Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MZK Leszno czeka na hybrydowe Volvo. Ruszyły odbiory

infobus
24.05.2019 13:00
0 Komentarzy

Leszno niedługo wzbogaci się o osiem hybrydowych autobusów Volvo. Aktualnie trwa odbiór pierwszego z nich. Dostawa będzie debiutem Volvo w Lesznie.

Przypomnijmy, że Leszno hybrydy zamówiło w październiku 2018 r. Miastu Volvo zaproponowało znane i sprawdzone 7900 hybrid. Kontrakt opiewa na 14 740 320 PLN brutto. Jeden hybrydowy 7900 będzie kosztował 1 498 000 PLN netto. Zgodnie z umową hybrydy trafią do Leszna do końca czerwca.

Spalinowo-elektrycznym Volvo w wersji leszczyńskiej może podróżować 96 pasażerów. 30 osób może liczyć na przejażdżkę na miejscach siedzących. W większości są to dedykowane dla Volvo fotele Ster 8MV. Dziesięć siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi. Wejście na pokład do tych w pełni niskopodłogowych pojazdów jest możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. Volvo zastosowało drzwi firmy Isaf w nieco odświeżonej na życzenie producenta wersji. Posiadają one napęd elektryczny, dzięki czemu za sprawą takiego detalu mają być zauważalne pewne oszczędności w zużyciu oleju napędowego.

Pora przejść do napędu. Jako, że spalinowo-elektryczny Volvo 7900 jest hybrydą równoległą to posiada on dwie mogące niezależnie pracować jednostki napędowe. Najważniejszy jest spalinowy silnik D5K o mocy 176 kW. Obok niego znajdujemy asynchroniczny silnik trakcyjny I-SAM o mocy 120 kW. Obie jednostki zblokowano z automatyczną skrzynią biegów Volvo I-Shift. Dzięki temu mogą być stosowane wspólnie lub osobno.

Podczas postoju na przystanku oraz rozruchu autobus będzie korzystał z zasilania energią elektryczną, cicho i przy zerowej emisji spalin. Energia generowana podczas hamowania jest magazynowana w akumulatorze litowo-jonowym i następnie wykorzystywana do produkcji energii elektrycznej dla silnika elektrycznego. Ta technologia zmniejsza zużycie paliwa nawet o 39% i emisje szkodliwych dla środowiska substancji aż o 30%.

Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana. Naturalną wentylację zapewniają okna uchylne oraz dwa sterowane elektrycznie szyberdachy. Autobusy wyposażono w monitoring oraz gniazda USB. System informacji pasażerskiej jest oparty na urządzeniach mieleckiej firmy R&G Plus, z którą od lat współpracuje MZK. Mamy tu więc zewnętrzne dwukolorowe tablice diodowe, wewnętrzny monitor ETM-23 do prezentacji informacji liniowej i głosowe zapowiedzi przystanków. Całością steruje autokomputer z dotykowym interfejsem RG5000P.

Eleganckie malowanie, przyzwoite wyposażenie i kilka innych ukłonów w stronę przewoźnika. Szykuje się debiut Volvo w Lesznie w dobrym stylu.

Komentarze