Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MPK Łódź modernizuje bazę na Limanowskiego [WIZUALIZACJE]

infobus
20.08.2018 15:30
0 Komentarzy

Łódzkie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne modernizujeswoją zajezdnię przy ul. Limanowskiego. Na “pierwszy ogień” poszła nowa halaserwisowa. Ponad 830 kolumn o łącznej długości 3,7 km zostanie wbitych w ziemięw ciągu dwóch tygodni. To początek wielkiej modernizacji jednej z dwóch autobusowychzajezdni miejskiego przewoźnika.

Dotychczasowe hale przeglądowo – naprawcze oraz budynek biurowyzostaną wyburzone. Za budowę nowych obiektów odpowiedzialne będzie konsorcjum firmALSTAL Grupa Budowlana i AGB Budownictwo. Podczas modernizacji zajezdnia przylimanowskiego Limanowskiego będzie cały czas funkcjonować. Codziennie będzie zniej wyjeżdżać na trasy 180 autobusów. Przypomnijmy, że umowę z wykonawcąpodpisano 30 maja. Wartość umowy to 73,7 mln zł (całkowity koszt inwestycjiokoło 80 mln zł brutto).

Prace budowlne mają być prowadzone przez 24 miesiące i przebiegaćw następujących etapach:

  • Wyburzenie małej hali przeglądowej.
  • Rozpoczęcie budowy wiaty dla autobusów elektrycznych, która docelowo ma stanowić osłonę dla około 80 pojazdów.
  • Oddanie do użytku nowej hali serwisowej.
  • Wyburzenie starej hali przeglądowo – naprawczej.
  • Wykonanie portierni od strony ul. Limanowskiego.
  • Budowa stacji paliw.
  • Budowa siedziby Zakładu Przewozu Osób Niepełnosprawnych oraz wiaty dla 28 busów ZPON
  • Rozbiórka obecnej stacji paliw.

Rozpoczęcie budowy nowej hali serwisowej, w której będzie 25stanowisk do obsługi autobusów i myjnia. Budynek będzie mieścił również stacjękontroli pojazdów i część administracyjną. Powstaną w nim warsztaty,magazyny, dyspozytornia, pomieszczeniadla kierowców oczekujących na pracę, stołówka, szatnie oraz biura. Budynekbędzie miał dwie kondygnacje, a jego powierzchnia użytkowa to ok. 7 500 m kw.

Obecnie firma ALSTAL (wykonawca prac) wzmacnia podłoże gruntowepod fundamenty poprzez kolumny piaskowo – żwirowe i żwirowo – betonowe (długość 3,3 m – 9,8 m).Równocześnie ALSTAL buduje w pobliżu zbiornik retencyjny. Pomimo tych praczajezdnia cały czas funkcjonuje, ponieważ wcześniej stworzono nowe miejsca parkingowe dlaautobusów tuż przy ul. Limanowskiego (w miejscu dawnego biurowca i parkingudla samochodów osobowych).

W zajezdni postępują również prace rozbiórkowe. Dotychczasowybudynek biurowy z charakterystycznym wykuszem został już zburzony. Obecnie trwarozbiórka jednej z hal serwisowych, zwanej halą Volvo. Zdemontowane zostały wniej elementy instalacji oraz wyposażenia i prowadzona jest rozbiórka dachu. Wnajbliższym czasie rozpocznie się demontaż elewacji oraz konstrukcji stalowejbudynku.

Modernizacja zajezdni przy Limanowskiego to jeden z elementówambitnej strategii MPK Łódź. Głębowa przebudowa obejmie także bazy tramwajowe spółkina Chocianowicach i Telefonicznej. Warto przy tym podkreślić, że na ostatniązajezdnię z Tramwajowej trafi zakład techniki MPK. W efekcie to tam będąwykonywane remonty i gruntowne przebudowy wagonów.
Realizacja tych przedsięwzięć ma kosztować według szacunkówłódzkiego przewoźnika ok. 160 mln zł. Spółka inwestycje chce sfinansować ztrzech źródeł. Przede wszystkim będą to środki ze sprzedaży nieruchomości przyTramwajowej oraz dofinansowanie unijne. W ten sposób MPK ma pozyskać ok. 110mln zł. Do domknięcia projektu brakuje jednak ok. 50 mln zł. Spółka liczy na domknięcie finansowania dzięki dokapitalizowaniudodatkowymi funduszami przez miasto.

Komentarze