TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Mercedes z jedyną ofertą w Zielonej Górze!
InfoBus.pl - Opublikowano: 19.05.2017 14:03:08 37 komentarzy
Mercedes z jedyną ofertą w Zielonej Górze!

Nieoczekiwany zwrot akacji w przetargu na 17. autobusów przegubowych w Zielonej Górze. W I unieważnionym przetargu mieliśmy tylko jedną ofertę Solarisa, teraz mamy także jedną ofertę tyle, że od EvoBus Polska. Z sumą poza budżetem.

Nieoczekiwany zwrot akacji w przetargu na 17. autobusów przegubowych w Zielonej Górze. W I unieważnionym przetargu mieliśmy tylko jedną ofertę Solarisa, teraz mamy także jedną ofertę tyle, że od firmy EvoBus Polska.

Budżet Miejskiego Zakładu Komunikacji w Zielonej Górze na sfinansowanie zamówienia wynosi 25 092 000 PLN brutto / 20 400 000 PLN netto, co daje jednostkową cenę netto na poziomie 1 200 000 PLN netto.

19 maja 2017 r. w przetargu jedyną ofertę złożyła firma EvoBus Polska z ceną 26 924 440 ,59 PLN brutto / 21 889 788 PLN netto, co daje jednostkową cenę netto na poziomie 1 287 634,6 PLN netto.Propozycja zakłada standardowy termin dostawy - do 31 stycznia 2018 r.  i minimalną, 3-letnią gwarancję.

Nie wiemy jeszcze, jakie autobusy zaproponował producent Zielonej Górze. Firma zadeklarowała dostawę w standardowym terminie - do końca stycznia 2018 roku, także stawiamy na Nowe Conecto LF, chociaż możliwość pojawienia się starego "Conecto" wcale nie jest wykluczona. . Raczej – z uwagi na cenę – nie mogło to być Citaro.

Co zrobi MZK? To dobre pytanie. Pamiętajmy, że przewoźnik osobno zamawia do tych pojazdów takie wyposażenie, jak informacja pasażerska, kasowniki i biletomaty, także zamawiane pojazdy to krótko mówiąc "golasy" z klimą i adaptacjami pod zewnętrzne komponenty. Prawie 1,3 mln netto za taki pojazd to nie jest promocja roku, dlatego decyzja MZK – w zależności od zasad dofinansowania – może być różna. Z jednej strony MZK może poszukać oszczędności w jeszcze jednym, trzecim przetargu, zaś z drugiej – patrząc na najnowsze kryteria widać, że firma chce rozliczyć ten kontrakt jak najszybciej i dlatego działając pod presją czasu może zaakceptować propozycję Mercedesa. Jak będzie? Przekonamy się niebawem. MZK na pewno nie będzie tutaj zwlekać z podjęciem decyzji.

Cena Nowego Urbino

Przypomnijmy, że w ramach pierwszego przetargu - z otwarciem ofert w dniu 29.03.2017 - Solaris zaproponował MZK Zielona Góra za 17 szt. Nowych Urbino 18 sumę 28 351 131 PLN brutto / 23 049 700 PLN netto, co daje jednostkową cenę netto nU18 na poziomie 1 355 864,7 PLN netto. To 1426691 PLN brutto więcej niż najnowsza propozycja EvoBus. Wówczas dla Zielonej Góry było to stanowczo za dużo. I stąd II przetarg.

Przypomnijmy, że Zieloną Górę czekamy ponowne rozstrzygniecie zamówienia na 47 elektrobusów klasy MAXI, gdzie również oferty Solarisa i Ursusa przekroczyły budżet i to postępowanie także umorzono. Tutaj otwarcie ofert przesunięte zostało na 24 maja.

Zielonogórskie kryteria

Zastosowane przez MZK Zielona Góra kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty to:

  • Gwarancja / Waga: 10 %

  • Skrócenie terminu wykonania przedmiotu umowy (max 4 tygodnie) / Waga: 10 %

  • Zużycie paliwa wg SORT 2 / Waga: 10 %

  • Monitorowanie ciśnienia w ogumieniu z pozycji kierowcy / Waga: 5 %

  • Układ odzyskiwania energii hamowania / Waga: 5 %

  • Cena - Waga: 60 %

Jak widać w kryteriach nastąpiła znaczna zmiana – wszystkie dotychczasowe punkty oceny technicznej wyciągnięto na wierzch, (czyli kryterium zużycia paliwa, ciśnienia oponach, rekuperację) i dodano kryterium skrócenia terminu dostawy. Zrezygnowano też z liczenia miejsc dostępnych z niskiej podłogi. Wszystko dla zwiększenia otwartości przetargu, a ostatecznie pojawia się jedna oferta...


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MZK Zielona Góra
Mercedes-Benz
  • BRAWO!!! – 19.05.2017

    No i gratulacje! :) Na takie rozstrzygnięcie liczyłem

  • Elmo – 19.05.2017

    I znowu te szmelce psujaki będą jeździć i cały czas pod prądem będzie trzeba trzymać bo nie wyjadą na trase

  • Wujek dobra rada – 19.05.2017

    Unieważnić! Do trzech razy sztuka!

  • Staszek – 19.05.2017

    Wychodzi na to, że przetarg najlepiej ogłaszać na samym początku roku. Wtedy Solaris ma jeszcze moce przerobowe, a konkurencja wiedząc że Bolechowo jeszcze może nie daje cen z sufitu. Zielono Góro, poczekaj troszkę...

  • Bytlin – 19.05.2017

    Zielona nie chce Bolechowa! Bardzo dobrze, teraz tylko zatwierdzić - kwestia czasu.

  • zażenowany – 19.05.2017

    A Infobus znowu wątek Solarisa wprowadza do tematu z nim nie związanym.... ta redakcja się nigdy nie nauczy bez stronniczości...

  • Patriota – 19.05.2017

    Skoro Solaris startował w przetargu, nawet tym poprzednim, to trudno od niego uciec... Czy chcemy, czy nie, to główny dostawca autobusów dla polskich miast. I chyba dobrze, bo to Polska marka. A dobre, bo polskie, no nie?

  • Z Polski – 19.05.2017

    Dobrze gadasz, dużo tu ukrytych opcji niemieckich, szwedzkich i tureckich. Uaktywniają się tylko, gdy zaczyna się dobrze mówić o polskich producentach. Musimy trzymać patriotyczną sztamę!

  • Anty-kompleks – 19.05.2017

    Wychodzą chyba polskie kompleksiki. A przecież powinniśmy być dumni z Solarisa, polskiej marki Autobusu Roku 2017!

  • dren – 19.05.2017

    Solaris tyle daje do Niemiec , że nawet nie startuje na krajowy

  • Bartek – 19.05.2017

    Solaris ma tyle już zamówień, że jest zapchany

  • New – 19.05.2017

    Do unieważnienia!

  • Palant – 19.05.2017

    Niemcy coraz czesciej kupuja Solaris bo sa zadowoleni a wy serio pieprzyta ze to zly autobus? Wezta zjedzta ziarnka bo macie sam chleb w glowie.

  • Stop szmelców – 19.05.2017

    Dokładnie unieważnić przetarg SOP SZMELCÓW W ZIELONEJ GÓRZE!!!

  • Stop szmelców – 19.05.2017

    *przepraszam Stop nie sop

  • farafiu – 19.05.2017

    Na 17 autobusów spokojnie wyrobią się po dostawie diesli do Krakowa, Bielska i jeszcze innych miast, bo wtedy zejdzie im ponad 130 pojazdów z linii. Nie ma co krzątać się 17 wozami... I tak pewniakiem jak dla mnie oczywiście jest e-przetarg, bo nikt inny niż Solaris nie ma aż tak wielkiego doświadczenia.

  • solaris150 – 19.05.2017

    Szkoda że Autosan tu nie startował ,szansa by była na pierwsze euro 6 SanCity 18 LF :)

  • FG – 20.05.2017

    Żadnych Solarisów , dobra rada od sąsiada

  • Kiler – 20.05.2017

    Autosan jest na etapie produkcji i homologacji autobusu 18 m Euro 6 ;)

  • Strażak sam – 20.05.2017

    Farafiu nie wyrobia się spokojnie bo już miesiąc temu byli na styk z mocami a cały czas wygrywają kolejne przetargi do których startowali wcześniej dlatego nigdzie już nie składają ofert a Jeszcze może być np 10 elektrykow do Warszawy i zapewne jeszcze sporo onych potencjalnych zamówień

  • Ten Tego – 20.05.2017

    Jaka to różnica, który producent autobusów wygra? Tak na prawdę, to od SIWZ zależy jaki produkt to ma być. Ceny są coraz śmieszniejsze, wiec i produkty przeciętne.Po dwóch, trzech latach autobus traci gwarancję i tylko od operatora zależy, czy zadba o niego czy doprowadzi go do stanuopłakanego. Solaris na zachodzie robi furorę, bo tam nikt nie szczypie się z pieniędzmii nie zamawia produktu po najniższej lini oporu, później dba o wózi po 8-10 latach wraca on do Polski i z dumą jeździ jeszcze po naszych drogach z 5-7 lat. Nie ma co się nakręcać czy to taki producent czy taki.

  • wstyd – 20.05.2017

    @Ten tego: Bzdura. Na zachodzie wlasnie zamawiaja najnizsze wyposazone pojazdy w calej UE.Brak zabudowanej kabiny kierowcy, brak tylnych drzwi, brak duzej ilosci otwieranych okien uchylnych (o przesuwnych nie ma co mowic) no i klimatyzacja do dzis u wielu przewoznikow NIE jest standardem. A co dopiero taki swir jak biletomat itd.

  • x – 20.05.2017

    Wstyd pisać takie bzdety . Jśli zamówie złoty autobus bez dzwi ,klamek itp. to taki mi dostarczą . Ludze niech wchodzą przez dach . Zachód ma troche wyszą kulture podróżowania komunkacją autobusową .Np . trzecich dzwi nie potrzeba im bo po co , jadę daleko siadam z tyłu 3 przystanki z przodu . Brak uchylnych okien jak ciort jak jest klima . To nie Polska że kierowca ma zakaz jej włączenia , jeśli awaria na drugi dzień mają sprawną unas za rok . Kto napada na kierowce który ma 100 -200 euro tylko d...... więc po co zamknieta kabina . Są jak unas bogate i biedne miasta więc karzdy zamawia na to co go stać . Wiec krawiec kraje jak mu materi staje , Polska czy inny kraj kaźdy patrzy jak najtaniej . Możemy polemizować ale po co .

  • Marcinek – 20.05.2017

    Co do klimatyzacji to się zgadza. Nie posiadają jej np. U18 IV generacji dla Lipska.

  • Jacek – 20.05.2017

    @x. Ty się chłopie Polszczyzny najpierw naucz, a potem dopiero zacznij pouczać bo wstyd z deka przynosisz.

  • dziecko – 20.05.2017

    @x: Wyzsza? Najnizsza jaka dac moze. Teraz jak przyjechalo tych uchodzcow to jeszcze gorzej jak przed tem. Wymyslaja wsiadanie pierwszymi drzwiami a teraz nagle widza problem "o cholera, wszystko sie sztapluje na przodzie a do tylu nikt nie chce". I nagle stopniowo kupuja autobus, ktory nagle ma dodatkowe drzwi z tylu. I to u takich przewoznikow, ktore NIGDY nie stosowaly takich pojazdow, gdzie z tylu sa drzwi. Jaka klima do cholery?! Malo kto stosuje je, przewaznie wielkie firmy jak BVG, Hochbahn itd.Serio, lecz sie. Jest coraz wiecej napadow na kierowcow i pobicia itd. Powoli tez tutaj stosuja chociazby przedluzona szybe bezpieczenstwa.. A przy takich cen biletow kierowca moze miec nawet do 500 euro. Dla uchodcow czy innych obcokrajowcow to jest wielka kasa. Przelicz se na ZL to zobaczysz..

  • xyz – 21.05.2017

    Bardzo dobry wybór. Mercedesy Conecto które jeżdżą po ZG to najbardziej komfortowe autobusy w taborze MZK.

  • Elmo – 22.05.2017

    @xyz komfortowe komfortem ale awaryjne jesli nie sa podlaczone do pradyCi zaden nie wyjedzie na trase i dlaczego jak jest awaria autobusu to dlaczego jelcz podjeżdza na zastępstwo alno MAN?

  • Elmo – 22.05.2017

    Bo Szmelc nie wyjedzie zzajezdni który nie zostaw podlaczony do prądu

  • Maciek_150 – 23.05.2017

    Elmo, u nas nie ma bardziej niezawodnych autobusów, od Mercedesów. Bardzo dobry wybór zrobiło MZK. U nas Merole Conecto jeżdżą już 6 lat i tylko raz widziałem takiego Merola popsutego. O czymś to świadczy. Patrz PKM Sosnowiec - u nich już Merole Conecto jeżdżą już prawie pół roku i nie miały żadnej awarii. Niestety Solarisy Urbino IV, są niestety trochę za bardzo awaryjne. Przykład - KM Głogów. Teraz za nówki, u nich jeżdżą DAB-y, które były odstawione do kasacji. Dalej będziesz twierdził, że Merole Conecto, to szmelc ? U mnie MZK ma 6+ za wybór Mercedesów Conecto.

  • Elmo – 23.05.2017

    Pamiętam jak jeden ledwo co przyjechał do MZK to już uległ awarii

  • Elmo – 23.05.2017

    I jak dla mnie to zły wybór

  • szofer – 23.05.2017

    te 3 przegubowe mercedesy conecto co już mamy w MZK nie są takie złe zdecydowanie lepiej się nimi jeździ niż 12 metrowymi. psują się wcale nie tak często,wiadomo awaria czasem się zdarzy, ale to nie ma reguły co za marka autobusu. jedynie co można mieć duże zastrzeżenia co do jakości wykonania wyposażenia wnętrza autobusu,wystarczy mała dziura w drodze a wszystko trzepie i wali jak w jelczu. pozdro

  • farafiu – 23.05.2017

    Maciek... Kebsy w PKM Sosnowiec jeżdżą od... marca tego roku a Urbino IV w Głogowie od początku maja... Litości człowieku na takie oceny za wcześnie...

  • Elmo – 23.05.2017

    Ale to nie stracone MZK pójdzie po rozum i unieważni przetarg

  • Eddie – 25.05.2017

    Bez gwiazdy nie ma jazdy...

  • z – 25.05.2017

    Ale gwiazdy też spadają z drzew .

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.