TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

MPK Kraków jutro włączy do ruchu 38 Nowych Urbino 18!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 18.07.2018 19:11:04
fot. MPK Kraków

MPK w Krakowie jest w posiadaniu kolejnych Nowych Urbino 18. Jutro przewoźnik oficjalnie zaprezentuje autobusy i wprowadzi je do ruchu. Niewiele zabrakło aby pierwsza dwusetka rodziny Nowego Urbino padła w historycznej stolicy Polski.

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Krakowie jest w posiadaniu kolejnych Nowych Urbino 18. Jutro przewoźnik oficjalnie zaprezentuje autobusy i wprowadzi je do ruchu. Niewiele zabrakło aby pierwsza dwusetka rodziny Nowego Urbino padła w historycznej stolicy Polski.

Kolejne przegubowe “jamniki" krakowski przewoźnik zamówił w listopadzie 2017 roku. MPK będzie je przez osiem lat leasingować od Millenium Leasing, a po upływie tego okresu wykupi pojazdy stając się ich właścicielem. Transakcja opiewa na 61 030 821 PLN netto, co daje jednostkową cenę na poziomie 1 606 074,2 PLN netto.

Nowe Urbino 18, których komplet jest już w Krakowie spełniają wszystkie wymagania MPK. Autobusy umożliwiają podróż ok. 145 pasażerom. 40 osób ma zagwarantowane podróżowanie na fotelach typu Ster 8MU Ultra Light. 16 siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi. Jako ciekawostkę należy uznać zastosowanie kolejny raz w krakowskiej wersji Nowego Urbino 18 układu "prezesowskiego" na prawym przednim nadkolu.

Na pokład autobusu można się dostać dzięki czterem wejściom w układzie 2-2-2-2. Jednak w porównaniu z ubiegłorocznymi dieslami inaczej rozwiązano kwestię drzwi. MPK spodobało się rozwiązanie w elektrycznych i hybrydowych “jamników". Solaris na życzenie przewoźnika zastosował drzwi firmy Ventura. Pierwsze są otwierane do środka, natomiast pozostałe są odskokowo-przesuwne.

Autobusy są napędzane silnikami diesla spełniającymi normę Euro 6. Jednostka napędowa to DAF MX-11. Ma ona 10,8 l pojemności skokowej, moc 369 KM i osiąga 1600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zblokowaną ją zapewne z automatyczną sześciobiegową skrzynią biegów typu ZF Ecolife. Dodatkowo aby Nowe Urbino 18 były ekonomiczne Solaris zastosował kolejny raz dla Krakowa moduł rekuperacyjny. Powinno to zapewnić kilkuprocentowe oszczędności w zużyciu paliwa.

Naturalną wentylację zapewnia 11 przesuwnych okien oraz umieszczone nad sufitem wentylatory nadmuchowe. Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana przy pomocy dwóch urządzeń, najprawdopodobniej produkcji firmy Spheros. Kierowca ma do dyspozycji niezależną klimatyzację kabiny.

Dodatkowe udogodnienia to monitoring oraz gniazdka USB. Autobusy przystosowano do montażu automatów biletowych. Tablice LED oraz LCD przeznaczone do wyświetlania treści informacji pasażerskiej dostarczyła firma RG, wszystkie informacje pochodzą z komputera pokładowego firmy Trapeze który jest podłączony do systemu dyspozytorskiego tejże firmy w MPK Kraków. Komputer Trapeze steruje również kasownikami, biletomatem i wygłasza głosowe zapowiedzi następnych przystanków. Generalnie cały info-system składa się z czterech zewnętrznych wyświetlaczy diodowych o wysokiej rozdzielczości oraz trzech wewnętrznych tablic LCD. Dwie są o przekątnej 23" i umiejscowiono je tuż przed przednim zwisem oraz za przegubem. Ostatnia 38" (tzw. "e-korale") została zamontowana po prawej stronie między pierwszymi a drugimi drzwiami. Nie zabrakło oczywiście głosowych zapowiedzi przystanków.

MPK Kraków pozostanie dalej największym użytkownikiem pojazdów z rodziny Nowego Urbino. Spółka ma na stanie aż 194 autobusy z tej serii. Niewiele więc zabrakło a przewoźnik stałby się pierwszym klientem Solarisa, który posiada ponad 200 egzemplarzy z jego najnowszej autobusowej rodziny. Ale co się nieco odwlecze to nie uciecze.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
MPK Kraków
Solaris
Millenium Leasing
wynajem
leasing
  • Krzysztof Krupa – 18.07.2018

    Wszystko super ale gdzie są Solarisy Urbino 12 III gen. HYBRID które miały przyjechać w czerwcu?

  • Marcin Pinkosz – 18.07.2018

    Jak wygląda układ siedzień "prezesowski"?

  • Robert Bojke – 19.07.2018

    Drzwi przesuwne to juz badziewne, ale co dopiero od ventury. Naprawde nic gorszego nie mozna bylo juz sobie zamowic..

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.