Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Mega kontrakt na krótkie elektrobusy w Chinach [FILM]

infobus
19.01.2016 10:50
0 Komentarzy

Shanwei ? miasto w południowych Chinach do końca 2019 r. chcepozyskać 3010 szt. w pełni elektrycznych autobusów, z czego ok. 1200 klasyMIDI. I tutaj pojawi się marka BYD z modelem K7. Przygotowując się do tak potężnegozamówienia, we wrześniu 2015 r. władzemiasta wraz przewoźnikiem Guangdong Yueyun i chińskim producentem BYD podpisałystrategiczną umowę ramową o współpracy w zakresie elektromobilności.

Z informacji przekazanych przez BYD wynika, że Shanwei w Ietapie (do 2017 r.) chce zakupić 1810 szt. elektrobusów. W II etapie (2017 ?2019) kolejnych 1200 szt. ? w wersji od 6 do 8 m, które będą eksploatowane nakrótkich trasach w obszarach miejskich istrefach podmiejskich. Tego typu pojazdy ma dostarczyć właśnie BYD. Tymsamym do 2019 r. Shanwei będzie miało w sumie 3010 czystych autobusów w ruchu. Będzieto pierwsze miasto w Chinach wykorzystujące na tak dużą skalę krótkie modele K7.

O rosnącej popularności tego typu midibusów świadczy fakt,że równolegle miasto Wuhan odebrało 74 egzemplarze K7.

Premiera 2015

BYD po raz pierwszy pokazało model K7 na październikowychtargach w Kortrijk. Chiński producent nie tylko myśli o dużych miastach,opracowując dla nich konstrukcje przegubowe i piętrowe, ale także właśnie omniejszych ośrodkach. Pod tym kątem chińska firma opracowała autobus BYD 8meBUS (K7). Zdaniem producenta, 8-metrowy elektrobus osiągnął podczas testówSORT zasięg ok. 230 km. Czas ładowania to 2 godzin przy źródle zasilania o mocy60 kW.

Jak informuje BYD, podwozie tego pojazdu wykonane zostało zestali o wysokiej wytrzymałości, natomiast nadwozie ? z aluminium. Weuropejskiej specyfikacji pojazd ma pomieścić 24 miejsca siedzące dlapasażerów. Pokazany w Kortrijk egzemplarz – przeznaczony na chiński rynek(europejska wersja jest w trakcie rozwoju) ? oferował pojemność pasażerską napoziomie 22 miejsc siedzących i 35 miejsc siedzących. Napęd stanowiły dwaelektryczne silniki zabudowane w piastach kół o mocy 2 x 90 kW. Pojemnościbaterii wynosiła 152 kWh. Wszystkie akumulatory umieszczone zostały na dachu i podpodłogą, aby zapewnić maksymalnie przestronne wnętrze.

Na zakończenie warto obejrzeć film o realizacji przez BYDolbrzymiego zamówienia dla chińskiego miasta Shenzhen:

{https://www.youtube.com/watch?v=sLo3Pn4KC3w}

Komentarze