TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

MZK Konin z siódmym elektrobusem od Solarisa?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 29.11.2019 17:00:27
MZK Konin z siódmym elektrobusem od Solarisa?

Wygląda na to, że Solaris dostarczy siódmy elektrobus dla Konina. Oferta producenta z Bolechowa mieści się w założeniach finansowych Miejskiego Zakładu Komunikacji. Czekamy więc na akcję-akceptację.

Wygląda na to, że Solaris dostarczy siódmy elektrobus dla Konina. Oferta producenta z Bolechowa mieści się w założeniach finansowych Miejskiego Zakładu Komunikacji. Czekamy więc na akcję-akceptację.

Co i jak?
Przypomnijmy, że przedmiotem zamówienia jest dostawa dla konińskiego MZK jednej sztuki fabrycznie nowego, wyprodukowanego w 2020 roku niskopodłogowego autobusu miejskiego, o napędzie elektrycznym. Ma to być jednoczłonowa konstrukcja o długości 11,0-12,0 m, przeznaczona do wykonywania przewozów w publicznej komunikacji miejskiej.

Pojazd musi być dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Musi umożliwiać podróż przynajmniej 60 pasażerom, w tym nie mniej niż 26 na miejscach siedzących. Min. siedem foteli ma być dostępnych z niskiej podłogi. Na pokład będzie można się dostać dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2, z których każde powinno być o prześwicie nie mniejszym niż 1200 mm.

Konińs "elektryk" ma posiadać sterowanie impulsowe. Musi posiadać jeden lub dwa silniki trakcyjne o mocy znamionowej min. 150 kW i zasadniczo min. 1100 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zestrojenie napędu ma umożliwiać optymalną dynamikę jazdy w warunkach miejskich. Elektrobus ma posiadać baterie trakcyjne lub inny typ zasobników energii, które będą miały pojemność min. 200 kWh. W trakcie gwarancji ich pojemność nie może spać poniżej 80% wartości początkowej. W przeciwnym wypadku dostawca pojazdu będzie musiał na własny koszt dokonać ich wymiany. Pojazd ma być przystosowany do ładowania przez złącze plug-in o mocy do 120 kW. 

Przestrzeń pasażerska i kabina kierowcy mają być klimatyzowane. Na dachu ma się znaleźć jeden agregat o mocy chłodniczej min. 24 kW. Wentylacja naturalna ma być zapewniona przez minimum sześć okien uchylnych, wentylatory nawiewowe oraz luki dachowe. Nie zabraknie monitoringu oraz biletomatu, który będzie przyjmował płatność jedynie w bilonie. Autobus będzie także posiadał bramki do zliczania potoków pasażerskich.

Szczęśliwa siódemka MZK i Solarisa
Dziś, 29 listopada minął termin składania ofert. MZK na zakup przygotowało 2 749 411,77 PLN brutto, a więc nieco powyżej szacunkowej wartości zamówienia. Czyli akuratna wycena. I tak się akuratnie złożyło, że jedyna oferta mieści się w szacunkach konińskiego przewoźnika.

Przedstawił ją Solaris. Producent "jamników" zaproponował za jednego bateryjnego Nowego Urbino 12 cenę 2 686 320 PLN brutto (2 184 000 PLN netto). W pakiecie mamy trzyletnią gwarancję całopojazdową. Czyli można by rzec, że cena katalogowa.

Rozstrzygnięcie to formalność. A zatem Solaris może już powoli dopisywać na swoje konto trzecie w tym roku zwycięstwo w Koninie. MZK z kolei wzbogaci się o siódmy elektrobus, który dołączy do szóstki zamówionej we wrześniu. Nie zapominajmy także o kontrakcie na sześć hybrydowych "jamników".


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.