TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

MPK Siedlce wybierze Autosana?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 03.07.2017 16:36:39 18 komentarzy
fot. Autosan

Do dziś siedleckie MPK czekało na oferty w przyspieszonym przetargu na dostawę dwóch nowych autobusów klasy MAXI. Przewoźnik otrzymał jedną propozycję i mieści się ona w założonym przez niego kosztorysie. Czy będziemy mieli szybką akcję-akceptację z nową marką we flocie spółki w roli głównej?

MPK Siedlce drugi raz w tym roku podeszło do próby zakupienia nowych autobusów. Poprzedni przetarg został anulowany. Jedyna oferta, którą przedstawił EvoBus Polska proponując standardowe Conecto LF opiewała na 2,33 mln zł brutto, co dawało cenę jednostkową 949100 zł netto za autobus. Przewoźnik z Siedlce tymczasem dysponował środkami w wysokości 1,943 mln zł brutto na dwa pojazdy.

Szybko jednak ogłoszono nowy przetarg. Spółkę dalej interesowały dwa pojazdy klasy MAXI z nadwoziami o długości 11,8 – 12,2 m, szerokości 2,5 – 2,55 m i wysokości do 3,1 m. Miały umożliwiać one podróż przynajmniej 90 pasażerom, w tym 25 – 29 na miejscach siedzących. Osiem foteli ma być dostępnych z niskiej podłogi. Wejście na pokład ma być możliwe przez trzy pary drzwi w układzie 2-2-2, każde o prześwicie minimum 1200 mm.

Autobusy mają być napędzane silnikami diesla, które spełnią normę Euro 6. Muszą to być jednostki o pojemności 6,6 – 10,5 l, 200 – 240 kW mocy oraz z maksymalnym momentem obrotowym nie mniejszym niż 1082 Nm. Silniki mają być zblokowane z automatycznymi minimum czterobiegowym skrzyniami biegów.

Do dziś MPK czekało na oferty. Otrzymało jedną, którą przedstawił Autosan. Producent dostawę dwóch egzemplarzy modelu Sancity 12LF 1936512 zł brutto. Daje to cenę jednostkową za autobus w wysokości 787200 zł netto. Jest to bardzo korzystna propozycja pod względem kosztowym.

Przewoźnik zwiększył nieco budżet przeznaczony na zakup nowych pojazdów. Wzrósł on do 2017200 zł brutto. Oznacza to, że był gotów zapłacić za jeden autobus 820000 zł netto.

Propozycja Autosana pod względem ceny nie jest zaskakująca i wpisuje się w strategię powrotu firmy w segment miejski. Taktyka polega na zdobywaniu małych zamówień, które mają w przyszłości pozwolić na zdobycie referencji, które umożliwią walkę o większe kontrakty.

Pozostaje jeszcze kwestia czy siedlecka oferta Autosana jest poprawna. Jej wybór przez MPK będzie powiewem nowości wśród i tak już mocno różnorodnej floty przewoźnika.


Sprawdź też:
MPK Siedlce
Autosan
przetarg
tabor
  • olo – 03.07.2017

    BRAWO AUTOSAN!!!!TERAZ WALCZCIE O POznań bo POznaniacy mają dość złomu z OBlechowa

  • Paweł – 03.07.2017

    Szajs to robią w Autosanach dziecko drogie

  • TomTom – 03.07.2017

    Cóż, autobusy dostaną znacznie taniej niż zapłaciliby za Conecto, Lion'sy czy Urbino 12. Zobaczymy czy opłaci się to w dłuższej perspektywie czasowej. Dobrze, że zamówienie zdobywa krajowy producent (pod tym kątem najgorszym wyborem jest Conecto, bo Lion'sy, Scanie i Volvo powstają w Polsce)

  • Edi – 03.07.2017

    Paweł, szajs to masz w swoim zabetonowanym mózgu. Nowe Autosany są porządnie wykonanymi pojazdami.

  • Wszechpolak – 03.07.2017

    Brać, toż to prawie za darmo! Na pochybel Niemcom i Turkom!

  • Wroc – 03.07.2017

    No i super, mocno kibicuje sanockiej fabryce. Na prawdę nie mają się czego wstydzić. Jechalem swojego czasu w Lublinie, to wiem. Jeszcze sporo duzych przetargów jest do wygrania, po zdobyciu doświadczenia...

  • FK – 03.07.2017

    Tylko produkt KRAJOWY !!!
    Brawo MPK, brawo AUTOSAN.
    I tak trzymać.

  • tak – 03.07.2017

    @olo: potrzebujesz doktora i to na cito człowieku.
    @paweł, tomtom: dokładnie, wyjdzie w eksploatacji później, czy warto było.
    @edi: bierz połowę albo wcale, dobrze ci radze.
    @fk: autosan jest na dnie, więc ciesz sie póki możesz.

  • dd – 03.07.2017

    @tak Po co śmiecisz trolu? Każdy ma swoje zdanie, twoje rojenia i fobie tego nie zmienią.

  • derkacz – 03.07.2017

    Brawo Autosan !!

  • haha – 03.07.2017

    @dd: właśnie pokazałeś, kto tutaj ma "rojenia i fobie" :)

  • Tarnowianin – 03.07.2017

    @TomTom: co z tego, że Lion'sy, Scanie i Volvo powstają w Polsce skoro cały dochód z tego jest pobierany przez zagraniczne konsorcja tj. MAN, Volvo i Scania i podak odprowadząją w swoich krajach. Głupie myślenie.

  • TomTom – 03.07.2017

    @Tarnowianin
    Jasne, że podatki idą do Niemiec/Szwecji, ale te autobusy są przynajmniej składane w Polsce i kupno takiego pojazdu daje pracę np. w Słupsku. Lepsze to niż nic, a podejrzewam, że część komponentów też kupuje się na miejscu a nie sprowadza z Chin czy Niemiec. Przy kupnie Conecto pieniądze i tak idą do Niemiec, ale montaż wykonywany jest w Turcji.

  • CNG FAN – 04.07.2017

    Panowie nie ma dziś w Polsce prawdziwie polskiej fabryki !
    Ci którzy siedzą w komunikacji wiedzą o czy mówię. Nawet polski Autosan bazuje na komponentach sprowadzanych z zagranicy, a tak naprawdę polskie to jest w nim :
    - kratownica (pomysł i realizacja ) bo stal to juz nie wiadomo czy nie chińska bo tańsza
    - panele boczne
    - szyby ( polskie Glaspo )
    Reszta wszystko jest sprowadzane:
    - silnik Cumins
    - skrzynia Voith (Niemcy)
    - zawieszenie przód ZF (Niemcy)
    - most napędowy ZF
    Tak że opowiadania o rodzimym produkcie są wyolbrzymione.
    Jeśli mówicie o pozostałych fabrykach w Polsce to powiem tak podatki pozostają w kraju, praca dla nas w nich jest, jedynie zyski wychodzą poza kraj.

  • kibic – 04.07.2017

    TomTom i Tarnowianin, czy wy macie pojęcie jak funkcjonuje system podatkowy? jakie to podatki płacą firmy motoryzacyjne zlokalizowane w Polsce za granicę? Jest zazwyczaj transfer zysku, jeżeli ten zysk nie jest reinwestowany na miejscu, więc nie piszcie bzdur. Natomiast inną sprawą są tzw. ulgi podatkowe (pod.dochodowy czy od nieruchomości)
    dla inwestorów np. w specjalnych strefach ekonomicznych.

  • gienek – 04.07.2017

    Mam nadzieję, że w MZK Konin nie wygra lub nawet nie złoży oferty Autosan. Po jazdach próbnych jako pasażer mam tego złomu serdecznie dość.

  • dd – 05.07.2017

    Widzę, że bardzo boli co poniektórych osłów, ze Autosan wstaje z kolan, jakiś tak, haha, gienek. To dobrze. Wyjcie sobie, a karawana jedzie dalej. A nowe Autosany są OK.

  • m. – 07.07.2017

    Te 2 Autosany mogłyby zastąpić dwa najstarsze Volvo BL z 1999 (MPK kupiło je jako nowe i były to pierwsze LE w Siedlcach). Ale będzie wymieszane nieźle: Volvo BL15, 700/7700, MANy od NG i NL 2.gen po Lion's City A21, A37 i M. Do tego kilkanaście Conecto LF oraz kilka Jelczyków Edi. No i ten najstarszy, odremontowany, zabytkowy, ale używany na rzadkich liniach 120M. I teraz wchodzą te SanCity. Ale co tam! Super byłoby, gdyby je kupili.

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.