TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Michalczewski ze Scanią wraca do Warszawy! Umowa podpisana
- Opublikowano: 27.04.2018 12:35:56 1 komentarz
Michalczewski wraca do Warszawy, umowa podpisana

ZTM Warszawa podpisał dziś umowę z firmą Michalczewski sp. z o.o. na świadczenie usług 25 12-metrowymi autobusami o napędzie gazowym.

ZTM Warszawa podpisał w piątek, 27 kwietnia, umowę z firmą Michalczewski sp. z o.o. z Radomia na świadczenie usług przewozowych 25 autobusami klasy MAXI o napędzie gazowym.

Zakłada ona wykonywanie przewozów do 2026 roku. Radomska spółka zaoferowała obsługę liniową 28 autobusami Scania Citywide 12LF CNG (w tym 3 rezerwowymi) oraz stawkę za kilometr 6,63 zł/wzkm netto. W przetargu premiowano właśnie cenę (60%) oraz alternatywne źródła zasilania autobusów (40%).

-"Planujemy, że autobusy wyjadą na ulice 27 października 2018 roku – poinformował dyrektor ZTM Warszawa Wiesław Witek. Zostaną one wykorzystane do akcji cmentarnej - dodał.

W tym samym przetargu znalazło się jeszcze drugie zadanie, które dotyczyło przewozów 25 autobusami 9-metrowymi (plus 3 rezerwowe). W tym przypadku za najkorzystniejszą uznano ofertę złożoną przez Arriva Bus Transport Polska, która zaoferowała łącznie 34 autobusy Otokar Vectio C oraz cenę 6,26 zł netto za wzkm. Jak zapowiedział ZTM podpisanie umowy na te przewozy nastąpi 18 maja, zaś autobusy wyjadą na ulice około 10 listopada 2018 roku. Tu kryteriów ofert było znacznie więcej. Jak już informowaliśmy na łamach InfoBus.pl punktowano: system zliczania pasażerów (10%), liczba miejsc dostępnych bezpośrednio z poziomu podłogi (20%), wysokość poziomu podłogi (10%) oraz cena.

ZTM poinformował również o drugim z rozstrzygniętych przetargów na wykonywanie przewozów 50 autobusami o długości ok. 18 m (z 4 rezerwowymi). Tu jako kryteria przyjęto alternatywne źródła zasilania (40%) oraz cena za wozokilometr (60%). Przetarg wygrała Arriva Bus Transport Polska, która zaproponowała 54 gazowe autobusy MAN Lion`s City G oraz stawkę 7,32 zł/wzkm netto. Tu również przewozy będą świadczone do 2026 roku. Spodziewamy się procesu odwoławczego – powiedział Wiesław Witek. Wynik przetargu nie jest bowiem akceptowany przez wszystkich – dodał.

ZTM przypomniał, że wszystkie pojazdy wprowadzane do ruchu w stolicy będą fabrycznie nowe, wyposażone w klimatyzację, monitoring, biletomaty, system głosowych zapowiadania przystanków, ekrany LCD z informacją pasażerską, tapicerkę z motywami warszawskimi, łączność alarmową oraz najnowocześniejsze systemy lokalizacyjne. ZTM wymagał również posiadania przez operatorów zaplecza technicznego (zajezdni), w którym ma być realizowana obsługa codzienna pojazdów i ich mycie oraz zatrudnienia kierowców ze znajomością języka polskiego (poziom B1) oraz układu komunikacyjnego stolicy, na podstawie umowy o pracę. Jak podaje ZTM kierowcy muszą znać również układ komunikacyjny stolicy i okolic, a także przepisy porządkowe i taryfowe.

Co ważne przewidziane zostały także nagrody zaświadczenie usług na najwyższym możliwym poziomie. Premiowana ma być ponadprzeciętna punktualność, niezawodność oraz brak innych uchybień. Jeżeli na tym polu ZTM nie będzie miał zastrzeżeń do operatora to może on liczyć nawet na 4% bonusu do stawki za wzkm.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ZTM Warszawa
Michalczewski
Scania
CNG
przetarg
linie
  • Marcin Słodownik – 27.04.2018

    Też będą miały wykładzinę na suficie i będą się niemiłosiernie trząść? 😄

  • Wojciech Miecznik – 27.04.2018

    Sweden ❤❤

  • Krzysztof Trzyś – 27.04.2018

    Tamte stare z Grodziska to była tragedia

  • Kada Belkacem – 27.04.2018

    ابحث عن عمل معكم

  • Marco Coni – 27.04.2018

    o obok scania Ibaturowa

  • Robert Spychala – 27.04.2018

    Czas werbować najlepszych szoferow Scanii w Warszawie. Czy już było spotkanie na trasie linii 717:-). Z oszczędności wynikających z wyboru tańszego autobusu Scania i rezygnacji z Mana Michalczewski pewnie stworzy na Plochocinskiej eksternistyczny kurs nauki języka polskiego dla Ukraińców. Hotel zapewne w tej łapance będzie za przysłowiową złotówkę. Do 27 października dużo czasu więc lapankę ukrainską czas zacząć :-)))

  • Mikołaj Michalski – 27.04.2018

    A ja pozwolę zadać pytanie: za co mają być te odwołania w przetargu przegubowym? Kryteria były dwa: cena i napęd silnika. Jakie ceny są, każdy widzi, zaś napęd wszyscy zaoferowali taki sam i wszyscy dostali maksymalną ilość punktów.

  • Paweł Obelnicki – 27.04.2018

    Znowu Szczanie? 😂😂😂

  • Michał Czapla – 27.04.2018

    Ło matko te gówna xD

  • Seba Stian – 27.04.2018

    Scania niegdyś synonimem jakości, dziś już nie do końca. Akurat w tym modelu naklejki z logo scania potrafią odlkleić się po 4 miesiącach użytkowania, nie wspominając o permanentnie szwankujących czujnikach. Porażka jak za te pieniądze...

  • Sandokan – 27.04.2018

    otokary wyjada okolo 10 listopada a EEC konczy obsluge 31.08przedluza z nimi czy kto to pojedzie przez ponad 2 miesiace?

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.