TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

MZK Jastrzębie-Zdrój szuka operatora na linie w Czerwionce-Leszczynach
INFOBUS.PL - Opublikowano: 08.01.2019 16:30:45
MZK Jastrzębie-Zdrój szuka operatora na linie w Czerwionce-Leszczynach

Międzygminny Związek Komunikacyjny w Jastrzębiu-Zdroju ogłosił przetarg na pięcioletnią obsługę kilku linii autobusowych. Obecnie obsługuje je jastrzębski PKM, dla które utrata tego zlecenia może być bardzo bolesna.

Międzygminny Związek Komunikacyjny w Jastrzębiu-Zdroju ogłosił przetarg na pięcioletnią obsługę kilku linii autobusowych. Obecnie obsługuje je jastrzębski PKM, dla które utrata tego zlecenia może być bardzo bolesna.

Od dziś MZK szuka operatora na liniach obejmujących obszar gminy Czerwionka – Leszczyny oraz częściowo Żor. Chodzi w sumie o dwanaście połączeń oznaczonych jako 307, 308A, 308B, 308C, 309, 310, 311A, 311B, 311C, 312, 312A i 313. Nowy kontrakt na ich obsługę będzie obowiazywał przez pięć lat. Roczna praca eksploatacyjna ma wynieć ok. 890 000 wzkm, co oznacza ok. 4,45 mln wzkm w takcie obowiązywania umowy. Nie wiadomo jednak jaki jest minimalny gwarantowany zakres przewozów, gdyż jastrzębski związek jeszcze nie opublikował SIWZ.

Przewozy mają być realizowane przynajmniej 15 autobusami. Najwięcej, bo 14 sztuk ma być typu B. Mają to być pojazdy o maksymalnej długości do 12,5 m i pojemności powyżej 80 miejsc. Autobusy mają spełniać normę czystości spalin co najmniej EURO 5 i być nie starsze niż z 2013 roku.

Do tego dojdzie jeden autobus typu C. Będzie to pojazd o minimalnej długości od 7,5 m i pojemności co najmniej 35 miejsc. Również musi spełniać normę czystości spalin co najmniej EURO 5, jednak w przeciwieństwie to taboru B moze być o rok starszy, czyli wyprodukowany nie wcześniej niż w 2012 roku. Do tego operator musi podstawić autobusy rezerwowe, jednak MZK nie precyzuje jaka ma być ich minimalna liczba.

Ogłoszenie o zamówieniu nie obfituje w więcej szczegółów, choć z jednym wyjątkiem. Termin składania ofert mija 18 lutego.

Obecnie wspomniane linie obsługuje PKM Jastrzębie-Zdrój. Przewoźnik jednak od trzech lat mocno ograniczył rozmiar swojej działalności. Głównie źródło utrzymania spółki to obsługa w podwykonawstwa w ramach "dużego pakietu", którego oficjalnym operatorem jest Warbus. PKM od tamtego momentu zmaga się z wieloma problemami, które znacznie utrudniają mu bieżącą działalność.

Stąd też utrata kolejnych zadań może być dla przewoźnika bolesna w skutkach. A w konkurencji z prywatnymi przewoźnikami o linie w Czerwionce-Leszczynach spółce łatwo nie będzie.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
linie
MZK Jastrzębie-Zdrój
PKM Jastrzębie-Zdrój
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.