Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Mniejsze miasta też testują eCitaro. Jelenia Góra!

infobus
03.06.2020 10:00
0 Komentarzy

Po Krakowie, Gdańsku, Warszawie, Poznaniu i Wrocławiu, terazeCitaro pojawi się również w mniejszych miastach, które myślą o przejściu naelektryczną stronę komunikacji.

Od jutra – 4 czerwca – MZK Jelenia Góra będzie testować elektrycznyautobus miejski Mercedes-Benz eCitaro, którego na południe Polski sprowadziłafirma EvoBus Polska.

Przewoźnik planuje, by w pierwszych trzech dniach pojazdobsługiwał przewozy pasażerskie na liniach nr: 15, 19, 7, 6, a w dniachnastępnych o trasach przejazdu zadecydują mieszkańcy, wypełniając specjalnąankietę, która niebawem pojawi się na stronie internetowej MZK.

eCitaro w liczbach

Mercedes-Benz eCitaro to autobus dwunastometrowy, klasy MAXIo napędzie elektrycznym. Testowany egzemplarz ma 82 miejsca dla pasażerów, w tym 29 miejscsiedzących.

Pojazd wyposażono w mnóstwo nowinek technologicznych, m.in.czujniki obciążenia osi, które rejestrują dane i przesyłają informacje oliczbie pasażerów. Umożliwia to odpowiednie automatyczne ustawienie temperaturywnętrza. Inaczej powinna też pracować klimatyzacja, jeśli wewnątrz jest 50pasażerów, a inaczej, gdy np. z pętli startuje tylko z dwiema osobami.

Analogicznie jest z ogrzewaniem. Dodatkowo, pojazd możnazaprogramować, np. o której godzinie wyruszy rano na trasę. Tym samym, komputerpokładowy odpowiednio wcześnie włączy ogrzewanie lub chłodzenie przestrzenipasażerskiej. W takiej sytuacji pojazd wyjeżdża od razu „przygotowany”, dziękiczemu na dostosowanie temperatury wnętrza nie zużywa baterii. Wiele elementówtego autobusu „pracuje” na rzecz optymalizacji zużycia energii. Baterie sąchłodzone lub podgrzewane, aby zawsze pracowały w optymalnej temperaturze.Energia odzyskiwana z hamowania zasila system utrzymywania właściwej ichtemperatury oraz odpowiedniej temperatury wnętrza

O odpowiedni komfort podróży zadbają też ładowarki USB,systemy bezpieczeństwa ESP, ASR i Asystent hamowania BAS oraz układrekuperacji.

Autobus jest wyposażony w baterie litowo-jonowe firmy Akasolz układem chłodzenia o mocy 243 kWh, podzielone maksymalnie na dziesięćmodułów. Dwa moduły znajdą się na dachu, cztery z tyłu pojazdu, a dodatkowe 2-4moduły zgodnie z życzeniem przewoźnika mogą być zainstalowane na dachu. Zdaniemproducenta, zasięg tak skompletowanego ebusa to ok. 150 km. Zastosowano w testowymeCitaro ładowanie to plug-in.

Komentarze