TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

MZK Kutno z ofertą od Solarisa. 2 x Nowy Urbino 10,5 za gotówkę?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 11.06.2019 17:00:18
fot. Mirek Nader, poznanskie-autobusy.pl

MZK w Kutnie otrzymało jedną ofertę w przetargu na zakup dwóch nowych autobusów klasy MIDI. Jako jedyny wystartował Solaris. Jego oferta minimalnie przewyższa szacunki przewoźnika.

Miejski Zakład Komunikacji w Kutnie otrzymał jedną ofertę w przetargu na zakup dwóch nowych autobusów klasy MIDI. Jako jedyny wystartował Solaris. Jego oferta minimalnie przewyższa szacunki przewoźnika.

Kombinowany zakup
Docelowo MZK Kutno chce pod koniec roku wzbogacić się o pięć nowych autobusów klasy MIDI z silnikami diesla. Mowa bowiem o dwóch przetargach, które ogłoszono w pierwszej połowie maja. Wskutek przeprowadzenia pierwszego MZK chce za gotówkę kupić dwa autobusy. Mają one trafić do Kutna najpóźniej do 23 grudnia.

W drugim chodzi o trzy pojazdy, również klasy MIDI tyle, że w formie siedmioletniego leasingu operacyjnego wraz z wykupem autobusów po jego upływie za 1% wartości brutto. Te zasilą szybciej flotę przewoźnika. Mają mu bowiem zostać przekazane najpóźniej do 20 grudnia.

Wszystkie autobusy będą objęte identycznymi minimalnymi okresami gwarancji. W przypadku całopojazdowej potrwa ona przez 24 miesiące lub do osiągnięcia przebiegu 200 000 km przez każdy z autobusów. Rękojmia na trwałość konstrukcji nadwozia oraz poszyć ma być nie krótsza niż 144 miesiące. Z kolei gwarancja na powłoki lakiernicze potrwa co najmniej 60 miesięcy.

Zarówno w przypadku autobusów za gotówkę oraz tych z leasingu wymagania MZK są identyczne. Reprezentanci klasy MIDI mają być pojazdami z całkowicie z niską podłogą. MZK wymaga, by były to konstrukcje z nadwoziami o długości do 10,5 m, szerokości min. 2,5 m i nie wyższe niż 3,25 m. Każdy umożliwi podróż min. 77 pasażerom, w tym nie mniej niż 20 na miejscach siedzących. Przynajmniej sześć foteli musi być dostępnych z niskiej podłogi. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2 lub dwa w wariancie 2-2-0, każde o prześwicie min. 1200 mm.

Pojazdy mają być napędzane silnikami diesla, które spełniają normę Euro 6. Muzą to być jednostki o pojemności 6,5 - 8 l. Nie mogą być one słabsze niż 200 kW i osiągać min. 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zostaną one zblokowane z automatycznymi, przynajmniej czterobiegowymi skrzyniami biegów ze zwalniaczami hydraulicznymi. Przekładnia musi posiadać oprogramowanie umożliwiające optymalizację zużycia paliwa. Nie zabraknie oczywiście systemu detekcji i gaszenia pożaru w komorze silnika. Szczegółowo wymagania MZK wobec autobusów w obu przetargach opisaliśmy tutaj.

Zaczynamy od zakupu za gotówkę
Dziś, 11 czerwca minął termin składania ofert w przetargu na zakup dwóch "dziesiątek". Na ich zakup MZK przygotowało budżet w wysokości 2 091 000 PLN brutto. To oznacza, że koszt pozyskania jednego autobusu przewoźnik z Kutna przyjął na poziomie 850 000 PLN netto. Nisko, ale pamiętajmy, że autobusy będą dozbrajane w urządzenia SIP mieleckiego R&G Plus, który kupi miasto.

Jedna otwarta dziś oferta minimalnie przewyższa szacunki miejskiego przewoźnika. Przedstawił ją Solaris. Producent z Bolechowa dwa Nowe Urbino 10,5 w wersji bez elektroniki zaproponował w łącznej cenie 2 140 200 PLN brutto. Daje to cenę za autobus w wysokości 870 000 PLN netto.

Co w takiej sytuacji zrobi MZK? Wiele nie brakuje, do tego przewoźnik liczy na mimo wszystko szybką dostawę. Niewykluczone, że spółka poczeka i będzie chciała zobaczyć jakie będą ceny na trójkę z leasingu.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
MZK Kutno
Solaris
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.