicy Egiptu codziennie z transportu publicznego korzysta ponad 20 milionów ludzi, w związku z tym miasto pilnie potrzebuje nowoczesnego, bezpiecznego i trwałego środka transportu. Gazowe autobusy są tutaj dobrym rozwiązaniem , gdyż mają długie interwały serwisowe, łatwą obsługę i generują niższe koszty paliwa - powiedział Adel Lunz, dyrektor zarządzający MAN Center NWC Afrika.

Do tego w kairskich pojazdach mamy takie nowinki techniczne, jak: elektroniczny układ hamulcowy (EBS), hamulce tarczowe, czy system automatycznego gaszenia pożaru w komorze silnika. W układzie napędowym zastosowano automat ZF Ecolife z wbudowanym zwalniaczem hydraulicznym. Do tego dochodzi elektronicznie sterowane pneumatyczne zawieszenie z funkcja przyklęku (ECAS). To jak na egipskie warunki autobusowy wypas.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MAN
CNG
Egipt
  • Krzysiek Wiśniewski – 11.02.2019

    No tak brzydki że aż słodki :P

  • Božidar Božidar Hocho – 11.02.2019

    Design is Horible !

  • Krzysiek Bobek – 11.02.2019

    Patryk Lis

  • Daniel Mrotek – 11.02.2019

    Taki prawie pancerny. Pojezdziłbym takim 😎

  • Radosław Cudzich – 11.02.2019

    Hm, czy te mobilisowe to nie zaginęły w niewyjaśnionych okolicznościach? 🤔 Może przypadkiem ktoś jakiegoś odbudował z krzaków i sprzedaje jako nowy bus? 🤔

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.