TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Mercedes sprzedał 55 555 Citaro!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 02.12.2019 16:00:35
Mercedes sprzedał 55 555 Citaro!

Citaro bije kolejny rekord. Mercedes dostarczył właśnie 55 555 autobus miejski ze swojej bardzo udanej rodziny. Rocznicowy autobus to w pełni elektryczny, a więc bezemisyjny eCitaro.

Citaro bije kolejny rekord. Mercedes dostarczył właśnie 55 555 autobus miejski ze swojej bardzo udanej rodziny. Rocznicowy autobus to w pełni elektryczny, a więc bezemisyjny eCitaro, który będzie eksploatowany przez szwedzką firmę Bergkvarabuss AB w portowym mieście Trelleborg.

Citaro: kamień milowy w historii autobusów
"Citaro jest kamieniem milowym w historii autobusów. Wraz z pojawieniem się eCitaro, jego rozwój wszedł w zupełnie nową fazę. Jest to nasza odpowiedź na potrzebę cichej i bezemisyjnej komunikacji publicznej. Dzięki temu miasta stają się o wiele lepszym miejscem do życia." - mówił Roman Biondi, dyrektor sprzedaży w Daimler Buses.

Rocznicowy autobus jest częścią zamówienia na dziesięć autobusów eCitaro, które trafiaą do Trelleborga w południowej Szwecji. Jest to drugie zamówienie elektrobusy z logo gwiazdy złożone przez Bergkvarabuss AB. Firma autobusowa z siedzibą w Kalmar oferuje pełną paletę usług w przewozach autobusowych. Firma ma ponad 30 lokalizacji w Szwecji, Danii i Niemczech i posiada flotę ponad 1000 autobusów, co czyni ją największym prywatnym przewoźnikiem autobusowym w Europie.

Z myślą o bezpieczeństwie, czyli Citaro nr 55 555
Kompleksowe i ekskluzywne wyposażenie Citaro z numerem 55 555 dla Bergkvarabuss AB pokazuje zarówno wysoki poziom komfortu, jak i szerokie możliwości konfiguracji eCitaro. Ma wyjątkowo elegancki wygląd dzięki przyciemnianym podwójnym szybom bocznym i dodatkowym oknom między osiami. Sygnał ostrzegawczy dla pieszych uświadamia przechodniom obecność cichego autobusu elektrycznego.

Pasażerowie wchodzą do eCitaro przez dwoje dużych drzwi, które są elektrycznie sterowane. W pełni klimatyzowane wnętrze wyposażone jest na bardzo wysokim standardzie i obejmuje wygodne siedzenia InterStar Eco do pracy w różnych miastach, a także oświetlenie LED, gniazda USB do ładowania urządzeń mobilnych i panele boczne w filcu igłowym. Pasażerowie niedosłyszący lub niesłyszący korzystają z obecności procesora dźwięku.

Równie wzorowe jest wyposażenie bezpieczeństwa w rocznicowym pojeździe, z asystentem skrętu Sideguard Assist, aktywnym asystentem hamowania Preventive Brake Assist i elektronicznym programem stabilności ESP. Dzięki najwyższej klasy wyposażeniu z dwunastoma zestawami akumulatorów i całkowitą pojemnością akumulatorów 292 kWh, eCitaro osiąga praktycznie zasięg nawet w okresach surowych skandynawskich zim.

Historia Citaro
Egzemplarz z numerem fabrycznym 55 555 to kolejna atrakcja w długiej historii sukcesu rodziny Citaro. Już na światowej premierze pierwszej generacji w 1997 r. Wyjątkowa stylistyka zewnętrzna i wewnętrzna- nie zapominając o innowacyjnych systemach pokładowych- sygnalizowała pójście w kierunku przyjaznego pasażerom, ekonomicznego i bezpiecznego autobusu niskopodłogowego.

Po sprzedaniu ponad 32 000 sztuk, druga generacja Citaro pojawiła się w 2011 roku i nadal opierała się na mocnych stronach serii przed faceliftingiem. Dzięki tym doświadczeniom Mercedes jako pierwszy na świecie pokazał silniki spełniające normę Euro 6. Stało się to już w 2012 roku. Niezależnie od tego, czy chodzi o ochronę środowiska, technologie bezpieczeństwa czy komfort Citaro chce po raz kolejny ustanawiać nowe standardy.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też: