TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

MAN Lion's City GL zostaje w Radomiu!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 11.06.2018 17:25:16 1 komentarz
fot. MPK Radom

MPK w Radomiu wzbogaci się o wyjątkowy autobus. Będzie to przegubowiec w rozmiarze XL, czyli MAN A40 Lions'City GL, które kilka miesięcy temu przewoźnik miał okazję testować.

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji w Radomiu wzbogaci się o wyjątkowy autobus. Będzie to przegubowiec w rozmiarze XL, czyli MAN A40 Lions'City GL, które kilka miesięcy temu przewoźnik miał okazję testować. Przewoźnik szuka firmy, która sfinansuje pięcioletni leasing autobusu.

Radom był drugim polskim miastem, w którym testowano przegubowego “lwa" A40. O tych testach pisaliśmy tutaj. Przed Radomiem pojazd zawitał na szybkie testy do Gorzowa Wielkopolskiego. O nich pisaliśmy tutaj.

Tym razem wygląda na to, że wyjątkowy MAN zagości na stałe w Radomiu. MPK szuka firmy, która sfinansuje leasing operacyjny autobusu. Przewoźnik chce go spłacać przez 5 lat. Jako opcję zastrzegł sobie prawo wykupu pojazdy za 1% wartości netto leasingu. Na oferty MPK czeka do 20 czerwca.

MAN Lion's City GL, który zostanie w Radomiu jest w pełni niskopodłogowy i klimatyzowany. Wentylację naturalną zapewniają uchylne okna i luki dachowe. Pojazd umożliwia podróż 157 pasażerom, w tym 45 na miejscach siedzących. 18 foteli jest dostępnych z niskiej podłogi. Wejście na pokład jest możliwe dzięki pięciu wejściom w niespotykanym w Polsce układzie 2-2-2-2-2.

Pojazd jest napędzany silnikiem leżącym typu MAN D2066LUH52. Jednostka ma moc 360 KM, 10,5 l pojemności skokowej oraz spełnia normę Euro 6. Zblokowano ją z automatyczną, sześciobiegową skrzynią biegów ZF 6AP1700.

Ex testowy A40 nie będzie jedynym MAN-em, który wzmocni w tym roku flotę radomskiego MPK. Na jesieni przewoźnik wzbogaci się o sześć nowych Lion'sów City G A23. Przez 10 lat będzie je leasingował od mLeasing za niespełna 10,6 mln PLN brutto.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
MPK Radom
MAN
leasing
wynajem
  • Antek Stefański – 11.06.2018

    Brawo, mądrze postąpili! AVE MAN!

  • Kacper Mikołajczyk – 11.06.2018

    Ile on ma metrów dokładnie?

  • Anh Minh Nguyen – 11.06.2018

    18,75 ;)

  • Tomasz Matuszak – 11.06.2018

    Dlaczego jest to niby niespotykany w Polsce układ drzwi?

  • PauloBusiak – 11.06.2018

    @Tomasz Matuszak Bo ma 5 par drzwi w tym 3 w pierwszym członie. W Polsce (i nie tylko) rzeczywiście nie ma ich wiele i niewielu producentów stosuje takie układy wejść. Czeski SOR zastosował taki w modelu NB18. Na śląsku gdzieś jezdzi co najmniej jeden taki, chyba w firmie Kłosok.W Polsce zazwyczaj autobusy przegubowe mają układ 4-ro drzwiowy w Niemczech 3 drzwiowy

  • Andrzej Pionka – 12.06.2018

    Dlaczego on ma przód z krótkiej hybrydy?

  • Maciej Zieliński – 12.06.2018

    Radom już ma pięciodrzwiowy autobus, to teraz na sześciodrzwiowy w Sosnowcu

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.