TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

MPK Częstochowa testuje ZAZ-a A10
INFOBUS.PL - Opublikowano: 25.07.2019 16:00:34 1 komentarz
fot. MPK Częstochowa, facebook.com

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne testuje autobus ZAZ A10C. Warto dodać, że spółce udostępniono egzemplarz, który spełnia normę Euro 6. To jakiś zwrot w postrzeganiu ukraińskiej marki.

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne testuje autobus ZAZ A10C. Warto dodać, że spółce udostępniono egzemplarz, który spełnia normę Euro 6. To jakiś zwrot w postrzeganiu ukraińskiej marki.

Wróćmy do wiosennych targów w Nadarzynie. Polski przedstawiciel ukraińskiej marki ZAZ pokazał w Nadarzynie trzy autobusy - dwa świetnie już znane w Polsce modele A10 oraz nowość - krótszy, lokalny autobus ZAZ A08 na chińskim podwoziu. O jego szczegółach opowiedział nam Jurij Michajłowskij z JI SERVICE. Co warto podkreślić, polski dystrybutor cały czas pracuje nad dostosowaniem produktów do wymagań polskich klientów. 

Stąd w pokazanych na targach midibusach marki ZAZ większa liczba miejsc siedzących dostępnych z poziomu niskiej podłogi, nowy system zarządzania oraz kompletnie dotykowy pulpit kierowcy, który zastąpił dotychczasową deskę rozdzielczą rodem z poprzedniej epoki. A to nie wszystkie zmiany. Jeden z wystawowych egzemplarzy wyposażony został w automatyczną skrzynię biegów Allision, który po testach m.in. w Hajnówce - zabrała pozytywne oceny i stanie się standardowym wyposażaniem na polski rynek. 

W Częstochowie rozpoczęły się testy flagowego modelu ZAZ-a, czyli A10C. Autobus zabiera na pokład maksymalnie 60 pasażerów, w tym 27 na miejscach siedzących. Skorzystać oni mogą z foteli Kiel Ideo. Z niskiej podłogi mamy podstępnych siedem siedzeń, a więc naprawdę nieźle w tym metrażu. Dostęp na pokład jest zapewniony przez dwa wejścia w układzie 1-2-0.

Autobusy wyposażono w chiński silniki marki Weichai Power. To jednostka o pojemności niespełna 4,1 l i mocy 118 kW. Spełnia ona normę Euro 6. Zblokowaną ją zapewne z sześciobiegowym "manualem" ZF. 

Częstochowa to pierwszy test nowego ZAZ-a. Ale nie pierwsze wdrożenie. Trzy autobusy tego typu w ostatnim czasie zakupiły Dolnośląskie Linie Autobusowe.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
MPK Częstochowa
ZAZ
JI Service
test
  • Artur Makowski – 25.07.2019

    A te z tyłu foto,to chyba tramwaje do rozbiórki skoro już zdemontowano część wózka w 805tce😉

  • Michał Paweł Łukasz – 25.07.2019

    bo lekcja z solbusem nie była dostatecznie bolesna :) Ja bym poszedł o krok dalej i kupił w 100% chińczyka. ;)

  • Endriu Rusznica – 25.07.2019

    Lekcja pokory od Solbusa nie nauczyła niczego? 😁😁😁

  • Michał Piwowarczyk – 25.07.2019

    Pozytywne wibracje gwarantowane jak w Scanii...

  • Radosław Cudzich – 25.07.2019

    Ten to wygląda dość cywilizowanie, porównując do pierwszych nosorożców kursujących po GOPie

  • Karol Kiljańczyk – 25.07.2019

    Niczego ZAZ się nie nauczył

  • czeslaw2 – 26.07.2019

    Ale.... po co?

  • Sławomir Gugała – 26.07.2019

    Leasing.?

  • Piotr Jeruszka – 28.07.2019

    Zaz, Maz, Laz jedno dziadostwo jeździłem i jak dla mnie to dramat. W CK oglądałem takiego Zaz a i to prehistoria w środku. Deska i lewarek do zmiany biegow jak 50 lat temu w startach z drewnianą końcówka.

  • Artur Konopka – 06.08.2019

    Proszę bardzo o korektę artykułu który wprowadza błąd czytelników, Weichai Engine WP4 posiada normę spalin EURO 5 a nie EURO 6! TransInfo.pl

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.