TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

MPK Gniezno prostuje informację WITD Poznań
InfoBus.pl - Opublikowano: 04.12.2017 17:00:33 6 komentarzy
MPK Gniezno prostuje informację WITD Poznań

30 listopada 2017 r. wielkopolscy inspektorzy poinformowali, że kontrola autobusów MPK Gniezno wykazała dwie nieprawidłowości. Przewoźnik nie zgadza się z tym i wystosował sprostowanie.

Zdaniem WITD -"Kontrola autobusów komunikacji miejskiej wykazała dwie nieprawidłowości. W jednym pojeździe stwierdzono podłączenie emulatora AdBlue. Drugi autobus nie miał badań technicznych.

Do kontroli doszło 28 listopada. Pierwszy autobus, pomimo obowiązku, nie został całkowicie wyposażony w system oczyszczania spalin, bowiem zdemontowano w nim pompę od AdBlue. System ten ma na celu rozłożenie szkodliwych dla środowiska tlenków azotu. W zamian tego systemu została zamontowana specjalna instalacja elektryczna emitująca dla komputera silnika komunikat o prawidłowości działania systemu oczyszczania spalin. Inspektorzy dokonali analizy zadymienia spalin, a wynik potwierdził, że autobus przekroczył homologowaną dopuszczalną wartość zadymienia. Za powyższe nieprawidłowości nałożono mandat karny na osobę zarządzającą transportem przedsiębiorstwa oraz zatrzymano dowód rejestracyjny autobusu. W drugim kontrolowanym autobusie stwierdzono brak wymaganego wpisu w dowodzie rejestracyjnym o przeprowadzeniu badania technicznego autobusu. W tym przypadku również zatrzymano dowód rejestracyjny."

Zdaniem MPK Gniezno

W odniesieniu do artykułu WITD o kontroli, gnieźnieńska spółka postanowiła ustosunkować się do tej sprawy. W jej komunikacie czytamy:

-"28 listopada br. ITD dokonała kontroli dwóch eksploatowanych przez MPK autobusów marki Solaris. W jednym z kontrolowanych autobusów inspektorzy stwierdzili zdemontowaną pompę AdBlue. Pompa ta wcześniej uległa awarii a nowa pompa była już zamówiona w serwisie. Dostawa nowej pompy nastąpiła tego samego dnia tj. 28 listopada i została niezwłocznie zamontowana w pojeździe. Podczas kontroli stwierdzono przekroczenie wartości emisji o 10% ale jedynie w stosunku do restrykcyjnej wartości homologacyjnej EURO 5; jednakże wartość ta była i tak znacznie niższa niż dopuszczalna przepisami ustawy prawo o ruchu drogowym (31,3 % dopuszczalnej normy), tym samym niższa także od emisji większości autobusów innych przewoźników na terenie Miasta Gniezna. Nie istniało żadne ryzyko emisji spalin powyżej dopuszczalnych prawem norm stąd autobus był dopuszczony do ruchu.

Drugi z kontrolowanych autobusów był w pełni sprawny, wymagane badanie techniczne zostało w nim wykonane w określonym przepisami terminie. Inspektorzy zatrzymali w tym pojeździe dowód rejestracyjny wyłącznie z powodu wyczerpania miejsca na wpisy o pozytywnym badaniu technicznym. Autobus posiadał aktualne badania techniczne, a zaświadczenie o wykonanym badaniu z wynikiem pozytywnym było załączone do dowodu rejestracyjnego."

Jak podkreśla MPK Gniezno, spółka nie boryka się obecnie z żadnymi problemami technicznymi, realizuje zaplanowane kursy, a sprawność techniczna taboru jest na właściwym poziomie. I tak trzymać!


Sprawdź też:
kontrola
WITD Poznań
MPK Gniezno
  • Mirek. N – 04.12.2017

    ITD musiało się wykazać przecież.

  • Janek – 04.12.2017

    Jasne, już wierzę MPK Gniezno. 'Przypadkiem' się okazało, że pompa była zamówienia, terefere. Pompa do AdBlue kosztuje koło 8tys. zł i skoro przewoźnik ją zamówił to nie może wysyłać wozu na miasto, bo jest niesprawny i koniec. Normalnie nie trzeba robić żadnej instalacji imitującej pompę AdBlue, można włączyć w tryb awaryjny i też da się jechać, dałbym uciąć rękę kierownika technicznego, że wóz dłuższy czas musiał jeździć bez tej pompy. Pewnie kierowca się wkurzył i sam zadzwonił do ITD w MPK Wrocław kilka lat temu jak Volva nie chcieli naprawiać kierowcy robili to samo. Co do drugiego wozu to nie wiedzieli, że miejsce się kończy? Wóz się w takim przypadku zatrzymuje ma jeden dzień i idzie się po dowód tymczasowy, a nie jeździ z jakąś kartką. Wozów pewnie nie mają i dlatego takie jaja se robią

  • Wroc – 04.12.2017

    ITD zapraszam do Wrocławia. Czekałem dzisiaj na przystanku- ruszało Volvo na linii D. Zasłona dymna przeslonila cały świat. Efekt spalonej opony.. Ale nikt nic z tym nie robi a miasto oficjalnie walczy ze Smogiem i kierowcami.

  • Cóż, najłatwiej nasłać kontrolę... – 04.12.2017

    Akurat MPK w Gnieźnie to dobry przewoźnik i ma przyzwoity i zadbany tabor. Kadra zarządzająca warsztatem jest na wysokim poziomie od lat. Zarzad dba o dobry tabor.

  • Mieszkaniec Gniezna – 05.12.2017

    Autobusy MPK są zadbane natomiast PKS wystarczy jechać za takim autobusem jedna chmura dymu.tam jest potrzebna kontrola

  • Janek – 07.12.2017

    @Up, @Up2, dziękujemy przedstawicielom firmy za wypowiedź, oczywiście wszyscy na pewno Wam wierzą :)

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.