Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Miejski MIDI-debiut Temsy w Polsce?

infobus
10.04.2018 12:00
0 Komentarzy

Zagadka rozwiązana. Wiemy jakie autobusy klasy MIDI warszawskafirma PeterBus zaoferowała Urzędowi Miasta w Ostrołęce. Jeżeli magistrat znajdziedodatkowe środki to na jesieni będziemy świadkami polskiego debiutuniespotykanych dotąd w naszym kraju autobusów.

Przypomnijmy, że Ostrołęka jeszcze raz spróbowała wyłonić dostawcę5 autobusów klasy MIDI z silnikami diesla Euro 6. Zgodnie z wymogami miasta mająto być pojazdy z nadwoziami o długości 9,5 – 10,5 m, szerokości min. 2,35 m iwysokości do 3,2 m. Mają umożliwić podróż przynajmniej 61 pasażerom, w tym niemniej niż 20 na miejscach siedzących. Dostęp na pokład ma być zapewniony przezdwa lub trzy wejścia w układzie 1-2-0, 1-2-2, 2-2-2 lub 1-2-1. Więcej owymaganiach Ostrołęki pisaliśmy tutaj. Autobusy muszą zostać przekazane miastudo 31 października.

4 kwietnia upłynął termin składania ofert. Miasto na zakupyprzygotowało 4 920 000 PLN brutto. Oznacza to, że koszt pozyskania jednegopojazdu urzędnicy przyjęli na poziomie nie większym niż 800 000 PLN netto.Jedyna oferta, którą tego dnia otwarto przekroczyła te szacunki.

Przedstawiła ją firma PeterBus z Warszawy. To przedsiębiorstwo,które w ostatnich miesiącach próbowało sprzedawać z różnymi efektami autobusy kilkumarek. Oferta warszawskiej firmy dla Ostrołęki opiewa na 5 525 775 PLN brutto.Cena jednostkowa za autobus wynosi więc 898 500 PLN netto. Co za takie pieniądzemogą kupić urzędnicy z Ostrołęki, oczywiście o ile zdecydują się znaleźćdodatkowe środki?

Od początku pojawiały się rozmaite rewelacje na temat autobusów,które PeterBus zaoferował miastu. Pojawiały się plotki jakoby firma znówpróbowała sprzedawać MAZ-y, co jednak szybko upadło, gdyż białoruski producentnie ma w ofercie pojazdów spełniających wymagania Ostrołęki. Padła takżerównież wręcz sensacyjna sugestia jakoby PeterBus próbował sprzedać miastu…Solbus. Jednak i ta wersja szybko upadła.

Najbardziej prawodopodobna wydawała się być próba sprzedażyautobusów tureckiej marki, którymi ostatnimi czasy PeterBus próbował zaistniećna rynku. Mowa o autobusach Temsa. Teraz już wiemy, że to to pojazdy tej markizaoferowano Ostrołęce.

To autobusy typu Temsa MD9LE. To niskowejściowe pojazdy o długości9,49 m, wysokości niespełna 3,33 m i szerokość 2,4 m. W zależności od standarduwyposażenia umożliwiają podróż nawet 63 pasażerom. Klient do wyboru ma nadwoziez dwoma wejściami w układzie 1-2-0 lub trzema w wersji 1-2-1.

Autobus jest dostępny zarówno w wersji spalinowej jak ielektrycznej. W przypadku tej pierwszej sercem układu napędowego jest silnikCummins ISB4.5E6. Można go zblokować zarówno z mechaniczną skrzynią biegów ZForaz przekładnią mechaniczną.

Czy będziemy świadkami polskiej premiery tych autobusów już tejjesieni? Wszystko w rękach urzędników z Ostrołęki. W tym roku jednak kalendarzmoże być dla niektórych bardzo ważnym czynnikiem decyzyjnym.

Komentarze