TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

MPK Kielce w medialnej ofensywie
PAP - Opublikowano: 04.12.2017 17:15:02 19 komentarzy
MPK Kielce w medialnej ofensywie

4 grudnia 2017 r. prezes Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji w Kielcach, Elżbieta Śreniawska, poinformowała dlaczego spółka zaskarżyła decyzję Krajowej Izby Odwoławczej. Jej zdaniem jest ona bezpodstawna. Wszystko wskazuje na to, że kluczowa będzie tutaj decyzja sądu, która zapadanie 29 grudnia. Ma on ustalić, czy Krajowa Izba Odwoławcza miała praw

Podczas poniedziałkowej konferencji prasowej w Kielcach prezes Śreniawska przekonywała, że to jej spółka powinna przez kolejne 10 lat wozić kielczan, a odnosząc się do budowy zajezdni przez firmę Michalczewski, podkreśliła, że "taka baza transportowa może powstać w pięć miesięcy, ale nie w miejscu, które wyznaczyła radomska spółka". "Wymagana tam jest decyzja środowiskowa, której nie ma, ale być może coś jest w trakcie załatwiania" – zaznaczyła.

Z kolei w rozmowie z PAP prezes radomskiej spółki Aleksandra Michalczewska-Kucharska poinformowała, że "złożone zostały wszystkie dokumenty, co do których ZTM stwierdził, że niemożliwa jest budowa zajezdni w tak krótkim czasie". "Te wszystkie wnioski poskładaliśmy i dostaliśmy pismo od prezydenta Kielc, które mówi, że te czynności dostosowawcze nie wymagają żadnych pozwoleń" -wyjaśniła.

Poseł pyta

Z kolei poseł PiS Bogdan Latosiński, będący jednocześnie honorowym przewodniczącym Solidarności w MPK, zwrócił uwagę, że obecnie na rynku w Polsce brakuje ok. 100-150 tys. kierowców. "Gdzie tych pracowników chce przyszły przewoźnik znaleźć?" – pytał polityk.

"To jest nasz problem, nasza sprawa. Niech pan poseł się nie martwi, ponieważ my na pewno w dniu, kiedy będziemy startować, taką liczbę kierowców zdobędziemy, wyjedziemy i będziemy realizować ten kontrakt z należytą starannością" – odpowiedziała prezes spółki Michalczewski.

Na realizację zamówienia ZTM zamierzało przeznaczyć 6,31 zł brutto za tzw. wozokilometr. MPK zaproponował 6,57 zł, a prywatny przewoźnik 6,07. "Jeżeli się wychodzi z taką bazą niskiej stawki, to trzeba mieć świadomość, że za parę lat nie będzie skąd wziąć na podniesienie wynagrodzenia dla kierowców" – argumentował Latosiński.

"Kalkulując stawkę wiem, że jest ona rentowna, na pewno nie jest rażąca, ponieważ mieści się w budżecie przeznaczonym przez zamawiającego. To w jaki sposób będę realizować ten kontrakt, to tylko i wyłącznie sprawa mojej spółki" – tłumaczyła Michalczewska-Kucharska.

Dyrektor ZTM Marian Sosnowski w rozmowie z PAP zapewnił, że transport publiczny w mieście nie jest zagrożony, ponieważ MPK zadeklarowało, iż "do momentu rozstrzygnięcia przetargu, obojętnie na czyją stronę, będą wykonywać usługi przewozowe". Zapis video dzisiejszej konferencji TUTAJ.

Przetargowe tło

Pod koniec września Zarząd Transportu Miejskiego (ZTM) w Kielcach zakończył badanie ofert w przetargu na obsługę komunikacji w mieście przez najbliższe 10 lat, uznając za ważną droższą ofertę, jaką złożyło Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji (MPK). Decyzję uzasadniono tym, że prywatna spółka Michalczewski nie jest w stanie dysponować bazą transportową o określonych parametrach lub ją wybudować w ciągu pięciu miesięcy od podpisania umowy.

Spółka Michalczewski złożyła odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej (KIO), które zostało uwzględnione w połowie października. KIO uznała, że wykluczenie tego wykonawcy z udziału w postępowaniu jest naruszeniem jednego z przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych (dotyczącego wykluczania wykonawcy, który nie wykazał warunków udziału w postępowaniu).

Od wyroku KIO odwołanie złożyły ZTM oraz MPK. "Po uzupełnieniu braków fiskalnych w postaci należnych opłat wyznaczony został termin rozprawy na 29 grudnia w Sądzie Okręgowym w Kielcach" – poinformowała PAP rzecznik SO w Kielcach Monika Gądek-Tamborska.

Warty ponad 600 mln zł przetarg na obsługę - od przyszłego roku przez 10 lat - komunikacji autobusowej w Kielcach i dziewięciu ościennych gminach ZTM ogłosił w kwietniu. Oferty złożyły dwie firmy: MPK - spółka pracownicza, która obecnie realizuje te usługi w mieście, oraz prywatna spółka Michalczewski, która prowadzi przewozy m.in. w Radomiu i we Wrocławiu.

Podczas wrześniowej sesji Rady Miasta Kielce uzupełniono Wieloletnią Prognozę Finansową o dodatkowe ok. 27 mln zł, które mają być przekazane w ciągu 10 lat na usługi przewozowe. Kwota ma wesprzeć ewentualną realizację przez ZTM nowego kontraktu na przewozy w mieście - z MPK.(PAP)





Sprawdź też:
przetarg
Michalczewski
ZTM Kielce
MPK Kielce
  • Jacek – 04.12.2017

    Tonący brzytwy się chwyta, w tym przypadku kieleckie MPK.

  • ower – 04.12.2017

    Michalczewski jak zwykle kręci... Na wszystkie pytania odpowiada : to nasza sprawa. Czyli nie wie co ma powiedzieć ?! No cóż typowy prywaciarz ! Trzymajcie kciuki za MPK !

  • abc – 04.12.2017

    "Wszystko wskazuje na to, że kluczowa będzie tutaj decyzja sądu, która zapadanie 29 grudnia. Ma on ustalić, czy Krajowa Izba Odwoławcza miała praw"
    Piękny nagłówek... jakże typowy, bo po co przeczytać tekst przed publikacją. Czyżby ktoś został trafiony strzałą w trakcie pisania, niczym hejnalista na wieży?

  • Kielczanin – 04.12.2017

    @ower Tu nie ma za co trzymać kciuków. Sąd nic tu nie zmieni, skoro wyraźnie widać, że ZTM działał nieudolnie. Sami sobie winni.
    Po za tym masz chyba jakieś uprzedzenia, Michalczewski ani razu nie powiedział tego co zacytowałeś. Wyraźnie było powiedziane co i jak. Mi tam bez różnicy, bo i tu i tu prace znajdą kierowcy, a czasem mam wrażenie, że Pani Średniawskiej zależy na uniknięcia straty stołka. Czy czasem jej kiedyś nie wyrzucili z Starachowic? Hmm... dobry zarządca.
    Jak dla mnie MPK powinno być własnością miasta. Zawsze miasto może kupić 30-40 autobusów, przekazać Michalczewskiemu większą część linii zgodnie z przetargiem, a z czasem zmieniać ilość obsługiwanych przez niego linii względem większej częstotliwości kursów. Kielce wymagają porządnej reorganizacji komunikacji, ale to musiałby zająć się tym ktoś z głową.

  • Warchoły – 04.12.2017

    Scyzoryki nadciągamy!!!

  • Głos na Kielce – 04.12.2017

    Wydaje mi się że komunikację w Kielcach powinna obsługiwać firma z Kielc. Wrosła już w miasto a kierowcy znają trasy. Głosuję więc na MPK Kielce.

  • ! – 04.12.2017

    ŻADNYCH MPKów!!!!! TYLKO MICHAŚ!

  • Uczciwy – 04.12.2017

    Warchoły do Sakowa na lotnisko i żegnajcie !

  • Uczciwy – 04.12.2017

    Sadkowa lotnisko Radomiakòw może coś jeszcze odlatuje !

  • Kielce – 04.12.2017

    @Głos na Kielce, przecież to będą kierowcy z Kielc i okolic, myślisz, że jest ich mało? Fakt, jest kryzys ludzi w tej kategorii zawodowej, ale nie aż taki, że będą musieli jeździć towarzysze ze wschodu. Po za tym oni i tak długo by nie wytrzymali, w takiej firmie, która dużo wymaga, bo pracowałem z paroma.

  • CK – 04.12.2017

    Niektórzy zapomnieli, że to nie polityka, tylko biznes. Tutaj nie ma znaczenia głosowanie, poparcie społeczne, tylko wybór najlepszej i w tym przypadku najtańszej oferty. Patrioci lokalni nie chcą "Warchoła", ale nie widzą tego, ze MPK jeździ Temsami z Turcji, MAZami z Białorusi i LAZami z Ukrainy. A ten "Warchoł" wspiera polski przemysł, jeżdżąć MAN-ami ze Starachowic, Solarisami, a od wakacji będzie jeździć również Autosanami. Jakość autobusów MPK woła o pomstę do nieba, wynalazki zza wschodniej granicy telepią się na postoju od nowości, a czystość również pozostawia wiele do życzenia czy to wewnątrz czy na zewnątrz. Co z tego, że MPK ma myjnię jeśli jej nie używa? Michalczewskiemu wystarczy parowa a i tak autobusy brudniejsze niż teraz nie będą.

  • credo – 06.12.2017

    MPK już dawno powinno wylecieć z hukiem z interesu. Żałosne stawki, umowy zlecenie na dniach wolnych i urlopach ( z przymusem albo nie dostaniesz urlopu ), przymus jeżdżenia niesprawnymi autami i wieczne zastraszanie tych co do "S" nie należą. Kto się nie bał "S" i miał swoje zdanie, to wyleciał w taki czy inny sposób. A miasto nie ma odwagi z tym skończyć. Kiedyś broniłem MPK mając nadzieję, że coś się zmieni przez te 10 lat. Zmieniło się tylko to, co wymusiła na nich umowa... nowszy tabor. Reszta to nadal to samo bagno, wiec czas pożegnać MPK wręcz bez żalu, i przywitać nowego przewoźnika.

  • ja – 06.12.2017

    Pan poseł nie mówi w języku polskim. Słuchając jego wypowiedzi nie wiadomo o czym chłop bredzi. Do tego w jakim celu Pan senator był na konferencji, co go łączy z mpk? Brak słów na określenie tego co dzieje się w Kielcach. Typowy folwark. Gdy Michalczewski wejdzie na ten rynek związkowcy będą pewno robić problemy mieszkańcom tyle, że nie będzie to strajk bo podstaw jakby nie ma. Ojjjjj będzie się działo.

  • ax – 06.12.2017

    @CK: Ja tam współczuję Radomiu że będą jeździć Autosanami, bo pieniądze pieniędzmi które zostaną w Polsce ale mówisz o jakości MAZ czy ŁAZa (i nie bronię tu wcale MPK) ale Autosan nie jest lepszy on jest gdzieś między MAZem, a ŁAZem, w dodatku "Michałek" brał pod uwagę też Temsy przy zakupach do Radomia, także w tym momencie trochę sceptycznie bym podchodził do tych MANów o których tak się mówi, bo na miejscu Radomian to czułbym się trochę pokrzywdzony tym że w Kielcach jeżdżą lepiej niż oni.

  • C5 – 06.12.2017

    Autosany są lepszej jakości niż MAZy i ŁAZy - no i do tego są produkowane w Polsce. W fabryce ratowanej przez PIS. Więc tylko czekam aż poseł Latosiński zacznie pluć na te Autosany, będzie śmiesznie. A Michalczewski brał pod uwagę BMC, a nie Temsę. A przede wszystkim nawet jeżeli Autosany okażą się słabe, to jest to pakiet tylko na 25 autobusów. Bo Radom sobie dywersyfikuje przewoźników - dzięki temu jak jedna firma nawali, to inne są w stanie ją zastąpić. Twierdzenie, że "w Kielcach jeżdżą lepiej" to jest żart kupowany tylko przez ludzi którzy nigdy nie widzieli autobusów w innych miastach niż Kielce. Radom Jelcze i Ikarusy pożegnał już dawno temu, tak jak większość miast w Polsce. MPK Kielce dopiero co skończył z Ikarusami, a teraz Jelcze planuje wycofać. A nawet nowsze autobusy utrzymuje w tak syfiastym stanie jak prywaciarze w GOP-ie, tylko że nawet od nich KZK GOP zaczął już wymagać i muszą kupować nowe sprzęty. Tak więc naprawdę darujcie sobie wypisywanie, że ktokolwiek gdziekolwiek gorszymi autobusami jeździ, bo to co można znaleźć nawet w niedziele na kieleckich ulicach to w innych miastach można się doszukać najwyżej pojedynczych sztuk używanych tylko w szczycie. Te argumenty o lokalnym patriotyzmie jeszcze jakoś się kupy trzymają, ale gadanie o tym że MPK ma super autobusy, wysoką jakość usług i tak dalej - wszyscy którzy mają pojęcie o komunikacji w Polsce wybuchają śmiechem jak słyszą takie przechwałki tego skansenu.

  • Tofik1 – 06.12.2017

    Śmiać mi się chce jak słyszę, że brakuje kierowców gówno prawda Kierowcy są ale nie za takie pieniądze firmy które płacą nie mają problemu z kierowcami, a za gówniane pieniądze to gówno jest. KIEROWCÓW NIE BRAKUJE!!!!! To pracodawcom brakuje pieniędzy na kierowców!!!!!!!!

  • zap140 – 07.12.2017

    Liczę że autobusy MPK znikną z Kielc i skończy się blokowanie ruchu przez autobusy miejskie. Przykład- jeden z wielu- droga Domaszowice - Cedzyna, obszar niezabudowany, a Solaris MPK turla się 40km/h na godzinę na wpół poboczem, na wpół pasem ruchu, w miejscu gdzie jest podwójna ciągła i nie można go wyprzedzić. Kierowcy MPK- dlaczego uprzykrzacie życie innym? Nie widzicie, że nikt Was nie chce wpuścić do ruchu bo go tamujecie? Zobaczcie jak się jeździ w innych miastach: Gdańsk, Warszawa, Kraków itp. Czy pozostały nawyki z czasów gdy kradziono paliwo na pętli?

  • młody – 11.12.2017

    Credo - niestety masz rację, zlecenia na siłe, emeryty jeżdżące do śmierci,a ty młody zap.. cały miesiąc i masz ledwo 2 z przedu, czego tu zalowac, bedzie gdzie to sie przejdzie i sie zobaczy w koncu ten radomski kapitalizm :-)

  • mlody te sam – 11.12.2017

    zap-140 jak ci sie tak spieszy to na exprsowke bylo jechac , 40 km/h na odcinku 2 km to nie tamowanie ruchu , a jak sie nie dało go bokiem to trzeba było górą albo rowem szumacher jede, jak bede juz u michalczewskiego to cie przytrzymam do 30km/h az sie zagotujesz i pomyslisz ze to nie uprzykszanie tylko rozkład jazdy

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.