Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Mobilis szykuje Mercedesy Conecto G dla Wrocławia

infobus
13.03.2020 13:00
0 Komentarzy

Mobilis jest na ostatniej prostej do pełnego uruchomienia wrocławskiego kontraktu. Przewoźnik przygotowuje do ruchu Mercedesy Conecto G. Pierwsze z 12 sztuk są już w posiadaniu spółki. Ich debiut zaplanowano na początek kwietnia.

Mobilis wjechał do Wrocławia
O umowie między wrocławskim MPK i Mobilisem pisaliśmy tutaj. Została ona podpisana 23 września 2019 r. Jej wartość to prawie 121 mln zł brutto. Do obsługi zakontraktowanych zadań największy niezależny polski operator miał za zadanie pozyskać przynajmniej 30 fabrycznie nowych i w pełni niskopodłogowych autobusów. Będzie to 18 pojazdów dwunastometrowych (w tym dwa rezerwowe) oraz 12 przegubowych (również dwa w charakterze rezerwy).

Na początku listopada ubiegłego roku oficjalnie poinformowano na jakie marki postawił największy niezależny polski operator. W zakresie „dwunastek” wybór padł na debiutujące w Polsce Isuzu Citiport. One poszły na pierwszy ogień, a szczegółowo opisaliśmy je tutaj. Do kompletu brakowało jeszcze Mercedesów. Czas więc na szczegóły.

Conecto G dla Wrocławia
Każda z nowych „gwiazd” dla Wrocławia zabierze na pokład 142 pasażerów. 40 osób może liczyć na przejażdżkę na fotelach CSE. 17 siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi. To wynik w pełni zadowalający w sytuacji, w której mamy dwie platformy dla wózków lub pasażerów stojących. Wejście na pokład tych w pełni niskopodłogowych pojazdów jest możliwe dzięki czterem wejściom w układzie 2-2-2-2.

Idziemy na tył „gwiazdy”. A tam mamy standard. Autobus posiada silnik OM470. To stojąca jednostka o pojemności skokowej niespełna 10,7 l. Ma ona 265 kW mocy oraz osiąga 1700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Naturalnie spełnia ona normę Euro 6D. W Citaro G dla Wrocławia silnik jest zblokowany z czterobiegową przekładnią Voith D864.6. Ponadto skoro nowa generacja Conecto, to oczywiście nie mogło zabraknąć modułu rekuperacyjnego. Dzięki temu autobus ma charakteryzować się niższym spalaniem i większą żywotnością zasobników energii.

Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana za pomocą dwóch agregatów firmy Konvekta, zapewne z serii UL. Naturalną wentylację zapewnia dziewięć okien uchylnych oraz sterowane elektrycznie szyberdachy. Autobusy będą wyposażone w monitoring oraz przystosowane do montażu stosowanych we Wrocławiu kasowników kompatybilnych z systemem biletowym Mennicy Polskiej.

Czas na SIP. A skoro Wrocław i Mobilis to oczywiście mamy urządzenia SiMS-a. Conecto G posiadają cztery zewnętrzne tablice o wysokiej rozdzielczości. Przednia, prawa boczna oraz szeroka tylna składają się z dwóch pól. Najmniejsze odpowiada za wyświetlanie numeru linii i świeci ono na biało. Pola kierunkowe z kolei wyświetlają informację liniową w kolorze pomarańczowy. Do tego dochodzi jeszcze lewa boczna tablica prezentująca numer linii. Ona także świeci na biało.

Idziemy do środka. Tutaj znajdziemy sześć tablic LCD. W środkowej części pierwszego członu oraz w drugim w okolicach trzecich drzwi zamontowano na stelażach w kształcie litery V cztery monitory o przekątnej 19″, na których prezentowana jest informacja liniowa oraz reklamy. Z prawej strony, tuż przed pierwszymi drzwiami oraz naprzeciw trzecich mamy dwie tablice 38″, na których informacja liniowa jest prezentowana w formie „e-koralików”. Nie mogło poza tym zabraknąć GPS oraz głosowych zapowiedzi przystanków. Całością steruje autokomputer SIL2 z dotykowym interfejsem.

Pełne uruchomienie wkrótce
Dostawa Mercedesów Conecto G kończy etap przygotowań przed pełnym uruchomieniem zadań przewozowych, które MPK powierzyło Mobilisowi. Pierwsze „gwiazdy” zadebiutują we Wrocławiu 4 kwietnia. Będzie je można spotkać na linii 119. Docelowo oprócz niej Mercedesy Mobilisu będzie można spotkać także na linii 115.

Tym samym Wrocław staje się już szóstym miastem w Polsce, którego mieszkańcy mogą korzystać z najnowszej odsłony Mercedesa Conecto. Mobilis z kolei kolejny raz potwierdził, że ma mocne zaufanie do Mercedesa.

Komentarze