Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Michalczewski i pierwsze autobusy CNG w Warszawie. Od Scanii

infobus
26.10.2018 13:00
0 Komentarzy

Szykuje się nam nostalgiczna sobota  w Warszawie.  DO stolicy wraca firma Michalczewski i marka Scania. To także premiera autobusów CNG w sieci ZTM Warszawa.

W sobotę, 27 października na warszawskie ulice wyjadą kolejne, nowe ekologiczne autobusy – Scania Citywide 12 LF CNG. Będzie to 16 pojazdów o napędzie gazowym podstawionych przez operatora, który wygrał przetarg ogłoszony przez Zarząd Transportu Miejskiego. Od poniedziałku dołączy do nich jeszcze 9 takich autobusów.

Kontrakt z firmą Michalczewski sp. z o.o. został zawarty pod koniec kwietnia 2018 r. Zakłada on wykonywanie do końca 2026 r. przewozów 25 autobusami gazowymi oraz zapewnienie co najmniej 3 pojazdów rezerwowych. Firma zwyciężyła w przetargu, w którym ZTM premiował alternatywne źródła zasilania autobusów (to kryterium decydowało o 40 proc. przyznawanych ofercie punktów) oraz cenę za wozokilometr (60 proc. możliwych do przyznania punktów). Zwycięski przewoźnik zaproponował łącznie 28 autobusów gazowych oraz stawkę 7,16 zł za wozokilometr.

Nowe autobusy to 12-metrowe nowe pojazdy Scania Citywide LF. O ich wyposażeniu pisaliśmy tutaj. Komfort pasażerom zapewni klimatyzacja, monitoring, biletomaty, system głosowego zapowiadania przystanków oraz ekrany LCD z informacją pasażerską. Tak jak w innych pojazdach Warszawskiego Transportu Publicznego jeżdżących po stolicy, siedzenia mają tapicerkę o warszawskim wzorze, z architektonicznymi symbolami miasta. Gazowce obsługiwane przez firmę Michalczewski wykorzystują najnowocześniejsze systemy lokalizacyjne, a także – w razie takiej potrzeby – łączność alarmową z centralą. Nowością są drzwi rozchylające się na zewnątrz pojazdu, dzięki temu pasażerowie mogą wygodniej wsiadać i wysiadać.

Aby podpisać kontrakt z ZTM, przewoźnik musiał spełnić szereg wymogów. Pierwszym z nich było posiadanie odpowiedniego zaplecza technicznego. Jest ono niezbędne dla utrzymania pojazdów – wykonywania ich przeglądów i napraw, a także sprzątania i mycia. Ponadto, określone warunki musieli spełnić kierowcy zatrudniani przez firmę. Chodzi tutaj o znajomość języka polskiego przynajmniej na poziomie średniozaawansowanym (poziom B1), znajomość układu komunikacyjnego, topografii Warszawy i okolic oraz przepisów porządkowych i taryfowych. ZTM wymagał także od przewoźnika, aby jego pracownicy byli zatrudnieni na podstawie umowy o pracę.

Nowe autobusy gazowe spotkać będzie można na liniach 118, 152, 178 i N14.

Komentarze