TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

MEGAstarcie w Zielonej Górze. Kto wygra? [SONDA]
InfoBus.pl - Opublikowano: 18.05.2017 16:13:14 13 komentarzy
Jutro MEGAstarcie w Zielonej Górze. Kto wygra? [SONDA]

Jutro, 19 maja 2017 r., Miejski Zakład Komunikacji w Zielonej Górze otworzy oferty w drugim przetargu na zakup 17 szt. przegubowych autobusów. Zapraszamy do naszej tradycyjnej zabawy w typowanie zwycięzcy. Nasza sonda znajduje się na dole artykułu.

Zielonogórskie MZK musiało ogłosić ponowić przetarg, gdyż w pierwszy został unieważniony z powodu znaczącego przekroczenia budżetu przez jedną złożoną ofertę. Wówczas przewoźnik liczył, że dzięki transparentności i braku preferencji jakiegokolwiek producenta otrzyma dużo ofert. Dostał jedną. Jak będzie teraz? Może być lepiej, gdyż Zielona Góra zmieniła zapisu SIWZ-u i wyciągnęła na wierzch wszystkie dotychczasowe punkty oceny technicznej (czyli kryterium zużycia paliwa, ciśnienia oponach, rekuperację). Zrezygnowano też z liczenia miejsc dostępnych z niskiej podłogi. Równolegle dodano kryterium skrócenia terminu dostawy, co raczej nie przysporzyło temu zamówieniu popularności wśród producentów, którzy już maja mocno obłożone fabryki w II połowie br. Z drugiej strony osiemnastka przegubów to ładny kontrakt…

Przypomnijmy, że Zielona Góra chce kupić 17 fabrycznie nowych przegubowych niskopodłogowych autobusów miejskich oraz pojazd serwisowy. Szacunkowa całkowita wartość tego kontraktu to 28 600 000.00 PLN netto, czyli identycznie jak poprzednio. Pamiętajmy, że MZK osobno zamawia wyposażenie pojazdów w informację pasażerską, kasowniki i biletomaty. Tak jak informowaliśmy wcześniej zamówienia należy do projektu pn."Zintegrowany system niskoemisyjnego transportu publicznego w Zielonej Górze", który otrzymał dofinansowanie ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Także MZK może sobie pozwolić na zastosowanie 60-procentowego kryterium cenowego przy wyborze ofert. Wszystkie kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty to:

  • Gwarancja / Waga: 10 %

  • Skrócenie terminu wykonania przedmiotu umowy (max 4 tygodnie) / Waga: 10 %

  • Zużycie paliwa wg SORT 2 / Waga: 10 %

  • Monitorowanie ciśnienia w ogumieniu z pozycji kierowcy / Waga: 5 %

  • Układ odzyskiwania energii hamowania / Waga: 5 %

  • Cena - Waga: 60 %

Jak widać w kryteriach nastąpiła znaczna zmiana – wszystkie dotychczasowe punkty oceny technicznej wyciągnięto na wierzch, (czyli kryterium zużycia paliwa, ciśnienia oponach, rekuperację) i dodano kryterium skrócenia terminu dostawy. Zrezygnowano też z liczenia miejsc dostępnych z niskiej podłogi. Za pierwszym razem MZK oceniało oferty wg takiego klucza:

  • Wymagania techniczne / Waga: 30 %

  • Gwarancja / Waga: 10 %

  • Cena - Waga: 60 %

I wówczas w wymaganiach technicznych mieliśmy dodatkowe punkty za:

  • Monitorowanie ciśnienia w ogumieniu z pozycji kierowcy - za 10 pkt.

  • Zawieszenie osi przedniej niezależne - za 25 pkt.

  • Układ odzyskiwania energii hamowania, magazynowanej w postaci energii elektrycznej i oddawanej po każdym procesie hamowania do instalacji elektrycznej pojazdu - za 25 pkt.

  • Ilość miejsc dostępnych z podłogi bez konieczności pokonywania stopnia ? za 15 miejsc MZK przyzna 0 pkt.; za 16 miejsc - 3 pkt., za 17 miejsc - 6 pkt.; za 18 miejsc - 9 pkt.; za 19 miejsc - 12 pkt.; za 20 miejsc i więcej - 15 pkt.

Zielonogórskie wymagania

Natomiast podobnie jak poprzednio, zielonogórski przewoźnik wyznaczył też dość wysoka poprzeczkę w zakresie doświadczenia. I tak do zielonogórskiego przetargu mogą przystąpić firmy , które zrealizowały w ciągu ostatnich 3 lat:

a) zamówienia polegające na dostawie w ilości minimum 15 autobusów przegubowych z silnikiem Euro-6,

b) w tym jedno zamówienie na dostawę w ilości minimum 9 fabrycznie nowych niskopodłogowych autobusów miejskich w oferowanej w niniejszym postępowaniu marce i typie, wyposażonych w silnik EURO 6,

Wykonawcy muszą tez wykazać się środkami finansowymi lub zdolnością kredytową nie mniejszą niż 5 000 000 PLN oraz polisę OC na sumę co najmniej 5 000 000 PLN.

Historia I przetargu

Przypomnijmy, że w ramach pierwszego przetargu - z otwarciem ofert w dniu 29.03.2017 - Solaris zaproponował MZK Zielona Góra za 17 szt. Nowych Urbino 18 sumę 28 351 131 PLN brutto / 23 049 700 PLN netto, co daje jednostkową cenę netto nU18 na poziomie 1 355 864,7 PLN netto.

Dla Zielonej Góry było to stanowczo za dużo. I stąd kolejny przetarg. Czekamy też na ponowienie rozstrzygniecie zamówienia na 47 elektrobusów klasy MAXI, gdzie również oferty Solarisa i Ursusa przekroczyły budżet i to postępowanie także umorzono. Tutaj otwarcie ofert przesunięte zostało na 24 maja.

I na koniec zapraszamy do naszej tradycyjnej zabawy w typowanie zwycięzcy. Kto Twoim zdaniem wygra II przetarg MZK Zielona Góra na zakup 17 szt. autobusów przegubowych klasy MEGA?


Sonda: Kto Twoim zdaniem wygra II przetarg MZK Zielona Góra na zakup 17 szt. autobusów przegubowych klasy MEGA?

MAN z Lion`s City G
8 (13.8 %)
Mercedes-Benz z Nowym Conecto G
14 (24.1 %)
Scania z Citywide LF 18
5 (8.6 %)
Solaris z Nowym Urbino 18
29 (50 %)
inny producent
2 (3.4 %)
Sprawdź też:
MZK Zielona Góra
przetarg
  • simpy – 18.05.2017

    A Świerklaniec już wybrał. 1 zadanie unieważnione a w 2 wygrywa Volvo.

  • Ciekawy – 18.05.2017

    A gdzie MAZ?

  • Zatroskany – 18.05.2017

    Byle nie ursus.

  • Pewny – 18.05.2017

    Będzie jak będzie.

  • Poinformowany – 18.05.2017

    Solaris nie ma już mocy, więc odpada.

  • Domyślny – 18.05.2017

    Może jeszcze wystartować Autosan.

  • AK – 18.05.2017

    dzięki za swierklaniec

  • Elmo – 19.05.2017

    Autosan i Ursus nie mają w ofercie autobusów przegubowych o ile sie nie myle :o

  • Danio – 19.05.2017

    nie rozumiem na poprzedni przetarg przeznaczyli 28600000 a solaris zaproponowal 28300000 i byl za drogi ?

  • Elmo – 19.05.2017

    Lagner nie lubi Polskiego producenta woli z zagranicy kupic

  • merol – 19.05.2017

    No i tylko EvoBus...będzie brzydal Conecto jak ulepiony z plasteliny :)

  • Dex – 19.05.2017

    Autosan ma przegubowca: Autosan Sancity 18LF
    Mercedes może okazać się zbyt drogi i będzie kolejny przetarg...

  • Elmo – 19.05.2017

    I znowu Lagnerowa dopieła swego :/

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.