Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Mercedes rozszerza ofertę. Do gry wchodzi eCitaro G

infobus
14.01.2020 15:00
0 Komentarzy

Mercedes rozszerzy w tym roku swoją ofertę w zakresie elektrobusów. Na ten rok zaplanowane jest uruchomienie seryjnej produkcji eCitaro G. I jak deklaruje producent jego mocną stroną ma być możliwość przewiezienia bardzo dużej liczby pasażerów. Ale to nie jedyne nowości.

Pojemność
Pod koniec 2018 r. wprowadzono do produkcji seryjnej eCitaro, które było propozycją Mercedesa w zakresie autobusów klasy MAXI. Pierwsze miasto, które skorzystał z faktu uruchomienia seryjnej produkcji elektrycznych „gwiazd” był Hamburg). Już wtedy ogłoszono, że wersja przegubowa pojawi się dwa lata później.

I ma zaskakiwać wachlarzem nowych rozwiązań. Przy długości nadwozia wynoszącej 18,1 m Mercedes eCitaro G- w zależności od wersji na określone potrzeby- ma móc pomieścić do nawet 157 pasażerów. Z kolei z niskiej podłogi ma być możliwe zaoferowanie nawet 45 foteli.

Nadwozie pojazdu oparte jest na Citaro G z silnikiem spalinowym, a dach przystosowany do dużych obciążeń oparty jest na Citaro G NGT. Autobus będzie dostępny w wersjach trzy- i czterodrzwiowej. Położenie drzwi i układ kabiny pasażerskiej również są jak w klasycznym Citaro G.

Napęd i bateryjne nowości
Jeśli chodzi o zespół napędowy, klienci będą mogli wybrać wersję standardową z pojedynczą osią napędową (ZF AxTrax jak w przypadku eCitaro) lub mocniejszy model z dwiema osiami napędowymi z silnikami w piastach kół. Każda oś będzie wyposażona w dwa silniki trakcyjne o mocy 125 kW każdy. 

W zakresie baterii będzie dostępnych kilka opcji. Można będzie wybrać wersję składającą się z 12 modułów akumulatorowych lub 7 akumulatorów półprzewodnikowych. Jeden moduł w przypadku pierwszej opcji ma mieć 24 kWh pojemności. Z kolei w wersji z zasobnikiem półprzewodnikowym jego pojemność ma wynieść 63 kWh. 

Inne plany w zakresie kolejnych nowości w eCitaro dotyczą pojemności baterii. Do 2021 r. autobus elektryczny Mercedesa ma mieć baterie o pojemności 330 kWh, a to dzięki nowej generacji akumulatorów Akasol NM). W tym samym roku powinien być także dostępny autobus z przegubowym wodorowym ogniwem paliwowym, aby móc maksymalnie rozszerzyć dzienny zasięg operacji.

Komentarze