TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

MPK-Łódź z ofertami na e-bazę, transformator i ładowarki
InfoBus.pl - Opublikowano: 03.07.2020 13:00:36
MPK-Łódź z ofertami na e-bazę, transformator i ładowarki; fot. MPK-Łódź

24 czerwca MPK-Łódź otworzyło oferty w przetargu na budowę wiaty z miejscami postojowymi dla elektrycznych autobusów. Z kolei dzisiaj poznaliśmy oferentów ładowarek.

24 czerwca MPK-Łódź otworzyło oferty w przetargu na budowę wiaty z miejscami postojowymi dla elektrycznych autobusów oraz stacji trafo.

Z kolei dzisiaj – 3 lipca - poznaliśmy oferentów ładowarek.

Cztery przetargi

Droga łódzkiej spółki do elektromobilności, jak na razie idzie zgodnie z planem. Kierunek wytyczają trzy przetargi:

  • pierwszy - dotyczy budowy głównej wiaty w Zajezdni Limanowskiego;

  • drugi - dotyczy dostawy ładowarek. Największa stacja do ładowania stanie - tak samo jak wiata - w modernizowanej właśnie zajezdni przy ul. Limanowskiego. Mniejsze stacje pojawią się na krańcówkach: Janów, Retkinia (Maratońska), Szczecińska, pl. Mikulskiego, Dworzec Fabryczny, Retkinia Kusocińskiego;

  • trzeci – na kontenerową stację transformatorowa wraz z elektroenergetyczną siecią kablową. Jej budową jest zainteresowanych 9 firm, abudżet MPK to ok. 7, 3 mln zł brutto. Żadna ze złożonych ofert nie przekracza tej kwoty. Ich otwarcie nastąpiło 26 czerwca.

  • czwarty - zakupu 17 elektrycznych autobusów, gdzie najnowsza data otwarcia ofert to 7 lipiec, a jego SIWZ omówiliśmy TUTAJ. Przypomnijmy, że MPK-Łódź na realizację całej inwestycji ma ok. 65 mln zł. Unijne dofinansowanie (o które spółka musiała ostro walczyć) wyniesie ok. 45 mln zł. Od momentu podpisania wszystkich umów do wyjazdu pierwszych łódzkich elektrobusów ma minąć ok. 1,5 roku.

10 ofert na bazę

W zamówieniu na miejsce postojowe dla e-busów wpłynęło aż 10 ofert, w tym 6 zmieściło się w budżecie ustalonym na nieco ponad 6 mln zł. Czyli MPK-Łódź ma tutaj powody do zadowolenia.

Najniższą złożyła firma Ambro z Radomska - nieco ponad 4,5 mln zł, a o 100 tys. zł więcej zażyczyło sobie przedsiębiorstwo Stalbud z Brzózy Stadnickiej.

Wszystko wskazuje na to, że jedna z tych firm wybuduje łódzką e-wiatę. Zadaszony obiekt ma mieć ponad 6 tys. m2 i pomieścić ponad 70 pojazdów.

2 oferty na ładowarki

Dwa podmioty chcą dostarczyć ładowarki do 17 autobusów elektrycznych, które wkrótce zakupi MPK – Łódź. To:

  • konsorcjum firm Ekoenergetyka – Polska I Westa Building na kwotę ok. 7, 1 mln zł brutto,

  • Medcom I Technitel Polska na kwotę ok. 7,4 mln zł brutto

Z kolei kwota przeznaczona przez MPK-Łódź na to zadanie, to ok 6,67 mln zł, czyli obie propozycje są ponad budżetem.

Przetarg obejmuje dostawę i montaż stacji szybkiego ładowania na 6 pętlach autobusowych, dostawę i montaż stacji wolnego ładowania na terenie zajezdni autobusowej przy ul. Limanowskiego 147/149, dostosowanie 6 pętli autobusowych do montażu stacji szybkiego ładowania autobusów wraz z niezbędną infrastrukturą i jej podłączeniem do sieci energetycznej (w formule: "Zaprojektuj i wybuduj") oraz objęcie kompletnym systemem telemetrycznym wszystkich stacji ładowania.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
ładowarki
zajezdnia
elektrobus
MPK Łódź
Ekoenergetyka
Medcom