Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MPK Kraków z kolejnymi Autosanami SanCity 9LE

infobus
27.12.2018 13:00
0 Komentarzy

Do Krakowa dostarczane są niskowejściowe Autosany SanCity 9LE. Całe zamówienie dla krakowskiego MPK obejmuje 10 autobusów tego typu. Dołączą one do 15 małych „bocianów” eksploatowanych w krakowskiej komunikacji miejskiej od grudnia 2016 r.

Dostawy to efekt umowy podpisanej między krakowskim przewoźnikiem a producentem z Sanoka w marcu. Kontrakt opiewał na kwotę 10 381 200 PLN brutto. A to dawało cenę jednostkową na poziomie 844 000 PLN netto za SanCity 9LE. Dziewięciometrowe „bociany” miały pojawić się w Krakowie we wrześniu. Autosan złapał jednak opóźnienie i dostawy rozpoczęto dopiero w tym miesiącu.

Każdy z niskowejściowych autobusów wyposażony jest w wysokoprężny silnik Cummins ISB4.5E6 210B. To jednostka o pojemności skokowej 4,46 l, która spełnia normę Euro 6. Silnika ma 155 kW mocy i osiąga 760 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Został zblokowany z automatyczną skrzynią biegów Allison T280R.

Jeden krakowski Autosan Sancity 9LE może przewieźć maksymalnie 63 pasażerów, w tym 15 na miejscach siedzących. Pojazdy mają klimatyzację, automat biletowy z możliwością zapłaty monetami i kartą, kamery oraz nowoczesny system informacji pasażerskiej firmy R&G Plus z Mielca. W środku nie zabrakło także portów USB, dzięki którym podczas podróży można doładować baterie smartfonów.

Łącznie po Krakowie będą jeździć 33 małe Autosany. Najstarszych siedem autobusów- jeszcze ze starą stylistyką nadwozia- dostarczono MPK dziewięć lat temu. W 2011 krakowskim przewoźnik zakupił jednego SanCity 9LE już w wersji po faceliftingu. Na kolejne 15 trzeba było czekać aż do końcówki 2016 roku.

Komentarze