TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

MZK Konin z siódmym elektrobusem od Solarisa?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 29.11.2019 17:00:27
MZK Konin z siódmym elektrobusem od Solarisa?

Wygląda na to, że Solaris dostarczy siódmy elektrobus dla Konina. Oferta producenta z Bolechowa mieści się w założeniach finansowych Miejskiego Zakładu Komunikacji. Czekamy więc na akcję-akceptację.

Wygląda na to, że Solaris dostarczy siódmy elektrobus dla Konina. Oferta producenta z Bolechowa mieści się w założeniach finansowych Miejskiego Zakładu Komunikacji. Czekamy więc na akcję-akceptację.

Co i jak?
Przypomnijmy, że przedmiotem zamówienia jest dostawa dla konińskiego MZK jednej sztuki fabrycznie nowego, wyprodukowanego w 2020 roku niskopodłogowego autobusu miejskiego, o napędzie elektrycznym. Ma to być jednoczłonowa konstrukcja o długości 11,0-12,0 m, przeznaczona do wykonywania przewozów w publicznej komunikacji miejskiej.

Pojazd musi być dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Musi umożliwiać podróż przynajmniej 60 pasażerom, w tym nie mniej niż 26 na miejscach siedzących. Min. siedem foteli ma być dostępnych z niskiej podłogi. Na pokład będzie można się dostać dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2, z których każde powinno być o prześwicie nie mniejszym niż 1200 mm.

Konińs "elektryk" ma posiadać sterowanie impulsowe. Musi posiadać jeden lub dwa silniki trakcyjne o mocy znamionowej min. 150 kW i zasadniczo min. 1100 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zestrojenie napędu ma umożliwiać optymalną dynamikę jazdy w warunkach miejskich. Elektrobus ma posiadać baterie trakcyjne lub inny typ zasobników energii, które będą miały pojemność min. 200 kWh. W trakcie gwarancji ich pojemność nie może spać poniżej 80% wartości początkowej. W przeciwnym wypadku dostawca pojazdu będzie musiał na własny koszt dokonać ich wymiany. Pojazd ma być przystosowany do ładowania przez złącze plug-in o mocy do 120 kW. 

Przestrzeń pasażerska i kabina kierowcy mają być klimatyzowane. Na dachu ma się znaleźć jeden agregat o mocy chłodniczej min. 24 kW. Wentylacja naturalna ma być zapewniona przez minimum sześć okien uchylnych, wentylatory nawiewowe oraz luki dachowe. Nie zabraknie monitoringu oraz biletomatu, który będzie przyjmował płatność jedynie w bilonie. Autobus będzie także posiadał bramki do zliczania potoków pasażerskich.

Szczęśliwa siódemka MZK i Solarisa
Dziś, 29 listopada minął termin składania ofert. MZK na zakup przygotowało 2 749 411,77 PLN brutto, a więc nieco powyżej szacunkowej wartości zamówienia. Czyli akuratna wycena. I tak się akuratnie złożyło, że jedyna oferta mieści się w szacunkach konińskiego przewoźnika.

Przedstawił ją Solaris. Producent "jamników" zaproponował za jednego bateryjnego Nowego Urbino 12 cenę 2 686 320 PLN brutto (2 184 000 PLN netto). W pakiecie mamy trzyletnią gwarancję całopojazdową. Czyli można by rzec, że cena katalogowa.

Rozstrzygnięcie to formalność. A zatem Solaris może już powoli dopisywać na swoje konto trzecie w tym roku zwycięstwo w Koninie. MZK z kolei wzbogaci się o siódmy elektrobus, który dołączy do szóstki zamówionej we wrześniu. Nie zapominajmy także o kontrakcie na sześć hybrydowych "jamników".


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też: