Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MZK Kutno ponawia przetarg na leasing autobusów

infobus
26.06.2019 14:00
0 Komentarzy

Miejski Zakład Komunikacji w Kutnie nie traci czasu. Spółka ponowiła przetarg na dostawę trzech autobusów klasy MIDI w formie leasingu. Termin dostawy pozostał bez zmian, co może być w skutkach ryzykowne.

Przypomnijmy, że MZK Kutno chce kupić łącznie pięć nowych „dziesiątek”. Dwa autobusy mają być za gotówkę. Aktualnie przewoźnik sprawdza ofertę Solarisa. Niepowodzeniem natomiast zakończył się przetarg na siedmioletni leasing trzech autobusów. MZK „wpadła” oferta, ale nie udało się jej otworzyć i stąd decyzja o unieważnieniu przetargu.

Przewoźnik jednak nie potrzebował dużo czasu na ogłoszenie nowego postępowania. Od dziś jeszcze raz szuka dostawcy, który wyleasinguje na siedem lat, a po po upływie tego okresu za 1% wartości brutto sprzeda autobusy MZK.

Tak jak w przypadku autobusów za gotówkę dalej mają to być reprezentanci klasy MIDI z całkowicie z niską podłogą. MZK wymaga, by były to konstrukcje z nadwoziami o długości do 10,5 m, szerokości min. 2,5 m i nie wyższe niż 3,25 m. Każdy umożliwi podróż min. 77 pasażerom, w tym nie mniej niż 20 na miejscach siedzących. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2 lub dwa w wariancie 2-2-0.

Pojazdy mają być napędzane silnikami diesla, które spełniają normę Euro 6. Muzą to być jednostki o pojemności 6,5 – 8 l. Nie mogą być one słabsze niż 200 kW i osiągać min. 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zostaną one zblokowane z automatycznymi skrzyniami biegów ze zwalniaczami hydraulicznymi. Przekładnia musi posiadać oprogramowanie umożliwiające optymalizację zużycia paliwa. Nie zabraknie oczywiście systemu detekcji i gaszenia pożaru w komorze silnika.

„Dziesiątki” mają trafić do Kutna najpóźniej przed Bożym Narodzeniem. Termin dostawy pozostał bez zmian i dalej to 20 grudnia. Warunki w zakresie gwarancji pozostały bez zmian.

Pora na warunki, bez których spełnienia nie ma mowy o prawidłowej ofercie w kutnowskim postępowaniu. Minimum w zakresie zdolności finansowej oferenta MZK określiło na 2,5 mln PLN. Warunek doświadczenia przewoźnik z Kutna uznaje za spełniony jeśli oferent w ciągu ostatnich trzech lat dostarczył przynajmniej cztery autobusy miejskie w ramach przynajmniej dwóch dostaw. Każda z nich musi być o wartości nie mniejszej niż 2,5 mln PLN. Do kompletu jeszcze wadium. Oferta musi posiadać zabezpieczenie na sumę 30 000 PLN.

Na oferty w Kutnie czekają do 9 lipca. Przyspieszona procedura zakupowa jest efektem pilnej potrzeby. Niezmiennie ocenie ofert posłużą dwa kryteria. Cena ma 60% wagi. Do 40% można wywalczyć w nieskomplikowanej ocenie technicznej.

Komentarze