Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MAN z rekordem w Singapurze. Autobus nr 1000

infobus
13.02.2019 14:00
0 Komentarzy

MAN dostarczył 1000. autobus do Singapuru. Jubileuszowy trójosiowy piętrus został symbolicznie przekazany odpowiedzialnemu za transport LTA pod koniec ubiegłego roku. Producent „lwów” przy tym projekcie korzystał ze wsparcia dwóch partnerów.

W jego realizacji uczestniczyły trzy podmioty. MAN Trucks & Bus Asia Pacific oraz jego lokalny dealer, którym jest firma STK z Singapuru zajęli się dostawą podwozi oraz obsługą serwisową autobusów. Z kolei malezyjski Gamilang zabudował lekkie nadwozia bazujące na elementach z aluminium i kompozytów. To sprawiło, że singapurskie Lion's City A95 są najlżejszymi autobusami tej klasy na świecie.

Trzyosiowe niskopodłogowe podwozie pojazdu jest wyposażone w leżący silnik MAN D20. Jednostka o pojemności 10,6 l spełnia normę Euro 6 oraz ma moc 320 KM. Zostanie zblokowana z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów ZF Ecolife. Niska emisja hałasu i spalin ma korzystnie wpłynąć na środowisko i komfort mieszkańców. Elektroniczny układ hamulcowy (EBS) z ABS i ASR, a także ESP oraz w sumie trzy stabilizatory zapewniają bezpieczeństwo, właściwy komfort podróżowania i prowadzenia pojazdu. Pomimo wysokiej pojemności wynoszącej 135 pasażerów wystarczą zaledwie 22 m, aby zawrócić autobusem.

„Ostatnio MAN zebrał w Singapurze zamówienia na 500 nowych autobusów. To dla nas nobilitujące i traktujemy to jako dowód uznania” – powiedział Christian Schufa, szef MAN Trucks & Bus Asia Pacific.
MAN jednak planuje wypuścić dla tej części świata kolejną nowość.

„W ścisłej współpracy z STK i Gemilang stale pracujemy nad wieloma nowymi projektami. Jednym z nich ma być autobus piętrowy w wersji trzydrzwiowej dla lepszego przepływu pasażerów oraz kolejne próby redukcji masy i zużycia paliwa” – dodał Schufa.

Komentarze