TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

MIDI-trójka dla MPK Kraków. Sprawdzamy SIWZ
INFOBUS.PL - Opublikowano: 21.02.2020 17:00:02 1 komentarz
MIDI-trójka dla MPK Kraków. Sprawdzamy SIWZ

MPK w Krakowie kupuje pięć mały autobusów. Będą to zarówno przedstawiciele klasy MINI jak i MIDI. Więcej jednak będzie tych drugich. I to od nich zaczynamy nasz przegląd SIWZ.

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Krakowie kupuje pięć mały autobusów. Będą to zarówno przedstawiciele klasy MINI jak i MIDI. Więcej jednak będzie tych drugich. I to od nich zaczynamy nasz przegląd SIWZ.

Warunki formalne postępowania opisaliśmy tutaj. Jest ono podzielone na dwie części. W pierwszym MPK wymaga od oferentów, aby były to trzy autobusy klasy MIDI. Szacunkowa wartość tego zadania to 2 700 000 PLN netto. Wychodzi więc 900 000 PLN netto za autobus. Termin realizacji zamówienia to maksymalnie siedem miesięcy od podpisania umowy. Każdy z nowych nabytków MPK ma być objęty przynajmniej trzyletnią gwarancją całopojazdową.

Wybór najlepszej oferty
Są dwa kryteria oceny ofert. Cena ma 65% wagi. Pozostałe 35% to ocena techniczna. MPK Premiuje w niej:

  • gwarancję całopojazdową dłuższą niż 54 miesiące - 8 pkt
  • autobus do przewozu min. 69 pasażerów - 6 pkt
  • aktywny tempomat oraz asystent kontroli prawej strony - 7 pkt
  • automatyczna skrzynia biegów z sześcioma przełożeniami - 5 pkt
  • układ rekuperacji - 6 pkt
  • podłoga o wysokości do 330 mm nad jezdnią - 3 pkt

Jakie autobusy?
Autobusy mają być fabrycznie nowe, wyprodukowane przez jednego producenta. Będą to pojazdy dwuosiowe. Ich nadwozia powinny mieć długość od 8,5 do 9,6 m, szerokość 2,4 - 2,55 m, a wysokość maksymalnie 3,3 m oraz niską podłogę w części przeznaczonej dla pasażerów stojących, bez stopni w drzwiach. Zamawiający dopuszcza jeden stopień poprzeczny wewnątrz autobusu lub łagodne przejścia powierzchni podłogi przechodzącej ponad zabudowę podwozia. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez trzy lub dwa wejścia w układzie 1-2-2, 1-2-1, 2-2-2 lub 1-2-0

Zawieszenie osi przedniej autobusów ma być niezależne. Silnik spalinowy o pojemności skokowej min. 4,5 l, mocy minimum od 135 do 205 kW, maksymalnym momencie obrotowym co najmniej 680 Nm, musi spełniać normę spalania Euro 6 i być przystosowany do paliwa zawierającego biokomponenty. Do tego dojdzie automatyczna skrzynia biegów i system detekcji i gaszenia pożaru w komorze silnika.

Stanowisko pracy kierowcy ma być częściowo oddzielone od przestrzeni pasażerskiej. Kabina prowadzącego pojazd będzie wyposażona w wieszak, schowek na rzeczy osobiste, podstawkę na rozkład jazdy z lampką.

W przestrzeni pasażerskiej znajdą się poręcze malowane proszkowo w kolorze żółtym, wyposażone w punkty świetlne w technologii LED koloru bursztynowego. Fotele pasażerskie będą wandaloodporne, o powierzchniach utrudniających naniesienie napisów typu graffiti, o ergonomicznym kształcie. Wkładki tapicerskie siedzeń i oparć mają być wyposażone w gąbkę zmiękczającą. Standardem staje się konieczność zamontowania gniazd USB, zarówno dla pasażerów, jak i kierowcy. Wentylację przestrzeni pasażerskiej stanowić będą wywietrzniki dachowe i klimatyzacja.

Tablice zewnętrzne powinny być diodowe w kolorze bursztynowym. System informacji pasażerskiej będzie opierać się na zapowiedziach głosowych przystanków. Uzupełni go tablica wewnętrzna boczna o przekątnej minimum 38 cali. Jej głównym zadaniem będzie graficzna prezentacja przebiegu trasy linii w formie tzw. koralików.

Podsumowując...
Zapisy SIWZ są liberalne i obecnie trudno wskazać potencjalnego zwycięzcę. W Polsce działa bowiem wielu producentów i ich przedstawicieli, którzy są w stanie zaoferować interesujące MPK "dziewiątki". Oczywiście inną kwestią pozostaje ile jest takich, które w pełni zadowolą przewoźnika w ocenie technicznej.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
MPK Kraków
  • mechanik – 22.02.2020

    Droga Redakcjo, przeczytałem i aż sprawdziłem. We wnętrzu ma jednak panować krakowski standard: "2. Poręcze, uchwyty: a. Kolor poręczy: na płatach drzwi malowane proszkowo na kolor żółty (...) b. Kolor poręczy: poręcze pionowe i poziome wykonane ze stali nierdzewnej. Poręcze pionowe mają być wyposażone w punkty świetlne w technologii LED, koloru bursztynowego".

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.