TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

MPK Łomża wybiera 2 minibusy od WOWO. Karsany Jest?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 08.11.2018 14:30:38
MPK Łomża wybiera 2 minibusy od WOWO. Karsany Jest?

MPK w Łomży rozstrzygnęło przetarg na dostawę 2 autobusów klasy MINI. Z dwóch ofert, które otrzymał przewoźnik tylko jedna była rozpatrywana. Pozostaje tylko pytanie jakie minibusy dostarczy do Łomży białostockie WOWO.

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji w Łomży rozstrzygnęło przetarg na dostawę 2 autobusów klasy MINI. Z dwóch ofert, które otrzymał przewoźnik tylko jedna była rozpatrywana. Pozostaje tylko pytanie jakie minibusy dostarczy do Łomży białostockie WOWO.

Przypomnijmy, że minibusy, których chce łomżyński przewoźnik muszą być jednej marki i w danym typie identyczne pod względem konstrukcyjnym, parametrów technicznych, kompletacji i wyposażenia. Pojazdy muszą być wyprodukowane nie wcześniej niż w 2017 r. Dodatkowym obostrzeniem jest wymóg, aby autobusy były wyprodukowane nie wcześniej niż 12 miesięcy przed dostawą oraz nie mieć przebiegi nie większe niż 10 000 km.

MPK interesują pojazdy z nadwoziami o długości 5,5 – 6 m i szerokie na 2 – 2,55 m. Muszą być wysokie na 2,7 - 2,9 m. Każdy pomieści min. 20 pasażerów, w tym min. 10 na miejscach siedzących. Przynajmniej 5 osób ma mieć możliwość podróży na stojąco. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez jedną parę dwuskrzydłowych drzwi.

Minibusy muszą być napędzane silnikami diesla. Jednostki muszą spełniać min. normę Euro 5 oraz być nie słabsze niż 120 KM. MPK daje oferentom pełną dowolność w doborze skrzyni biegów. Z kolei układ jezdny ma być oparty na dwóch niezależnych osiach.

Autobusy muszą być klimatyzowane za pomocą agregatów o mocy min. 12 kW. Przewoźnik wymaga, aby były one objęte min. dwuletnią gwarancją całopojazdową. Mają one zostać dostarczone do Łomży w ciągu maksymalnie 20 dni od podpisania umowy.

Łomżyński przewoźnik na oferty czekał do końca października. Na zakupy miał przygotowane 490 000 PLN brutto. To oznacza, że koszt pozyskania jednego minibusa przyjęto na poziomie 199 187 PLN netto. Dwie oferty, które otrzymało MPK zmieściły się w tych szacunkach. Okazały się one być dosyć ciekawe.

Pierwszą przedstawiła firma WOWO z Białegostoku. Jej propozycja opiewa na 457 830,60 PLN brutto. Daje to cenę za minibusa w wysokości 186 100 PLN netto. Zagadką pozostaje pojazd, który zaoferowano łomżyńskiemu MPK.

Tańszą ofertę przedstawiła firma Truck Export-Wynajem z Warszawy. Opiewa ona na kwotę 440 094 PLN brutto. Daje to więc cenę za minibusa w wysokości 178 900 PLN netto. W tym przypadku również niewiadomą są małe autobusy, które zaoferowano dla MPK.

Przewoźnik potrzebował kilku dni by rozstrzygnąć przetarg. Werdykt poznaliśmy przedwczoraj, 6 listopada. MPK rozpatrywało tylko jedną ofertę. Okazało się, że tą przedstawiło WOWO. Propozycja Truck Export-Wynajem została odrzucona co oznacza, że była ona niezgodna z warunkami określonymi przez MPK.

Pozostaje więc czekać na podpisanie umowy i szybką dostawę. Co się pojawi w Łomży? Teoretycznie wydaje się, że może chodzić o Karsany Jest. Ale poczekajmy jeszcze chwilę.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
MPK Łomża
WOWO
Truck Export-Wynajem
Karsan
  • Paweł Pasternak – 08.11.2018

    W tym zdaniu jest błąd. Powinno być: Karsany Są? :D

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.