TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

MAN Lion's City E z designerską nagrodą iF2020
InfoBus.pl - Opublikowano: 25.02.2020 09:00:51
MAN Lions City z nagrodą iF 2020

Zespół projektantów autobusów MAN i Neoplan po raz piąty zdobył nagrodę iF Design Award. Tym razem dla elektrobusu MAN Lion's City E, który jest produkowany w Starachowicach.

Zespół projektantów autobusów MAN i Neoplan po raz piąty zdobył nagrodę iF Design Award. Tym razem dla elektrobusu MAN Lion's City E, który jest produkowany w Starachowicach.

Pięć tytułów iF

Niezwykła seria stylistycznych sukcesów MAN-a obejmuje takie modele jak :

  • MAN Lion's Intercity (2016),

  • Neoplan Tourliner (2017),

  • MAN Lion's Coach (2018),

  • MAN Lion's City (2019)

  • i MAN Lion's City E (2020).

Przypomnijmy, że wyboru w ramach iF Design Award dokonuje 78 międzynarodowych ekspertów z ponad 20 krajów.

W tym roku otrzymali oni 7 298 zgłoszeń z 56 krajów. Spośród nich – w ramach kategorii "Automobiles / Vehicle / Bikes" – wybrali oni autobus MAN Lion's City E, który otrzymał specjalną nagrodę: złotą nagrodę iF. Firma otrzyma ją 4 maja – podczas ceremonii w Berlinie.

-"W porównaniu do ubiegłego roku liczba zgłoszeń w iF Design Award wzrosła o około 1000. Mając to na uwadze, możemy być naprawdę dumni z faktu, że MAN Lion's City E wyszedł na szczyt - i zdobył złotą nagrodę iF na swoim rynkowym starcie"- powiedział Rudi Kuchta, szef działu autobusów w MAN Truck & Bus i dodał: - "Po raz kolejny nasz zespół projektowy wykonał niesamowity projekt. Dzięki temu jesteśmy o krok od zostania dostawcą nr 1 w europejskim segmencie autobusów miejskich. Potwierdza to również opinii wielu klientów, że najnowszy Lion`s City jest najpiękniejszym autobusem miejskim na rynku. "

Za co nagroda?

Zdaniem jury, MAN Lion's City od pierwszego spojrzenia wyróżnia elegancka i nowoczesna konstrukcja autobusu. Co więcej, niezależne elementy nadwozia podkreślają specjalną cechę pojazdu, czyli napęd elektryczny. Szczególnie rzuca się w oczy wygląd ściany bocznej z charakterystyczną listwą oraz elegancka i proporcjonalna konstrukcja dachu.

Mimo baterii zlokalizowanych na dachu nie mamy wrażenia, że pojazd jest zbyt wysoki, a jednocześnie jego sylwetka ma dynamiczny wygląd. Imponującą cechą wewnątrz pojazdu jest zoptymalizowana część tylna, wynikająca z pominięcia wieży silnika. Twórcy wykorzystali ten fakt, aby stworzyć bardziej atrakcyjne oświetlenie i zainstalować tutaj cztery dodatkowe miejsca siedzące.

Tym samym jury uznało wygląd autobusu elektrycznego za ergonomiczny, estetyczny, przejrzysty i spójny w najdrobniejszych szczegółach. Oficjalna opinia panelu oceniającego design na Międzynarodowym Forum iF brzmi:

-"Jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny pojazdu, byliśmy pod wrażeniem przedniej części z charakterystycznymi dla marki reflektorami, nie wspominając o zastosowaniu szklanych powierzchni i modułowego nadwozia. Wnętrze pojazdu charakteryzuje się lśniącymi materiałami wysokiej jakości i nowoczesną kolorystyką, która znajduje odzwierciedlenie nawet w najdrobniejszych szczegółach."

Premiera 2018

Na koniec przypomnijmy, że MAN Lion's City E ma już dwa lata. Pojazd został pokazany publiczności na targach pojazdów użytkowych IAA 2018 i aktualnie jest on testowany przez wybrane firmy transportowe przed wejściem na rynek e-mobilności, co ma nastąpić w przyszłym roku.

12-metrowa wersja Lion's City E oferuje 88 miejsc dla pasażerów. W pełni elektryczny układ napędowy wytwarza od 160 kW do maksymalnie 240 kW. Energia pochodzi z akumulatorów modułowych o mocy do 480 kWh. Lion's City E osiąga zasięg 200 km w całym okresie użytkowania akumulatorów, a nawet do 270 km w sprzyjających warunkach.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
nagroda
elektrobus
MAN
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.