TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

MPK Kraków bez 50 elektrobusów przegubowych. Ceny...
INFOBUS.PL - Opublikowano: 13.12.2019 17:00:19
MPK Kraków bez 50 elektrobusów przegubowych. Ceny...

Kolejny elektrobusowy przetarg pada ofiarą piątku, 13-go? Krakowskie MPK unieważniło przetarg na dostawę 50 przegubowych pojazdów z takim napędem. Powód ten sam co w Toruniu. Brak możliwości zwiększenia budżetu

Kolejny elektrobusowy przetarg pada ofiarą piątku, 13-go? Krakowskie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji unieważniło przetarg na dostawę 50 przegubowych pojazdów z takim napędem. Powód ten sam co w Toruniu. Brak możliwości zwiększenia budżetu.

Przypomnijmy, że krakowskie zamówienia obejmuje dostawę: 

  • 50 sztuk autobusów przegubowych z napędem elektrycznym wraz z wyposażeniem elektronicznym;
  • 50 sztuk dedykowanych do każdego autobusu przegubowego urządzeń ładujących za pośrednictwem złącza plug-in 

Szczegółowo o wymagania oraz zasadach oceny ofert, na które postawiło krakowskiego MPK pisaliśmy tutaj. Natomiast jako pierwsi poinformowaliśmy, że o zamówienie postanowili zawalczyć dystrybutor autobusów Mercedes, a więc EvoBus Polska oraz Solaris. Więcej tutaj.

Budżet i ceny
MPK na całe zamówienie przygotowało budżet w wysokości 158 670 000 PLN brutto. Wychodzi więc średnio 2 580 000 PLN netto za elektrobusa z ładowarką, a wiec tyle samo ile szacunkowa wartość zamówienia. Jak więc widać potwierdziło się, że MPK liczyło na warszawski rabat. Niestety to się nie udało, ale nie trudno się dziwić. Warszawski przetarg odbywał się w zupełnie innych okolicznościach, inne też były czynniki, które budowały ofertę. A zatem nic dziwnego, że obie otwarte 13 listopada propozycje przewyższały krakowskie szacunki.

Tańszy był Solaris. Propozycja producenta "jamników" za całe zadanie wyniosła 165 435 000 PLN brutto. Cena za Nowego Urbino 18 electric w wersji krakowskiej to 2 616 000 PLN netto. Z kolei jedna ładowarka plug-in od Ekonergetyki miałaby kosztować MPK 74 000 PLN netto. Solaris zaoferował przy takich cenach po 37 miesięcy gwarancji całopojazdowej oraz na trwałość baterii. Było to podejście zachowawcze, ale jak widać w jakimś stopniu uwzględniające możliwości finansowe krakowskiego przewoźnika.

Drugi oferent był największą niespodzianką tego przetargu. EvoBus postanowił skorzystać z szansy jaką dało MPK w warunkach udziału. A skoro niespodzianki działają jak efekt domino, to należało podkreślić chyba tą najważniejszą. 

EvoBus zaoferował po raz pierwszy w Polsce Mercedesy eCitaro G. Cena za nie to również ciekawy punkt widzenia na sposób ofertowania. EvoBus za całość zaoferował 186 818 550 PLN brutto. Cena za jednego eCitaro G wyniosła 2 953 000 PLN netto. Dystrybutor "gwiazd" również postawił na ładowarki Ekoenergetyki. Cena jednego urządzenia to 84 700 PLN netto. Do tego dochodziło 61 miesięcy gwarancji całopojazdowej oraz na baterie.

Akcja: Unieważnienie
Czekaliśmy więc na rozstrzygnięcie. To zapadło dziś, czyli po miesiącu od otwarcia. Postępowanie zostało unieważnione. MPK bowiem poinformowało, że nie ma możliwości zwiększenia budżetu. Informacja ta jednak ma swoje drugie dno. Dalej zagadką pozostaje kto byłby górą, gdyby jednak przewoźnik dążył do rozstrzygnięcia.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
MPK Kraków
Mercedes
EvoBus
Solaris
Ekoenergetyka
elektrobus
ładowarka