TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

MPK Łódź o testach hybrydowego Citaro G C2 [FILM]
INFOBUS.PL - Opublikowano: 07.11.2019 15:00:11
MPK Łódź o testach hybrydowego Citargo G C2 [FILM]

Nie tylko jest ekologiczny, ale również potrafi sam wyhamować przed przeszkodą. Właśnie taki autobus przez niemal miesiąc testuje MPK Łódź. Do 2 grudnia Mercedes Citaro G C2 Hybrid ma kursować na liniach 70, 65 i 52.

Nie tylko jest ekologiczny, ale również potrafi sam wyhamować przed przeszkodą. Właśnie taki autobus przez niemal miesiąc testuje MPK Łódź. Do 2 grudnia Mercedes Citaro G C2 Hybrid ma kursować na liniach 70, 65 i 52.

"Pojazd będzie testowany przez trzy tygodnie listopada kolejno na liniach 70, 52 i 65" – tłumaczył Expressowi Ilustrowanemu prezes MPK, Zbigniew Papierski. – "Jeśli oszczędności na paliwie okażą się na tyle duże, że warto będzie zainwestować, będę zabiegał o to, aby takie autobusy pojawiły się w naszej flocie." 


Jak działa hybrydowy C2?
Pomiędzy silnikiem spalinowym, a automatyczną skrzynią biegów zabudowany jest elektryczny silnik tarczowy. Ten dodatkowy silnik w trakcie wyhamowywania autobusu pełni funkcję generatora, przetwarzając energię pochodzącą z hamowania silnikiem w prąd (podczas hamowania i po zwolnieniu pedału gazu). Wytworzony prąd zostaje zmagazynowany w superkondensatorach. Moc silnika elektrycznego osiąga 14 kW i 220 Nm momentu obrotowego.

Bez technologii hybrydowej tak duża energia pozyskiwana w fazie rekuperacji byłaby tracona, a nowy Citaro G Hybrid wykorzystuje ją, przede wszystkim podczas ruszania autobusu. Silnik elektryczny wspomaga silnik diesla dodatkowym momentem obrotowym. Dzięki temu silnik spalinowy potrzebuje mniejszej mocy by ruszyć z miejsca, oszczędzając tym samym zużycie paliwa, wydłużając jednocześnie żywotność silnika.

W Mercedes-Benz Citaro G Hybrid został zastosowany asystent kierowcy, system Preventive Brake Assist wspomagający kierowcę, gdy zajdzie taka konieczność. Jest to zupełna nowość w segmencie autobusów miejskich. Jego główna zasada działania polega na tym, że w sytuacjach wyjątkowych, gdy np. na jezdni nagle pojawi się pieszy, system ostrzega o tym kierowcę oraz automatycznie inicjuje częściowe lub pełne hamowanie autobusu.

Kolejnym innowacyjnym rozwiązaniem w zakresie poprawy bezpieczeństwa jest system Sideguard Assist wspomagający kierowcę podczas skręcania. Zastosowanie dwóch czujników radarowych pozwala na monitorowanie przestrzeni po prawej stronie autobusu. Kierowca ostrzegany jest podczas manewru skręcania o możliwości wystąpienia kolizji z nadjeżdżającymi cyklistami, samochodami, poruszającymi się pieszymi, jak również przeszkodami stacjonarnymi.

W autobusie może podróżować jednocześnie 41 pasażerów na miejscach siedzących i 94 na miejscach stojących.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
MPK Łódź
Mercedes
EvoBus
hybryda
test
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.