TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

MAN ogłasza restrukturyzację! Pracę straci prawie 10 tys. osób
InfoBus.pl - Opublikowano: 14.09.2020 15:00:29
MAN ogłasza restrukturyzację! Pracę straci prawie 10 tys. osób

W komunikacie prasowym MAN nie poinformował o swoich planach w Polsce. Niemiecki koncern ma w naszym kraju fabrykę ciężarówek w Niepołomicach oraz autobusów w Starachowicach.

Koncern MAN przedstawił związkowcom kluczowe aspekty zaplanowanej restrukturyzacji.

11 września zarządy MAN SE i MAN Truck & Bus poinformowały Radę Zakładową o planach, które zakładają szeroko zakrojoną restrukturyzację firmy.

Takiego zaciskania pasa przez lwa jeszcze nie było...

9,5 tys. pracowników

-"Celem tego dostosowania do rynkowych realiów jest uczynienie z MAN Truck & Bus znacznie bardziej cyfrowego, zautomatyzowanego i rentownego przedsiębiorstwa w dłuższej perspektywie. W przyszłości większy nacisk położymy również na alternatywne układy napędowe - powiedział nowy prezes zarządu MAN Truck & Bus SE, Andreas Tostmann.

W praktyce oznacza to zwolnienia pracowników. Miałoby one objąć nawet do 9,5 tys. osób, co stanowi jedną czwartą aktualnej załogi koncernu.

W efekcie firma zaoszczędzi 1,8 mld euro i do 2023 r. podniesie swoje marżę zwrot ze sprzedaży do 8 proc.

Spółka poinformowała, że zmiany odczują wszystkie jej zakłady, ale największa restrukturyzacja nastąpi w fabryce Steyr w Austrii oraz w niemieckich zakłady w Plauen i Wittlich.

-"Jest to związane z przeniesieniem niektórych procesów rozwoju i produkcji do innych lokalizacji – czytamy w komunikacie

Co z polskimi zakładami?

Ta austriacko-niemiecka koncentracja restrukturyzacji i brak informacji o Polsce to dobry znak dla naszego kraju i fabryki MAN Bus w Starachowicach i MAN Trucks w Niepołomicach mogą spać spokojnie. Przynajmniej na razie. Pierwsza z nich przeszła w zeszłym roku wewnętrzną restrukturyzację i jak informują starachowiccy związkowcy - wszystko wskazuje na to, że wysoki program produkcyjny - 12 autobusów dziennie – utrzymany zostanie także w roku 2021. Natomiast druga fabryka  – jest najnowocześniejszym zakładem MAN i zamiast zwolnień spodziewamy się tutaj bardziej ulokowania dodatkowych zadań produkcyjnych.

Najnowsze decyzje wynikają ze słabych wyników finansowych i ostatnich zmian personalnych w zarządzie firmy MAN Truck & Bus. W lipcu br. jego skład opuścił prezes Joachim Drees oraz odpowiadający za produkcję - Carsten Intra. Z kolei z funkcją przewodniczącego rady nadzorczej pożegnał się Andreas Renschler.

W pierwszej połowie roku MAN Truck & Bus odnotował stratę w wysokości 387 mln euro. Kryzys wywołany przez COVID-19 jeszcze bardziej pogrążył wyniki niemieckiej firmy - należącej wraz z Scanią do Grupy Volkswagena i stąd tak radykalne posunięcia.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
fabryka
MAN