TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Mercedes i Setra z systemem ABA 4
INFOBUS.PL - Opublikowano: 11.08.2017 08:40:34
Mercedes i Setra z systemem ABA 4

Daimler Buses i jego marki produktów Mercedes-Benz oraz Setra są już tradycyjnie prekursorami w dziedzinie systemów bezpieczeństwa i wspomagania. Wraz z nowym Active Brake Assist 4 (ABA 4) rozszerzonym o funkcję rozpoznawania pieszych.

Daimler Buses otwiera kolejny rozdział: Po raz pierwszy na świecie autobusowy asystent hamowania awaryjnego reaguje automatycznie na pieszych. Tym samym system osiąga jeszcze wyższy poziom zaawansowania technologicznego. Gustav Tuschen, dyrektor działu badawczo-rozwojowego Daimler Buses: "Active Brake Assist 4 z funkcją rozpoznawania pieszych stanowi kamień milowy w rozwoju systemów wspomagających¬ dla autobusów.“

ABA 4 ostrzega kierowcę i inicjuje manewr hamowania

Zapobieganie wypadkom i ochrona słabszych uczestników ruchu drogowego to centralne punkty prowadzonych w Daimler Buses prac rozwojowych z zakresu bezpieczeństwa. Nowy Active Brake Assist 4 z funkcją rozpoznawania pieszych wpisuje się dokładnie w tę strategię: Ostrzega kierowcę sygnałem optycznym i akustycznym przed grożącą kolizją z pieszymi, inicjując w tym czasie automatycznie częściowe hamowanie.

Dzięki temu kierowcy pozostają do dyspozycji wszystkie możliwości pozwalające zapobiec zderzeniu z pieszym: Może ostrzec go klaksonem, rozpocząć pełne hamowanie lub ominąć pieszego, robiąc unik.

Wielotrybowy system radarowy o zasięgu do 250 m

Od strony technicznej Active Brake Assist 4 z funkcją rozpoznawania pieszych bazuje na nowej generacji technologii radarowej, która stosowana jest także w produkowanych obecnie samochodach osobowych i ciężarowych Mercedes-Benz. Urządzenie jest elektronicznie skanującym wielotrybowym systemem radarowym składającym się z radaru dalekiego i bliskiego zasięgu. Radar ¬dalekiego zasięgu wykrywa pojazdy wielośladowe i nieruchome przeszkody znajdujące się w linii prostej przed autokarem w odległości nie większej niż 250 m, a także pojazdy jednośladowe jak rowery w odległości do 160 m i pieszych do 80 m. Radar bliskiego zasięgu obejmuje obszar maksymalnie do 70 m i rozpoznaje nawet pieszych i pojazdy znajdujące się z boku autobusu.

Active Brake Assist: z każdą generacją coraz sprawniejszy

Nowy Active Brake Assist 4 z funkcją rozpoznawania pieszych stanowi konsekwentne¬ udoskonalenie istniejącego i wielokrotnie już sprawdzonego Active Brake Assist 3, który już teraz przeprowadza pełne hamowanie przed poprzedzającymi pojazdami i nieruchomymi przeszkodami. Już dotychczasowe systemy hamowania awaryjnego Mercedes-Benz, począwszy od pierwszego Brake Assist z roku 2008 aż po obecny na rynku od roku 2014 Aktive Brake Assist 3, zrobiły ogromną furorę.

Eksperci do spraw bezpieczeństwa dobrze to wiedzą: Active Brake Assist może uratować życie. Dlatego też ustawodawca zareagował na innowacje Daimler Buses: Układy hamowania awaryjnego od listopada 2015 r. są już wymaganymi elementami wyposażenia ciężkich autobusów turystycznych i samochodów ciężarowych. Już nawet produkowana przez Daimler Buses wersja seryjna AEBS potrafi więcej niż żąda tego ustawodawca. Nowy Active Brake Assist 4 z funkcją rozpoznawania pieszych z jeszcze lepszymi osiągami wyznacza wręcz nowe standardy.

ABA 4 będzie dostępny na wiosnę 2018 r. także dla zaprezentowanego niedawno nowego Mercedes-Benz Tourismo, czym Mercedes-Benz po raz kolejny wyznacza nowe standardy w kwestii bezpieczeństwa. Także autobusy turystyczne Setra, a wśród nich także ComfortClass 500 oraz TopClass 500, będą posiadały na pokładzie ABA 4. ABA 4 dostępny będzie nieodpłatnie, jeśli klient wybierze popularny tempomat odległości (ART), na którego radarach oparte jest działanie ABA 4.


Sprawdź też:
Mercedes
Setra

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.