TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Mercedes i Setra z systemem ABA 4
INFOBUS.PL - Opublikowano: 11.08.2017 08:40:34
Mercedes i Setra z systemem ABA 4

Daimler Buses i jego marki produktów Mercedes-Benz oraz Setra są już tradycyjnie prekursorami w dziedzinie systemów bezpieczeństwa i wspomagania. Wraz z nowym ABA 4 rozszerzonym o funkcję rozpoznawania pieszych.

Daimler Buses i jego marki produktów Mercedes-Benz oraz Setra są już tradycyjnie prekursorami w dziedzinie systemów bezpieczeństwa i wspomagania. Wraz z nowym Active Brake Assist 4 (ABA 4) rozszerzonym o funkcję rozpoznawania pieszych.

Daimler Buses otwiera kolejny rozdział: Po raz pierwszy na świecie autobusowy asystent hamowania awaryjnego reaguje automatycznie na pieszych. Tym samym system osiąga jeszcze wyższy poziom zaawansowania technologicznego. Gustav Tuschen, dyrektor działu badawczo-rozwojowego Daimler Buses: "Active Brake Assist 4 z funkcją rozpoznawania pieszych stanowi kamień milowy w rozwoju systemów wspomagających¬ dla autobusów.“

ABA 4 ostrzega kierowcę i inicjuje manewr hamowania

Zapobieganie wypadkom i ochrona słabszych uczestników ruchu drogowego to centralne punkty prowadzonych w Daimler Buses prac rozwojowych z zakresu bezpieczeństwa. Nowy Active Brake Assist 4 z funkcją rozpoznawania pieszych wpisuje się dokładnie w tę strategię: Ostrzega kierowcę sygnałem optycznym i akustycznym przed grożącą kolizją z pieszymi, inicjując w tym czasie automatycznie częściowe hamowanie.

Dzięki temu kierowcy pozostają do dyspozycji wszystkie możliwości pozwalające zapobiec zderzeniu z pieszym: Może ostrzec go klaksonem, rozpocząć pełne hamowanie lub ominąć pieszego, robiąc unik.

Wielotrybowy system radarowy o zasięgu do 250 m

Od strony technicznej Active Brake Assist 4 z funkcją rozpoznawania pieszych bazuje na nowej generacji technologii radarowej, która stosowana jest także w produkowanych obecnie samochodach osobowych i ciężarowych Mercedes-Benz. Urządzenie jest elektronicznie skanującym wielotrybowym systemem radarowym składającym się z radaru dalekiego i bliskiego zasięgu. Radar ¬dalekiego zasięgu wykrywa pojazdy wielośladowe i nieruchome przeszkody znajdujące się w linii prostej przed autokarem w odległości nie większej niż 250 m, a także pojazdy jednośladowe jak rowery w odległości do 160 m i pieszych do 80 m. Radar bliskiego zasięgu obejmuje obszar maksymalnie do 70 m i rozpoznaje nawet pieszych i pojazdy znajdujące się z boku autobusu.

Active Brake Assist: z każdą generacją coraz sprawniejszy

Nowy Active Brake Assist 4 z funkcją rozpoznawania pieszych stanowi konsekwentne¬ udoskonalenie istniejącego i wielokrotnie już sprawdzonego Active Brake Assist 3, który już teraz przeprowadza pełne hamowanie przed poprzedzającymi pojazdami i nieruchomymi przeszkodami. Już dotychczasowe systemy hamowania awaryjnego Mercedes-Benz, począwszy od pierwszego Brake Assist z roku 2008 aż po obecny na rynku od roku 2014 Aktive Brake Assist 3, zrobiły ogromną furorę.

Eksperci do spraw bezpieczeństwa dobrze to wiedzą: Active Brake Assist może uratować życie. Dlatego też ustawodawca zareagował na innowacje Daimler Buses: Układy hamowania awaryjnego od listopada 2015 r. są już wymaganymi elementami wyposażenia ciężkich autobusów turystycznych i samochodów ciężarowych. Już nawet produkowana przez Daimler Buses wersja seryjna AEBS potrafi więcej niż żąda tego ustawodawca. Nowy Active Brake Assist 4 z funkcją rozpoznawania pieszych z jeszcze lepszymi osiągami wyznacza wręcz nowe standardy.

ABA 4 będzie dostępny na wiosnę 2018 r. także dla zaprezentowanego niedawno nowego Mercedes-Benz Tourismo, czym Mercedes-Benz po raz kolejny wyznacza nowe standardy w kwestii bezpieczeństwa. Także autobusy turystyczne Setra, a wśród nich także ComfortClass 500 oraz TopClass 500, będą posiadały na pokładzie ABA 4. ABA 4 dostępny będzie nieodpłatnie, jeśli klient wybierze popularny tempomat odległości (ART), na którego radarach oparte jest działanie ABA 4.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Mercedes
Setra
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.