Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MKS Skarżysko-Kamienna kupuje 5 autobusów klasy MAXI

infobus
13.09.2017 11:28
0 Komentarzy

Miejska Komunikacja Samochodowa ze Skarżyska-Kamiennej chcekupić pięć używanych autobusów klasy MAXI. Przewoźnik chce je mieć szybko, gdyżnajpóźniej w 30 dniu od podpisania umowy. Stąd decyzja o maksymalnymuproszczeniu procedury zakupowej.

Od paru lat skarżyski MKS wymienia tabor w oparciu ozakupy pojazdów z „drugiej ręki”. W latach 2011 – 2015 przewoźnikpozyskał 18 używanych autobusów, głównie marki MAN. Dzięki temu możliwe byłozastępowanie najbardziej wyeksploatowanych pojazdów, w przeważającej mierzekrajowej produkcji. Obecnie flota MKS to32 autobusy, które nie zachwycają pod względem średniej wieku.

Na oferty na dostawę pięciu używanych pojazdów klasy MAXIprzewoźnik czeka jeszcze kilka dni, do 19 września. Spółka nie wymaga byzabezpieczać je wadium. Do minimum ograniczono także oczekiwania w zakresiedoświadczenia oraz kondycji finansowej. Jedynym kryterium ceny przedstawionychpropozycji będzie cena.

Zamawiany przez spółkę autobusy muszą być wyprodukowany wlatach 2000 – 2005. Ze względów czysto praktycznych MKS chce, aby były topojazdy marki MAN. Muszą posiadać niską podłogę we wszystkich wejściach. Powinnyumożliwiać podróż przynajmniej 88 pasażerom, w tym minimum 33 na miejscachsiedzących. Wymagany układ drzwi to 1-2-0, 2-2-0, 2-2-2 lub 1-2-2.

Pojazdy mają być napędzane silnikami diesla o pojemnoścido 12 l i spełniać normę minimum Euro 3 i być zblokowany z automatycznąskrzynią biegów. Wentylacja przestrzeni pasażerskiej ma być realizowana przezokna boczne.

To pierwszy od dwóch lat przetarg w Skarżysku-Kamiennejna dostawę autobusów miejskich. Pokazuje on, że MKS mając bardzo ograniczonemożliwości finansowe woli stawiać na autobusy używane. Są co prawda pewnemgliste plany wymiany pojazdów na nowe przy wsparciu funduszy unijnych, ale konkretówna razie brak.

Komentarze