TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

MZK Piła testuje elektryczny autobus. Od Solarisa
InfoBus.pl - Opublikowano: 14.06.2018 09:52:11
MZK Piła testuje elektryczny autobus. Od Solarisa

Od 13 czerwca do 22 czerwca na pilskich ulicach przechodzi test autobus elektryczny Solaris Urbino 12 electric. Przejazd elektrobusem jest bezpłatny.

Od 13 czerwca do 22 czerwca na pilskich ulicach przechodzi test autobus elektryczny Solaris Urbino 12 electric. Pojazd nie posiada systemu biletu elektronicznego, ani automatu do sprzedaży biletów, dlatego przejazd nim jest bezpłatny.

Pilskie testy to efekt planów Miejskiego Zakład Komunikacji w Pile, który chce kupić elektryczne autobusy. Jednym z pierwszych kursów pojechał Piotr Głowski prezydent Piły wraz Tadeuszem Majewskim prezesem MZK, którzy zdradzili plany na dalszą wymianę autobusowej floty.

- "To jest przyszłość komunikacji miejskiej, nie tylko w Pile - przekonywał prezes Miejskiego Zakładu Komunikacji w Pile, Tadeusz Majewski. - 22 lutego 2018 roku w życie weszła ustawa o elektromobilności i paliwach alternatywnych, która ma stworzyć warunki do upowszechnienia transportu elektrycznego w Polsce. W perspektywie najbliższych dziesięciu lat na ulice polskich miast ma wyjechać 3,5 tysiąca nowych autobusów na paliwa alternatywne. Ustawa ta nakłada na miasta powyżej 50 tysięcy mieszkańców obowiązek posiadania do 2028 roku 30% pojazdów niskoemisyjnych, czyli głównie elektrycznych lub wodorowych" - dodał Tadeusz Majewski.

Dlatego pilski MZK już przymierza się do zakupów autobusów elektrycznych. Obecnie koszt jednego autobusu elektrycznego to około dwóch milionów złotych.

-"Przygotowujemy wniosek o dofinansowanie zakupu kilku autobusów elektrycznych. Ten wniosek będzie gotowy jeszcze w tym roku. Pierwszy zakup takiego autobusu dla Piły to perspektywa półtora roku - dwóch lat - dodaje" - mówił prezydent Piły, Piotr Głowski.

Testowy e-jamnik

Testowany obecnie w Pile pojazd to autobus bateryjny Solaris z napędem Medcom. Wyposażony jest w dwa silniki trakcyjne asynchroniczne umieszczone w piastach ZF tylnych kół o mocy 2 x 60 kW. W momencie startu pojazdu osiągają moc do 220 kW. W testowym elektrobusie zastosowano w nim żelazowe baterie amerykańskiej firmy A 123 Li-Jon mają pojemność 240 kWh.

Waga pojazdu to 13 000 kg, pojemność pasażerska - 70 osób. Pojazd jest ładowany za pomocą systemu plug-in poprzez ładowarkę zamontowaną na dachu autobusu o mocy 38 kWh. Czas ładowania w tej konkretnej konfiguracji to 6 godzin. Pojazd posiada system odzysku energii z hamowania, gdzie doładowywane są baterie trakcyjne.

Autobus jest wyposażony w klimatyzację z napędem elektrycznym - Konvekta U 500, a drzwi otwierane elektrycznie dostarczyła firma Ventura.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
elektrobus
test
MZK Piła
Solaris
  • Kamil Wódczak – 14.06.2018

    Jakbył w Koninie to żeście nie pisali :)

  • Weronika Urbańska – 14.06.2018

    Był we Włocławku, ludzie byli zachwyceni

  • TransInfo.pl – 14.06.2018

    Konin nam umknął - przepraszamy - dlatego prośba o przesyłanie do nas wszystkich ciekawych informacji z Waszych miast. Będziemy pisać!

  • Anita Rutkowska – 14.06.2018

    Testowalam Go osobiście 😁pozdrawiam 😊Włocławek 😁😁😁

  • Marcin Seńczyk – 14.06.2018

    Marcin to nie ten co był u ciebie na testach ?

  • Marcin Grzenkowski – 14.06.2018

  • Małgorzata Gburek – 15.06.2018

    na jakiej linii w Pile jest testowany? jak się załapać na przejazd nim??

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.